Вторият старт от Световната купа на ФИМ Enel MotoE за Гран при на Франция спечели Ерик Гранадо (One Energy Racing). Той стана победител в последната обиколка, с брилянтна атака на последния завой, като изпревари Алесандро Законе (Octo Pramac MotoE). Още по-голямата драма дойде след това, когато Законе премина втори финала. След това обаче стана ясно, че е излязъл извън ограничението на пистата и бе класиран на трето място.
Така втори стана Матия Касадеи (Ongetta SIC58 Squadra Corse). Това зашеметяващото качване на италианеца на подиума, който стартира от 5-а редица на решетката.
Имаше драма от началото, тъй като още преди старта на състезанието, както Мигел Понс (LCR E-Team), който трябваше да стартира втори и Андреа Мантовани (Indonesian E-Racing MotoE) катастрофираха в своите обиколки при излизане на решетката. Така те пропуснаха състезанието.
Стартиралия от първа позиция Гранадо взе холшота, но Законе бе по-бърз в сложния шикан на завои 3 и 4. Законе отвори широко завой 6 и Доминик Аегеретер (Dynavolt Intact GP) стана лидер. Гранадо се смъкна до 6-о място.
Тогава, сякаш от нищото, Хикари Окубо (Avant Ajo MotoE) става втори от 10-то място на решетката, а после поведе на Завой 7. Това беше сензационно начало на състезанието. На третата обиколка двамата новобранци – Окубо и Фермин Алдегер (Openbank Aspar) влязоха в шикана, като Алдегер беше отвътре и двамата катастрофираха.
Законе се върна начело на 3-ата обиколка на завой 11. Той беше лидер в състезанието в последната обиколка, но влезе леко навътре в Завой 3 и това му струваше доброто излизане от кривата. На спускането към завой 6
Гранадо атакува, излезе начело, но отвори широко завоя и Законе си върна лидерството. Аегеретер почти се лепна на гърба на Гранадо на завой 7, но заради скоростта той и Лукас Тулович (Tech3 E-Racing) отвориха широко завоя. Така Касадеи стана 3-и.
Състезанието се реши на 13-ти завой. Точно както направи обиколка по-рано, Гранадо су провря отвътре и този път Законе стана жертва на преднината. Италианецът отстъпи назад и го избута от вътрешната страна в последния давой. Той обаче е широк и Гранадо се измъкна обратно. Това беше ходът, с който бразилецът спечели зашеметяваща първа победа за годината, след като се пребори със стил.
Законе пресече линията втори, преди Касадеи, но след това екраните за синхронизация се промениха. № 61 имаше наказание от една позиция и взе 16 точки. Законе обаче остава лидер в точките и сега има осем преднина. Касадеи е 4-и в шампионата, а с четвъртото си място Аегеретер вече е 2-и.
Носителят на Световната купа Жорди Торес (Pons Racing 40) е 5-и, а след него бе Йони Ернандес (Octo Pramac MotoE). Двамата завършиха на по-малко от секунда от победителя. Тулович пресече линията 7-и, след като държеше 3-а позиция през по-голямата. Матео Ферари (Indonesian E-Racing Gresini MotoE) направи грешка на завой 10 в предпоследната обиколка. Това му отне шанса да се бори за първи подиум. Носителят на първата Световна купа стана 8-и. Корентин Петролари (Tech3 E-Racing) и Мария Ерера (Openbank Aspar) оформиха топ 10.
ДРУГИ
AIT Racing Team търси механици за 2025
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“