


Първият официален тест на участниците в Световната купа на ФИМ Enel MotoE за електрически мотоциклети преди сезон 2021 приключи. Първите двама, които заеха челни позиции на върха в последния ден, бяха там и в предишните два. Ерик Гранадо (One Energy Racing) отново бе най-бърз с 1:47.553, докато втори стана Доминик Аегертер (Dynavolt Intact GP), макар и само за 0.030 сек. Този път на 3-а позиция се нареди носителят на Купата на ФИМ за 2019 Матео Ферари (Team Gresini MotoE), който остана на 0.647 сек.

За щастие времето на пистата Херес – Анхел Нието остана сухо. Това позволи на отборите и състезателите да имат три пълноценни дни тестово време на трасето. Някои от пилотите вече познаваха електрическите машини Energica Ego Corsa. Други пък направиха първата си среща с тях.
Никой не можеше да се доближи на относително близка дистанция до водещото дуо.
Но един новобранец беше невероятен и през трите дни – 15-годишният Фермин Алдекер от тима на Openbank Aspar. Той скоро ще навърши 16 години, но в комбинираното класирането от трите дни зае 4-о място, само 0.043 сек. от носителя на купата за 2019 г. Ферари. Да не забравяме, че това беше първият тест на Алдекер на борда на Energica Ego Corsa. Новатък вече привлече внимание върху качествата си.
Вторият в историята носител на Купата – Жорди Торес (Pons Racing 40) остана точно зад сънародника си – 5-и. Като цяло той е готов да защити титлата сиот 2020 г.
Общо осем състезатели бяха в една секунда. Алесандро Законе (Octo Pramac MotoE) и Хавиер Карделус (Avintia Esponsorama Racing) са много позитивни от първия тест за сезона, след като станаха 6-и и 7-и.
Осмото място на Лукас Тулович (Tech3 E-Racing) е точно на секунда по-бавно от темпото на Гранадо.
Германецът катастрофира в третия ден, но е без контузии. Мигел Понс (LCR E-Team) беше вторият най-бърз новак. Испанецът също показа впечатляваща адаптация към MotoE, като бе само на 0.018 сек. зад Тулович. Друг новак, италианецът Андреа Мантовани (Team Gresini MotoE), завърши в топ 10 в комбинираните времена.
17 от 18-те пилоти участваха в теста. Единственият, който липсваше бе контузеният Матия Касадеи (Ongetta SIC58 Squadra Corse).

В третия ден имаше симулация на стартовата решетка за стартира с дозареждане на мотоциклетите от мобилни устройства. Симулацията на състезанието обаче ще трябва да изчака втория тест. Имаше малко проблеми с времето и силния вятър, който се появи. Това означава, че пилотите и отборите ще почакат са симулация на старт при второто им посещение в Херес на 12 април.
ДРУГИ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
МОТО СПОРТ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Сезонът по мотокрос в Обединеното кралство започва
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов