
Бразилецът Ерик Гранадо (LCR E-Team) спечели решаваща победа на Ред Бул Ринг. Гранадо излезе победител от драматичното първо състезание в Световната купа на FIM Enel MotoE за Гран при на Австрия. Той получи подарък от Матия Касадей (Pons Racing 40), койо отпадна като лидер в последната обиколка. По-важното е, че бразилецът победи главния си съперник за титлата Доминик Агертер (Dynavolt Intact GP MotoE) с 1,2 секунди, а Мигел Понс (LCR E-Team) зае последното място на подиума трети. Разликата между Агертер и Гранадо сега е намалена до 26,5 точки в общото класиране само с три състезания преди края.
Беше бърз и драматичен старт на електрическите мотори в Австрия. Касадей грабна холшота от заелия за първи път полпозишън през този сезон Гранадо. Матео Ферари (Felo Gresini MotoE) катастрофира на изхода на завой 1. За зла участ и Ферари, и неговият мотор не бяха събрани от полето и скоро след това на завой 2B, Брадли Смит (WithU GRT RNF MotoE) падна. Британският пилот успя да се прибере, но отиде до медицинския център, след като страдаше от болки в левия глезен.
Касадей натрупа преднина от 1,1 секунди пред основната група. Гранадо изпревари Кевин Занони (Ongetta SIC58 Squadracorse) за 2-о място на завой 2 на втората обиколка. Лидерът на купата Агертер също изпревари Занони за 3-о място на завой 1 в началото на обиколка 4. Швейцарският пилот имаше 2,2 секунди, за да преодолее лидера в състезанието Касадей, който на свой ред беше преследван от Гранадо.
До края на обиколка 4, Гранадо беше догонил Касадей. В 5-ата обиколка бразилецът направи атака, която не проработи. На следващия тур се повтори упражнението, но Касадей задържа позиция. Гранадо отвори щ.широко един завой и загуби време.
Насочвайки се към последната обиколка, Касадей имаше преднина от 0.6 сек. Половин обиколка по-късно тя достигна 0.8 сек. Изглеждаше, че това щеше да бъде удобна преднина за победата на италианеца. Но в предпоследния завой той падна. Грешка на му донесе успеха на Гранада който пресече финала като победител в първото с 1.2 сек. пред Агертер.
Хикари Окубо (Avant Ajo MotoE) стана 4-и с напрегната битка за първите пет. Японската звезда успя да парира Хектор Гарзо (Tech3 E-Racing) с няколко десети. Той пък на свой ред победи съотборника си Алекс Ескриг с 0,030 сек. – 6-и. След него 7-и бе Занони, който по чудо не падна в предпоследната обиколка на Завой 3. Действащият носител на купата Жорди Торес (Pons Racing 40) сана 8-и. След него бяха съотборниците на Octo Pramac MotoE Хави Форес и Кевин Манфреди, които допълниха топ 10.

ДРУГИ
AMA Supercross: Чейс Секстън с Honda печели трилъра за Тройната корона в Анахайм 2
Рубриката на LINSON MOTO: През 2023 година италианската марка Alpinestars ще ни представят един нов техен проект в състезателните среди на MotoGP.
MotoGP: Red Bull KTM Factory Racing е готов за 2023 г.