MotoGP: Винялес най-бърз, Маркес с най-много обиколки на тестовете в Барселона


Пилотът на Monster Energy Yamaha MotoGP Маверик Винялес даде най-добро време на вчерашните тестове на пистата Каталуня край Барселона. Той постигна 1:39.400. Втори стана съотборникът му Фабио Куартараро, като по този начин заводските  Yamaha YZR-M1 заеха първо и второ място. Такаки Накагами  (LCR Honda Idemitsu) стана трети. Неговият колега от HRC Марк Маркес (Repsol Honda) направи най-много обиколки от всички пилоти. KTM също работиха усърдно по машините си.

В Yamaha Винялес тестваше карбоново подвижно рамо. Той даде най-добрата си обиколка по-късно през тестовия ден, за да изпревари съотборника си. Както винаги, Винялес навъртя доста обиколки – 85. Това го нареди втори, след Маркес. Куартараро  правеше различни настройки.

Валентино Роси (Petronas Yamaha SRT) пробваше новите спирачни дискове на Brembo, в които има прорези, подпомагащи охлаждането. Доктора нямаше друга работа по новите части, които пробва, но въпреки това деветкратният световен шампион бе доста зает. Роси направи 72 обиколки, като бе 10-и, само на шест десети от бившия си съотборник Винялес. Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT) кара обяд – 13:30 ч.  местно време. Италианецът направи 39 обиколки, като най-бързата му бе 1: 40,022 и стана 8-и. Той също тества новите спирачни дискове на Brembo.

Денят беше напрегнат ден за мотоциклетистите на Honda. Марк Маркес заяви след състезанието в неделя, че тестът в понеделник е по-важен от самата Гран при. Това обяснява натовареният график на пилотите.

Марк Маркес беше с изцяло черен мотоциклет, който има различен въздухозаборник. Осемкратният световен шампион завъртя 87 обиколки, най-много от всеки друг. Това е много здрава работа, в сравнение с предишния тест на Херес, където Маркес направи само 10 тура, той като не се чувстваше във форма.  Сега би различно,  но той стана 11-и, само на 0,6 сек.  от водещата Yamaha. В различни стинтове, Маркес пробваше поне два различни аеропакета.

Съотборникът му Пол Еспаргаро караше мотора за 2021 г. цял ден, той и екипът опитваха различни настройки. Екипът искаше да отстрани трудностите в началото на сезона. Еспаргаро също изпробва поне един от аеро пакетите, както и новите дискове Brembo. Катастрофата му на завой 9 не се отрази на работата му в Барселона.

Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) водеше няколко часа следобеда. Японецът имаше един мотоциклет от 2020 и един от 2021 г. в гаража. Съотборникът на LCR Honda Castrol Алекс Маркес пробваше няколко различни аеропакета и подобно на Пол Еспаргаро, използваше мотора за 2021 г.  през целия ден. Накагами стана 3-и, а Алекс Маркес – 15-и след 70 обиколки.

Пилотите на Honda направиха общо 296 обиколки, като всеки от тях събра полезни данни, тъй като производителят се стреми да се върне към пътя на победата през 2021 г.

В отсъствието на Алекс Ринс, който има контузия, тестовите задължения на екипа на Suzuki Ecstar бяха оставени на световния шампион Жоан Мир и тестовия пилот Силвен Гинтоли. Мир и екипът се фокусираха върху геометрията и общите настройки с GSX-RR. Испанецът завърши 4-и след 65 обиколки. Гинтоли добави още 72 и пробваше някои неща, които запази в тайна…

В екипа на Ducati Lenovo работата беше фокусирана основно върху настройката на Франческо Баная и за потвърждаването на неделния подиум на Джак Милър. Баная работеше с по-добра последователност след малко по-тежък уикенд. Той каза, че нещата се развиват позитивно и е готов  за следващите няколко състезания. Той завърши деня 5-и след 48 обиколки, на малко под половин секунда от върха. Милър пък заяви, че пистата не е била перфектна след дъжда през нощта, но направи 49 обиколки и бе 14-и, на  0.842 сек от Винялес.

Йохан Зарко (Pramac Racing) също се фокусира върху настройките. Той каза, че е работил върху себе си физически, като се опитва да направи много обиколки за по-кратко време. Сиреч – издръжливост в състезателно темпо! Той беше 7-и след 61 обиколки. Лука Марини от Sky VR46 Avintia и Енеа Бастианини от Avintia Esponsorama също правеха настройки. Първият беше 13-и с 49 обиколки, а вторият 17-и след 36 обиколки. Хорхе Мартин (Pramac Racing), който се върна се след контузия, не караше.

В KTM имаше какво да се види. Победителят в Каталуня Мигел Оливейра (Red Bull KTM Factory Racing) и съотборникът му Брад Биндер се качиха на мотор, показан за първи път на теста в Катар. Тогава го караше тестовия пилот и Легенда на MotoGP Дани Педроса. Сега той бе с ново шаси, подвижно рамо, ауспух и опашка. Следобед и двамата заводски пилоти се върнаха към моторите си, използвани през състезателния уикенд. Те работеха по настройките. Оливейра завърши теста 9-и и каза, че особено полезно нещо за сравнения е доказано добрата база. Тази, с която спечели вчера. Биндер беше 12-и. Двата нови мотора, които тестваха сутринта, направиха съответно 25 (Оливейра)  и 7 (Биндер) обиколки. Поне това показаха собствените им транспондери на екрана.

За Tech3 KTM Factory Racing новото шаси, с което се състезаваха Оливейра и Биндер в Муджело,  беше в бокса както за Данило Петручи, така и за Икер Лекуона. Също имаше някои различни аеро елементи. Единият беше обтекател с дупки, а едно допълнение към него приличаше много на заводско аеро в дъното на обтекателя. Петручи направи 61, а Лекуона 71 обиколки.

За Aprilia, Алеиш Еспаргаро (Aprilia Racing Team Gresini) беше в бокса в началото на деня. След това обаче отиде на преглед на ръката си след неотдавнашна операция. Така искаше да види ефекта от теста. Той ще продължи възстановяването си.  Вместо него, Матео Байоко изпитваше надеждността на мотоциклета и направи няколко тренировки, като се присъедини към Лоренцо Савадори на пистата. Байоко направи 66 обиколки, Савадори 78, докато работеше по настройките.



СЛЕДВАЩА

Рекорден брой участници в „Балканска Офроуд Купа 4х4“

Рекорден брой участници стартираха този уикенд във Варна в офроуд надпреварата „Балканска Офроуд Купа 4х4“. Шестдесет екипажа от Италия, Гърция, […]