януари 13, 2025

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Moto Guzzi пускат юбилеен V7 в две версии – Stone и Special

Тази година Moto Guzzi отбелязва 100-годишeн юбилей. Както вече писахме, по този повод от Мандело дел Ларио е появяват нови модернизирани и актуализирани модели. На практика, това се случва с цялата гама. Със специална цветова схема Centennial Livery и лимитирана серия ще има от моделите V7, V9 и V85 TT. Естествено има и конструктивни и най-вече технологични промени. За някои от тях вече писахме.

Самото честване на юбилея ще бъде в Мандело дел Ларио, където е централата на марката от 9 до 12 септември. Ще бъде под надслова GMG – Giornate Mondiali Moto Guzzi.

Пак по случай юбилея, от Moto Guzzi пускат юбилеен V7 в две версии – Stone и Special. V7 е един от най-известните и добре познати модели Moto Guzzi, още от раждането му през 1967 г.  Повече от петдесет години след пускането на първия агрегат, Moto Guzzi представя новия V7, най-новата глава от уникалната история.

Реконструкцията е толкова дълбока, че Moto Guzzi избра да промени и името. То остава само V7, без прогресивното номериране с римски цифри, характеризиращо предишните модели. Предлагат се две версии. Заедно с Stone, най-минималистичният модел със съвременно съдържание, е и Special, който както винаги остава най-класическият и елегантен.

Новото поколение V7 ще продължи да бъде хитовият мотоциклет в света на Moto Guzzi – лесен за каране, със задържан размер и тегло, но в същото време със силен и автентичен характер.

Характерен за всички мотоциклети Moto Guzzi е и напречният V-twin двигател, с единствена по рода си конфигурация и е по-голям . Той демонстрира превъзходна зрялост с щедро оразмерените си изпускателни тръби в различно оформление. Гледката отзад също подчертава по-голямото карданно крайно задвижване и по-широкото задно колело, както и по-голямата и здрава двойка амортисьори Kayaba.

В света има много двуцилиндрови двигатели, но има само един напречен V-twin и той е на Moto Guzzi.

Моторът е роден през 1967 г. благодарение на гениалната интуиция на Джулио Чезаре Каркано. Той има уникална цилиндрова конфигурация, която го направи неразделна част от дизайна на мотора, като истинска скулптура на модерното изкуство.Новият двигател Moto Guzzi дебютира на V7, близко производно на този, който успешно задвижва V85 TT „All Terrain“. С него Moto Guzzi гарантират по-добра производителност и по-голяма ефективност.

Двигателят поддържа ексклузивното конструктивно оформление на всички мотоциклети Moto Guzzi, които се произвеждат в момента: с въздушно охлаждане, напречен 90 ° V-twin V-двойно с OHV и два клапана на цилиндър. Обемът на двигателя е 853 кубика, благодарение на съотношението на отвора към хода от 84 х 77 мм. В сравнение със 750 куб. см във V7 III, максималната мощност се увеличава с 25% – от предишните 52 к.с. при 6200 об/мин до сегашните 65 к.с. при 6800 об/мин. Максималният въртящ момент също се е увеличил – от 60 Нм при 4250 об/мин до изключителните 73 Нм при 5000 об/мин.

Повече от 80% от въртящия момент вече е наличен при 3000 об/мин. V7 запазва непокътната стилистичния лик на модела, характеризираща се с дизайн, повлиян от наследството на Moto Guzzi и съвременните изисквания за мотоциклети. Това, което не се е променило, е 21-литровият метален резервоар за гориво, най-просторният в категорията, със стил, вдъхновен, както винаги, от този на великолепния V7 Sport от 1971 г.

Някои стилни нови елементи са страничните панели и по-късият заден калник, които заедно с новопроектираната изпускателна система придават на новия V7 съблазнителен вид. Една от важните иновации на V7 Stone се състои от спортните алуминиеви джанти.

Дебют на Moto Guzzi V7 Stone е новата изцяло LED система за осветление, от фара с DRL, която проследява очертанията на орела Moto Guzzi. Новият инструментален блок отговаря на минималистичния образ на мотоциклета. Това е единичен кръгъл циферблат, изцяло цифров, който също е оформен като контурите на орела.

Moto Guzzi по принцип проектират изключителни шасита. Това на V7 води началото си от 1970 г. насам. Стоманената рамка поддържа тръбната подредба с двойно рамо. Разпределението на теглото е характерно за традицията на модела. Новият V7 въвежда повече промени. В зоната под горната част е добавен лист от армирана стомана. Регулируемите връзки на амортисьорите са модифицирани.

Самите амортисьори са монтирани в по-наклонено напред положение и са по-големи с по-дълъг ход. Модификациите на задното окачване значително повишават комфорта на каране. Особено на неравна повърхност, поради по-големия капацитет за поемане на неравностите. Използвано е ново, по-голямо подвижно рамо.  Нов е и пиньона, като така управлява по-добре увеличения въртящ момент на новия двигател.