септември 29, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Moto2: Повече мощност и обороти – Triumph продължава да развива трицилиндровия 765-кубиков двигател

Шефът на Triumph Стив Сарджънт и управляващият директор на Dorna Карлос Еспелета, се срещнаха на Силвърстоун, за да обсъдят бъдещето на съвместната работа в средния клас.

Преди Гран при на Великобритания, от Triumph обявиха набор от разработки на 765-кубиковия трицилиндров двигател за Moto2. Той е построен на базата на серийния Street Triple RS, като са увеличени оборотите, мощността и производителността. След срещата главният продуктов директор на Triumph Стив Сарджънт и управляващият директор на Dorna Карлос Еспелета дадоха специална пресконференция.

От началото на ерата на Triumph през 2019 г., с трицилиндровия 765-кубиков двигател, бе  предефиниран класа с 68 нови рекорда за обиколки, 20 различни победителя и първата в историята на класа максимална скорост от над 300 км/ч.

Характеристиките на трицилиндровия агрегат Triumph получиха широки похвали. Те бяха най-вече за намаляване разликата спрямо категорията MotoGP по отношение на производителност и изискван стил на каране. Така двигателят се утвърди като все по-полезен в ролята на серията като захранваща категория на висшия клас.

Моторът вече отбелязал значителна стъпка напред по отношение на мощността. Щом 765-кубиковият двигател беше обявен за задвижващ в Moto2, от началото на 2019 г., този най-нов набор от разработки на Triumph даде на мотоциклетистите много повече. След четири сезона бе постигнато оптимизиране на текущия пакет за производителност на двигателя , електроника и гуми.

Най-новите разработки допълнително подобряват горната част на двигателя.

Увеличава се съотношението на компресия с нова глава на цилиндъра, по-дълги клапани за увеличаване на повдигането, заедно с нов профил на разпределителния вал и ревизирани пружини на клапаните.

За да се запази впечатляващата надеждност на двигателя, след като вече е изминал почти един милион състезателни километра в Moto2, допълнителни подобрения се фокусират върху буталата, биелите и коляновия вал, за да се справят с по-високото налягане на буталото от 90 BAR (преди от 85 BAR).

Стив Сарджънт, главен продуктов директор на Triumph: „Ние сме невероятно горди от начина, по който нашият 765-кубиков трицилиндров двигател предефинира категорията Moto2. Направи я по-бърза, по-конкурентоспособна и по-добре звучаща. Да постигна толкова много рекорди за обиколка и максимална скорост еквивалент на повече от 100 км/ч на цилиндър. Това е нещо, от което сме много доволни, откакто Triumph започна да задвижва класа от сезон 2019. Когато има такава фундаментална промяна в категорията, всеки тръгва на пътешествие на обучение. Пилотите и екипите от гледна точка на приспособяване към характеристиките и оптимизиране на цялостния пакет от двигател, електроника и гуми. И нас, от Triumph по отношение на потенциала за производителност и надеждност. Двигателят ни дава огромна увереност, докато предприемаме тази следваща стъпка. Тя е да дадем на мотоциклетистите нещо, което всички искат – повече обороти и повече мощност. Падат повече рекорди, тъй като времето за обиколка става по-бързо. По-голямата мощност дава на пилотите повече свобода и възможности за изпреварване. Така че сме развълнувани да започенм следващата глава на Moto2, задвижвана от Triumph.

Карлос Еспелета, управляващ директор на Dorna Sports: „От началото на ерата на Triumph в Moto2, ние сме много доволни от представянето и надеждността на Triumph 765 Triple и рекордите за обиколка говорят сами за себе си. Важно е Moto2 да стане спектакъл сам по себе си. Той осигурява подходяща платформа за разработване на следващото поколение състезатели на MotoGP. Новото съобщение за повече мощност на двигателя отива дори по-далеч в постигането на двете цели. Ние сме много доволни от работата на Triumph в захранването на Moto2 и начина, по който те непрекъснато оценяват и подобряват.”

Състезателният двигател Triumph Moto2 765 куб. см е разработка на водещия в класа шосеен мотоциклет Street Triple RS 765 и произвежда повече от 140 к.с. и същия разтърсващ звук. Вариантът Street Triple RS с топ спецификации е толкова идеален за пистата, колкото и за пътя.

Triumph Triple Trophy, който продължава да се провежда заедно със световния шампионат Moto2.

Има нов показател за 2022 г., присъждащ точки за най-добро развитие на състезанието от начална позиция до финал. Това вече подчерта някои забележителни постижения, като Жереми Алкоба, който се изкачи с 20 места в Гран При на Португалия и Джо Робъртс, който се изкачи със 17 позиции в Льо Ман. Тези най-нови разработки на двигателя имат за цел да предложат повече възможности за изпреварване.

За 2022 г. структурата на точките Triumph Triple Trophy е ревизирана, както следва:

7 точки – Най-добро развитие на състезанието от началото до края: 7 точки за ездача или ездачите, заемащи най-много позиции от началото на състезанието до карирания флаг

6 точки – Първа позиция: 6 точки за състезателя, който се класира на полпозишън

5 точки – Най-бърза състезателна обиколка: 5 точки за най-бързия състезател или състезатели, в случай на еднаква най-бърза обиколка

Победителят е пилотът, който е постигнал най-голям брой точки през сезона. Той ще бъде награден с персонализиран мотоциклет Triumph Street Triple RS. Той се задвижва от 765-кубиков трицилиндров двигател, от който произлиза силовият агрегат Moto2.

Виети, Канет и Робъртс започват уикенда с Triumph

Междувременно, трима фаворити в средния клас се насладиха на VIP посещение в щаба на Triumph в Хинкли вчера.

Преди да излязат днес на пистата в клас Moto2 на Силвърстоун, лидерът в шампионата Челестино Виети (Mooney VR46 Racing), заедно с конкурента си Арон Канет (Flexbox HP 40) и победителя в състезание Джо Робъртс (Italtrans Racing), направиха VIP посещение в завода на Triumph в Хинкли, близо до Силвърстоун.

Тримата видяха къде се е родил 765-кубиковият трицилиндров двигател, задвижващ техните мотоциклети в Moto2. Те успяха да изпитат някои акценти от Factory Visitor Experience Museum (Музея в завода на Triumph). Пилотите направиха обиколка през 120-годишната история на марката и да надникнаха при изпитанието на двигател на дино при максимални обороти.