


Жорди Торес (Pons Racing 40) е новият носител на Световната купа на ФИМ Enel MotoE за 2020 г. Испанският новак стана 6-и във второто състезание днес и сложи короната. Гран при на Франция днес спечели Ники Тули (Avant Ajo MotoE). Той се върна сред победителите за първи път, след като спечели първото в историята състезание в MotoE.
Местният герой Майк ди Мелио (EG 0,0 Marc VDS) и Джош Хук (Octo Pramac MotoE) оформиха последния подиум за 2020 в MotoE, след драматично състезание в Льо Ман.
Преди състезанието Торес му трябваше 8-о място или по-предно класиране, за да спечели титлата.
Той тръгна от първа позиция, н не бе по-бърз от Тули. Финландецът грабна холшота и поведе, следван от терес до завой 3. Точно там, зад гърба му падна Ерик Гранадо (Avintia Esponsorama Racing). Той не засегна Торес. Алехандро Медина (Openbank Aspar Team) също катастрофира на завой 3. Томасо Маркон (Tech3 E-Racing) катастрофира на завой 7.
Изостаналият Торес стана 6-и, зад Мария Ерера (Openbank Aspar Team) и отлично стартиралия Доминик Аегеретер (Dynavolt Intact GP). Шестото място бе достатъчно за Торес, но той изпревари Ерера. Ди Мелио водеше, следван от Тули и Хук, а Аегертер беше 4-и, и не можеше да се докопа до подиума.
Предстоеше обаче страхотна битка за споменатия подиум. В останалите две обиколки Тули си върна преднината от Ди Мелио в завой 3. По-назад Матео Ферари (Trentino Gresini MotoE) гонеше Торес и Аегертер. Ферари се нуждаеше от 5-о място, за да се изравни по точки с швейцареца в общото класиране.
В последната обиколка, Тули бе лидер, но Ди Меглио беше закачен на гърба на неговия Energica Ego Corsa.
Междувременно Ферари успя да се справи с Торес, влизайки в последната обиколка на 2020 г. Това нямаше особено значение за Торес. Още една обиколка на легендарния Льо Ман беше всичко, което му пречеше до грабването на Световната купа. Отред Тули направи перфектна последна обиколка, за да спечели първата си победа в MotoE от Германия през 2019 г. – първото състезание в електрическия клас. След няколко години, в които страдаше от контузия, Тули се връща в челото.
За втори път през уикенда Ди Мелио стана втори, което е добре свършена работа за французина. Хук взе първия си подиум в MotoE, след като завърши 4-и в събота. Аегеретер направи страхотно усилие, за да стане 4-и от 14-и. той беше лидер в класирането, но след като Ферари стана 5-и, швейцарецът трябваше да се задоволи с 3-о място в крайното класиране.
Носителят на Световната купа за 2019 Ферари се реваншира за катастрофата си от състезание 1. Италианецът бе принуден да вземе медала за подгласниците този сезон. Ферари завърши със същите точки като Аегеретер, но заема второ място заради победите си.
Торес премина финала 6-и и изживя прекрасния момент. „Испанския Елвис“, както го наричат, направи всичко, което трябваше, за да стане вторият носител на Световната купа на MotoE.
Пилотът, който три пъти у бил на подиума в Moto2, напълно заслужава короната за 2020 г. Той завършва със 17 точки пред Ферари и Аегертер в надпреварата за титлата.
Николо Канепа (LCR E-Team) стана 7-и, преди съотборника си Ксавие Симеон. Бързата дама Ерера за втори път влезе в топ 10 – 9-а. След нея бе Хави Карделус (Avintia Esponsorama Racing).
ДРУГИ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
МОТО СПОРТ
Тим Гайсер триумфира с шампионска титла и доминиращо представяне в Монтеварчи
Валин, Февр, Жонас, Гарсия и Канън в дискусия за бъдещето на френския елит
Теодор Кабакчиев завърши втори на Basella Race в Испания
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов