Хауме Масия (Leopard Racing) с Honda NSF250RW спечели Гран при на Теруел и донесе победа №800 за Honda в историята на световния шампионат. С този успех на Масия Honda продължи да пише невероятната си история в Гран при. Тя започва с първата победа на австралиецът Том Филис с Honda RC143 в клас 125 куб. см в Гран при на Испания през 1961 г. Успех №800 за марката отново бе Испания. Няма друг производител с толкова успехи.
Само преди седмица, пак на Моторланд Арагон, Хауме Масия стана 100-тният различен пилот, постигнал успех за Honda.
Сега пилотът на Leopard Racing повтори успеха. Втори стана Аюми Сасаки (Red Bull KTM Tech3). Японецът финишира само на 0,051 сек. от Масия и спечели първия си подиум в Moto3. Друг японец – Каито Тоба (Red Bull KTM Ajo) стана трети – на 0,152 сек. и за първи път през 2020 е на подиума.
Състезанието в Moto3 бе класическо. Във водещата група бяха 20 пилоти. Младият испански пилот направи тактически правилно състезание. Той тръгна от 7-а позиция на стартовата решетка. Настани се в лидерския пакет и изчакваше удобен момент за атака. Той дойде три обиколки преди финала. Масия излмезе начело и успя да спечели втора поредна историческа победа на Моторланд Арагон.
Лидерът в шампионата Алберт Аренас (Solunion Aspar Team Moto3) направи отлично класиране на 4-о място.
Докопа го в последната обиколка и увеличи преднината си във временното класиране. Той води с 19 т. пред Аи Огура (Honda Team Asia) три състезания преди края. Огура завърщши на 9-о място.
Пети, на 3 десети от победителя финишира Челестино Виети (SKY Racing Team VR46). Пак на толкова, но на 4 стотни от Виети завърши Джон Макфий (Petronas Sprinta Racing) – 6-и. Той бе изпреварен от Тоба в последната обиколка.
Денис Ончу (Red Bull KTM Tech3) направи отлично каране и стана 7-и. Даприн биндер (CIP Green Power) бе вногто бърз в последните няколко обиколки и стана 8-и, като изпревари Огура. Той остана на близо секунда от лидера, но намали шансовете си за титлата. Тони Арболино (Rivacold Snipers Team) стана 10-и, на 2.259 сек., тъй като Такуми Сузуки и Гарсия се сблъскаха на завой 9 в последната обиколка.
През 1954 г. основателят на Honda – Соичиро Хонда обяви, че негови мотоциклети ще участват в ТТ на остров Ман.
Това е най-известното и престижно мотоциклетно състезание по онова време. През 1959 г. Honda става първият японски производител, който участва ва ТТ на остров Ман. На следващата 1960 г. Honda започва да се състезава в класовете 125 и 250 куб. см. само година по-късно през 1961-а, Том Филис печели първия кръг от шампионата в Испания. Така започва историческия успех.
Honda увеличава състезателната си програма в класовете 350 и 50 куб. см, където идват победи и титли.
Успехът продължава до времето, когато Honda прекъсва заводската си активност. Завръщането е през 1979 г., а успехът във висшия клас носи Фреди Спенсър с NS500 през 1982 г. След това успехите на Honda в Гран при продължават в класовете 125, 250 и 500 куб. см. Валентино Роси носи победа №500 на Honda в Гран при на Япония през 2001 г.
След като висшия клас се променя в MotoGP с четиритактови машини през 2002 г., идват нови победи на Honda. На Гран при на Индианаполис през 2015 г. Марк Маркес печели победа №700 за Honda. Сега, на 25 октомври, Хауме Масия донесе успех №800. Това става 66 години след декларацията на Сочиро Хонда.
ДРУГИ
Оливейра потвърди, че “Портимао” може да изпадне от MotoGP
Завръщането на Чехия в MotoGP се хареса на пилотите в кралския клас
LCR Хонда обяви наследника на Накагами
МОТО СПОРТ
Оливейра потвърди, че “Портимао” може да изпадне от MotoGP
STUDIO LINSON MOTO в Кортен
Община Перник и StroyRent помагат за реализирането на мотокрос състезанието в миньорския град
Победоносното трио VMXDN Foxhill ще представи отбора на Англия във Farleigh Castle Vets MX
Перник ще бъде домакин на шестия кръг от Държавното първенство по мотокрос
АВТО СПОРТ
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес
Никола Цолов приключи сезон 2024 във Формула 3 с три победи
Льоклер и “Ферари” триумфираха на “Монца”
Живко Иванов е републикански шампион в клас S3 на супермото