декември 12, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Moto3: Масия прави дубъл, печели Гран при №800 за Honda

Хауме Масия (Leopard Racing) с Honda NSF250RW спечели Гран при на Теруел и донесе победа №800 за Honda в историята на световния шампионат. С този успех на Масия Honda продължи да пише невероятната си история в Гран при. Тя започва с първата победа на австралиецът Том Филис с Honda RC143 в клас 125 куб. см в Гран при на Испания през 1961 г.  Успех №800 за марката отново бе  Испания. Няма друг производител с толкова успехи.

Само преди седмица, пак на Моторланд Арагон, Хауме Масия стана 100-тният различен пилот, постигнал успех за Honda.

Сега пилотът на Leopard Racing повтори успеха. Втори стана Аюми Сасаки (Red Bull KTM Tech3). Японецът финишира само на 0,051 сек. от Масия и спечели първия си подиум в Moto3. Друг японец – Каито Тоба (Red Bull KTM Ajo) стана трети – на 0,152 сек. и за първи път през 2020 е на подиума.

Състезанието в Moto3 бе класическо. Във водещата група бяха 20 пилоти. Младият испански пилот направи тактически правилно състезание. Той тръгна от 7-а позиция на стартовата решетка. Настани се в лидерския пакет и изчакваше удобен момент за атака. Той  дойде три обиколки преди финала. Масия излмезе начело и успя да спечели втора поредна историческа победа на Моторланд Арагон.

Лидерът в шампионата Алберт Аренас (Solunion Aspar Team Moto3) направи отлично класиране на 4-о място.

Докопа го в последната обиколка и увеличи преднината си във временното класиране. Той води с 19 т. пред Аи Огура (Honda Team Asia) три състезания преди края. Огура завърщши на 9-о място.

Пети, на 3 десети от победителя финишира Челестино Виети  (SKY Racing Team VR46). Пак на толкова, но на 4 стотни от Виети завърши Джон Макфий (Petronas Sprinta Racing) – 6-и. Той бе изпреварен от Тоба в последната обиколка.

Денис Ончу (Red Bull KTM Tech3) направи отлично каране и стана 7-и. Даприн биндер (CIP Green Power) бе вногто бърз в последните няколко обиколки и стана 8-и, като изпревари Огура. Той остана на близо секунда от лидера, но намали шансовете си за титлата.  Тони Арболино (Rivacold Snipers Team) стана 10-и, на 2.259 сек., тъй като Такуми Сузуки и Гарсия се сблъскаха на завой 9 в последната обиколка.

През 1954 г. основателят на Honda – Соичиро Хонда обяви, че негови мотоциклети ще участват в ТТ на остров Ман.

Това е най-известното и престижно мотоциклетно състезание по онова време. През 1959 г. Honda става първият японски производител, който участва ва ТТ на остров Ман. На следващата 1960 г. Honda започва да се състезава в класовете 125 и 250 куб. см. само година по-късно през 1961-а, Том Филис печели първия кръг от шампионата в Испания. Така започва историческия успех.

Honda увеличава състезателната си програма в класовете 350 и 50 куб. см, където идват победи и титли.

Успехът продължава до времето, когато Honda прекъсва заводската си активност. Завръщането е през 1979 г., а успехът във висшия клас носи Фреди Спенсър с NS500 през 1982 г. След това успехите на Honda в Гран при продължават в класовете 125, 250 и 500 куб. см. Валентино Роси носи победа №500 на Honda в Гран при на Япония през 2001 г.

След като висшия клас се променя в MotoGP с четиритактови машини през 2002 г., идват нови победи на Honda. На Гран при на Индианаполис през 2015 г. Марк Маркес печели победа №700 за Honda. Сега, на 25 октомври, Хауме Масия донесе успех №800. Това става 66 години след декларацията на Сочиро Хонда.