Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP) бе най-бърз на тестовете на пистата Мизано-Марко Симончели вчера. Той постигна 1:31.532 в края на деня. Времето му е с 0,271 сек. по-бърз от Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu). Трети стана Йохан Зарко (Esponsorama Racing), въпреки че се възстановява от тежка травма. той бе най-бързият пилот на Ducati. Мотоциклети на пет производителя се наредиха в топ 5.
Винялес се фокусира върху средномеката гума, която не използва в състезанието в неделя. Заради това пропусна място на подиума. Той каза, че ще използва медиум гумата в предстоящата Гран при на Емилия Романя на същата писта. Той работи по проблемите с грейнинга. Освен това Винялес изпитваше нов ауспух и ново подвижно карбоново рамо за предстоящото състезание. Освен това неговата Yamaha имаше нова задна спирачна система и промени по шасито. Винялес каза, че с това, което е пробвал вчера, не е направил голяма крачка напред.
Неговият съотборник Валентино Роси не работеше за бързи обиколки и беше 17-и от 18-те пилоти в класирането. Доктора бе този, който дебютира на новия ауспух, чиято цел, според мениджъра на отбора Масимо Мерегали, е управляемост и максималната скорост. Това е важно за дългите прави в Барселона и Арагон.
Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT) също опита новия ауспух и завърши деня на девето място, на 0,804 сек. от върха. Той пробваше състезателно темпо. Неговият съотборник и победител в състезанието в Мизано Франко Морбидели не участва в теста заради стомашни проблеми.
Алекс Маркес (Repsol Honda) беше 11-и и тестваше нов ауспух и аеропакет на своята Honda. Испанецът обясни, че е бил по-бърз, отколкото през уикенда, във втората сесия вчера и е успял да постигне по-добра скорост за една обиколка. Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) не тества заради контузия, а Щефан Брадъл (Repsol Honda Team) бе ангажиран с друго.
Зарко стана трети и изглеждаше приятно изненадан от усещането си за мотора. Той се възстановява от операцията, която направи преди Гран при на Щирия. Той даде много добро време със своят Ducati, въпреки че направи малка катастрофа при излизане от питлейна. Не беше нищо твърде драматично. Човекът, взел първия си подиум – Франческо Баная (Pramac Racing), беше 7-и, въпреки че се възстановява от счупен крак.
Андреа Довициозо (Ducati Team) вторият в класирането от Борлго Панигале. Той стана 8-и, като тестваше сутринта без „ясни цели“, но следобед бяха направени някои настройки на нови детайли. Джак Милър (Pramac Racing) беше малко по-бавен, но продължи работата по настройките на първия сектор и завой 11. Той изпробва актуализациите на шасито от Ducati. Като цяло той беше 12-и, въпреки някои технически проблеми, когато искаше да използва. Данило Петручи (Ducati Team) беше 16-и и използваше Довициозо като наблюдател следобед. Тито Рабат (Esponsorama Racing) стана 18-и.
Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing) беше най-бързият пилот с КТМ – 4-и. Основната му цел бе да подобри сцеплението и стабилността, особено отзад. Стабилността през бързите завои беше подобрена, както и сцеплението при влизане в кривите. Еспаргаро не търсеше най-бърза обиколка и работеше много върху състезателното темпо.
Трима от четирите пилоти на KTM подобриха времената си във втората сесия. Икер Лекуона (Red Bull KTM Tech3) бе след Еспаргаро, като бе по-бърз от съотборника си Мигел Оливейра и новобранеца Брад Биндер (Red Bull KTM Factory Racing). Директорът на заводския екип на Red Bull KTM Майк Лайтнер заяви, че се опитват да подобрят поведението в завоите на RC16. Пилотите бяха с нов бял капак над някои кабели. Те излизат от капака на резервоара, обикалят кормилната глава и влизат обратно под капака на резервоара от другата страна. Биндер завърши деня 10-и и Оливейра – 13-. Португалецът катастрофира леко.
В бокса на Suzuki Ecstar мениджърът на екипа Давиде Бривио каза, че Жоан Мир и Алекс Ринс са опитали различни подвижни рамена. Според Бривио, нето едно от двете, Suzuki няма да го използват. Ринс беше 5-и, като направи и някои електронни настройки. Той вече не изпитваше болка, както в състезанието в неделя. Възстановяването му от травмата обаче продължава. Мир каза, че е доволен и от цялостната работа и от някои промени в настройките. Той се е опитал да подобри квалификационното си темпо. Той стана 6-и за деня.
Алейш Еспаргаро и Брадли Смит от Aprilia Racing Team Gresini тестваха системата за холшот отзад. Искат да я използват по време на състезанието в неделя. Ако не, както Ducati, поне в близко бъдеще. Шасито и електрониката също бяха фокус за фабриката от Ноале. Еспаргаро опитваше настройки, която му дават повече въртящ момент. Целта му бе да подобри времето си в квалификационна обиколка. Смит беше щастлив да определи постигне средно 1:32 мин. за обиколка. Той потвърди, че тества ново шаси. Британецът беше 14-и, само на 0,055 сек. зад Еспаргаро, който от своя страна беше само на 0,006 сек. от Оливейра.
ДРУГИ
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Радостин Присадов балкански шампион в клас МХ 50 след състезанието в Гърция
КТМ потвърди раздялата с шефа на отбора си в MotoGP
МОТО СПОРТ
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Неудържимият Хорхе Прадо спечели четвъртата си световна титла по мотокрос
Самоков приема 7-ия кръг от шампионата по мотокрос
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват