Гран при комисията обсъди концесиите за MV Augusta и NTS, както и новите разпоредби за сезоните 2021 и 2022. Тя е съставена Кармело Еспелета (Dorna) – председател) е членове Пол Дюпарк (ФИМ) и Ерве Поншарал (IRTA). Решенията от 10 май са:
Технически регламенти за клас Moto2
Концесии за сезон 2021 – влизат в сила веднага
На първото състезание за сезон 2020 NTS и MV Agusta участваха със своята спецификация за машината за 2019 г. Следователно, когато спецификацията на мотоциклета беше замразена за 2020 и 2021 г. Те бяха принудени да продължат със своите мотори от 2019 г., въпреки че бяха започнали да произвеждат своите части за 2020 г. Това имаше очевидно влияние върху способността им да бъдат конкурентни на другите производители на шасита.
Комисията се съгласи да разгледа този въпрос, като предостави на двата производителя следните отстъпки за 2021 г.
- На NTS ще бъде разрешено да използва предния си калник за 2020 г. и основния дизайн на обтекателя.
- MV Agusta ще има право да използва предния си калник за 2020 г., главен обтекател, дизайн на седалката и подвижното рамо.
Комисията също така одобри решение, подкрепено от всички производители на Moto2, да направи изключение от договорения им протокол за остатъка от 2021 г., за да позволи на всички производители да имат два дни частни тестове само с тестови пилоти. Това са състезатели без.
Правила, влизащи в сила от 2022 г.
Комисията потвърди следните разпоредби, предназначени да минимизират разходите.За 2022 г. следните части ще бъдат класифицирани като експлоатационни части и следователно ще трябва да бъдат хомологирани:
• Рамка
• Подвижно рамо
• Основен обтекател
• Преден калник
• Всички настоящи спецификации, декларирани през 2021 г., ще продължат да бъдат одобрявани през 2022 г., както и за следващите сезони.
• На всеки производител ще бъде разрешено да извърши едно надстройване през 2022 г. на всяка от горепосочените части за изпълнение. То може да е по различно време.
• Единствената модификация, разрешена за изпълнение на части, е отстраняването на материал при следните условия:
Основен обтекател и преден калник
Материалът може да бъде отстранен чрез шлайфане, пробиване и рязане, при условие че това не засяга или променя профила на одобрения дизайн. Единствената цел на отстраняването на материала трябва да бъде осигуряване на допълнителен клирънс и/или охлаждане, когато е необходимо. Трябва да се положат всички възможни усилия, за да се постигне това като единствен ефект.
Рамка и подвижно рамо
Премахването на материала може да бъде поискано от производителя на шасито само при условие, че това не засяга или променя профила на одобрения дизайн. Единствената цел на отстраняването на материала трябва да бъде осигуряването на допълнителен клирънс и/или охлаждане, когато е необходимо. Трябва да се положат всички възможни усилия, за да има това единствените ефекти.
Преди да се отстрани какъвто и да е материал, рамката или подвижното рамо трябва да бъдат представени на техническия директор за потвърждение, че отговарят на оригиналния хомологиран дизайн по форма и тегло. След като това бъде потвърдено, частта ще бъде регистрирана и ще бъде поставен официален печат. След това ще се позволи премахването на материала. След като материалът бъде отстранен, трябва да се запише новото тегло на детайла.
Концесия за производители на шасита
Всеки производител на шаси, който не е постигнал подиум през предходните два сезона, ще получи отстъпка. Ще бъде разрешено веднъж през сезона да надграждат или предния калник и главен обтекател, или рамката и подвижното рамо.
Тестване на производители на шасита за Moto2
Комисията одобри решение, подкрепено от всички производители на шаси Moto2. Те решиха, че предишното споразумение, което забранява на производителите на шасита за Moto2 да правят тестове с пилоти без договор, ще приключи този сезон. Това означава, че ще им бъде позволено да тестват свободно със състезатели без договор.С договорените мотоциклетисти, производителите са ограничени да правят само частни тестове.
ДРУГИ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Екълстоун продава колекцията си от коли от Формула 1
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията