декември 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Moto3: Феноменален триумф на Фоджа в Тайланд

“Ракетата“ Денис Фоджа се връща в борбата за титлата в клас Moto3. Той си даде искрица надежда в надпреварата с впечатляваща победа в Гран при на Тайланд. Пилотът на Leopard Racing стартира от полпозишън и водеше във всички 22 обиколки с изключение на една на пистата Чанг.

Той финишира пред Аюму Сасаки (Sterilgarda Husqvarna Max) и Рикардо Роси (SIC58 Squadra Corse). С този успех Фоджа вече е втори в шампионата, на 49 точки зад Изан Гевара (Gaviota GASGAS Aspar Team), който работи усилено за 11-те точки, които спечели от 5-ото си място. Неговият съотборник и съперник за титлата Серхио Гарсия обаче отбеляза страховита „нула“. Той участва в катастрофа в първата обиколка и сега изостава с 56 точки в класирането.

Фоджа превърна старта си от първа позиция в преднина пред втория. Там, втори се върна Сасаки до края на първата обиколка, след като на старта остана едва пети.  Зад тях, скапаният уикенд на Гарсия стана още по-гаден. След като се класира едва 20-ти, той беше въвлечен в голяма катастрофа на завой 12. Гарсия падна, ударен от Адриан Фернандес (Red Bull KTM Tech3). Самият Фернандес също удари Тайо Фурусато (Honda Team Asia), който успя да остане на колела, но инцидент ще бъде прегледан допълнително.

Отпред Фоджа продължи да води, докато отзад Сасаки бе притиснат от Стефано Непа (Angeluss MTA), Давид Муньос и (BOE Motorsports) и Роси. Всеки път, когато губеше позиция или две, той бързо си връщаше второто място. Тацуки Сузуки (Leopard Racing) също беше част от челната група, докато не се оттегли с очевиден технически проблем в 8-ата обиколка.

Това остави група от шестима, оглавявани от Фоджа, от Сасаки, Муньос, Непа, Диого Морейра (MT Helmets – MSI) и Хауме Масия (Red Bull KTM Ajo) в челото. Гевара се изкачи от 11-то място до лидер на втората група ездачи на 7-а позиция.

Фоджа отстъпи преднината за първи път, когато премина доста широко през завой 12 в края на обиколка 13. Върна си мястото почти веднага, когато изпревари Сасаки в дългия, отворен завой 3.

След това, в 14-та обиколка, беше ред на Морейра да отвори широко завой 12 и да загуби връзка с първите четирима – Фоджа, Сасаки, Роси и Муньос. Роси направи атака срещу Сасаки в обиколка 15 на завой 3 и задържа второ място в продължение на няколко обиколки. „Лудото момче“ обаче се върна обратно навътре в завой 12 в края на 19-ата обиколка и изостана от тримата пред него.

Фоджа обаче изглеждаше комфортно, а Сасаки почти загуби второто място отново, когато избяга широко в завой 3 в предпоследната обиколка. След това, в последния завой, Роси атакува отвътре японския пилот, но беше твърде тясно мястото и той пое по дългия маршрут. На финала Фоджа беше победител с разлика от 1,524 секунди пред Сасаки, с Роси на 1,280 секунди по-назад.

Междувременно Муньос, Морейра и Масия се върнаха във втората група, в която ключовият пилот беше Гевара. Всъщност лидерът в шампионата почти видя края на състезанието си в обиколка 16, когато Масия изпусна предницата точно пред него на завой 3. Пилотът на KTM Ajo обаче я хвана и си спести падането. катастрофа. Гевара пропадна от пето на седмо място, когато допусна грешка и отвори широко завой 3 в обиколка 20. Все пак отново се изкачи до 4-о място, на 7 сек. от подиума, в началото на последната обиколка.

Три завой по-късно Гевара пак бе на ръба на катастрофата. Той се промъкна още веднъж на завой 3 и отвори вратата за Непа, за да хване 4-а позиция. След това се залепи за Муньос и премина през Андреа Миньо (Rivacold Snipers).

Следователно Муньос беше пети, когато наближи последния завой на състезанието, но той стана последният пилот, който надмина себе си. След всичко това Непа спечели четвърта позиция, Гевара ценната 5-а, а Миньо беше 6-и. После обаче получи наказание една позиция назад.

Това изведе Морейра пред него – 6-и. Масия завърши осми, пред Муньос и Рюсей Яманака (MT Helmets – MSI) на 10-о място.

Сега Гевара има първия си мачбол, с който може да спечели световния шампионат Moto3. Това може да стане още на Филип Айлънд  за Гран при на Австралия на 14-16 октомври.