В първия ден от Гран при на Арагон във висшия клас, господстваха Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP) и Yamaha. Винялес оглави двете свободни тренировки и постигна най-добро време от 1:47.771 във FP2. Той бе единственият, който даде 1:47 мин. за обиколка.
Втори стана лидерът в шампионата Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT) на 0.249 сек. За щастие той нямаше никакви последствия от катастрофата си с много висока скорост на FP1. Съотборникът му Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT) попълни челната тройка. След като и трите машини Yamaha влязоха в топ 3 на Моторланд Арагон, това не може да се каже за Ducati. Нито един пилот на Desmosedici не влезе в топ 10 днес.
След като температурите на пистата бяха около 10-12 градуса за FP1, за FP2 се повишиха до много по-оптималните 24 градуса.
Веднага пилотите започнаха да правят по-бързи обиколки. Жоан Мир (Suzuki Ecstar) е най-близкият конкурент на Yamaha след отлично каране във FP2. Вторият в шампионата завърши 6-и в хладната сутрешна сесия, за да даде по-добри времена във втората сесия. Разликата обаче е доста голяма – 0,730 сек. разделят Мир и Винялес. Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) даде личното си най-добро време в последния си тур и стана 5-и. Британецът и в двете сесии бе в топ 10 и остана на 0,827 от Винялес.
След като бе 10-и в първата сесия, във втората Алеиш Еспаргаро (Aprilia Racing Team Gresini) стана 6-и .
Пилотът на Aprilia е на по-малко от една десета пред по-малкия си брат Пол (Red Bull KTM Factory Racing), който бе 7-и и в двете сесии на Арагон. Испанецът не се е състезавал на тази писта през последните няколко сезона, поради контузии, претърпени през уикенда.
Алекс Маркес (Repsol Honda) завърши на фантастичното 4-о място и направи късна бърза обиколка във FP2, за да стане 8-и. Той и оформилите десетката Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) и Алекс Ринс Rins (Suzuki Ecstar) бяха на повече от секунда от Винялес. Само една хилядна обаче раздели Маркес от Накагами. На 15 стотни бе Ринс.
ДРУГИ
AIT Racing Team търси механици за 2025
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
МОТО СПОРТ
Екипът на MRT RACING BETA подрежда Бен Уотсън и Том Кох за новия сезон
Triumph Racing и Боби Хюит се разделят по взаимно съгласие преди началото на сезона 2025 г.
Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing набира сили преди SMX 2025
RED BULL KTM FACTORY RACING се впуска в сезона на световния шампионат 2025 SMX
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
АВТО СПОРТ
MotoGP обяви изненадващо ново състезание
Нова точкова система за 2025 в WRC
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари