
Матия Касадей от Pons Racing 40 написа нова история в квалификацията за втория кръг на Световната купа на FIM Enel MotoE на пистата Льо Ман. Това стана само с една хилядна от секундата – 0,001 сек. При вторият старт на квалификационния формат Q1-Q2 за електрическата серия, Касадей стана първият пилот, който премина през Q1 и го превърна в трамплин към първа позиция. Към първия ред се присъединиха Доминик Аегертер (Dynavolt Intact GP MotoE) и Кевин Занони (Ongetta SIC58 Squadra Corse). И тримата се събраха само от 0,021 сек. това е най-малката разлика в квалификации от съществуването на електрическите серии.
Q1
Касадей оглави класирането в сесията с яко каране, и то след като се освести от катастрофата си по-рано през деня на завой 1. Той имаше още една възможност в Q1, но това не се отрази на времето му. Хикари Окубо (Avant Ajo MotoE) подобри времето си, като и двамата добавиха малко допълнителна енергия към своите Energica Ego Corsa, преди да се приготвят да тръгнат обратно. Две изненади през Q1 бяха Мигел Понс (LCR E-Team) и Хектор Гарзо (Tech3 E-Racing).
Q2
Кевин Занони (Ongetta SIC58 Squadra Corse) беше ранен лидер в Q2, преди Казадей да достигне 1:43,559, за да стигне до върха в 10-ата и последната минута. Той зае първа позиция точно преди карирания флаг. Тогава Аегертер и съотборникът на Касадей – Жорди Торес беше заплаха за грабване на полпозишъна, като врътнаха червени сектори, но нито един от тях не можа да стане първи. Аегеретер загуби с една хилядна.
Торес може и да загубил ценно време при изпреварването на Занони в последната си бърза обиколка. С 1:43.682 действащият носител на Купата отиде на 4-о, а след това на 5-о място, след като Аегеретер стана втори. Ерик Гранадо (LCR E-Team), който спечели и двете състезания в Херес, зае 4-о място, за да оглави втория ред.
Касадей, Аегертер и Занони са начело на първия ред пред Гранадо, който ще търси добър старт от 4-о място. Торес е пети пред Окубо. Японецът показа добра скорост в Льо Ман за старт на втора редица.
Трети ред се заема от Матео Ферари (Felo Gresini MotoE) пред Николо Канепа (WithU GRT RNF MotoE) и Хави Карделус (Avintia Esponsorama Racing) – 9-и при завръщането му. Новобранецът Шави Форес (Octo Pramac MotoE) прави ключова стъпка напред на 10-о място.


ДРУГИ
Isle of Man TT 2023: Балансьор при сайдкарите изключен след положителен тест за наркотици
Isle of Man TT 2023: Харисън вдига темпото на тренировките
Isle of Man TT 2023: Дънлоп и Хикман най-бързи в първите две квалификации