октомври 3, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

MotoGP: Винялес на върха в Катар, Yamaha окупира 1-2-3

Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP) бе най-бързият пилот 4-ия тестов ден на пистата Лосаил в Катар. След като вчера тестовете бяха възобновени, ден преди края Винялес даде 1:53,244. Той бе с 0,079 сек. от Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT),  а трети стана съотборникът на Винялес – Фабио Куартараро на 0,154 сек. Така на трасето до столицата на Катар Доха, първите три места в днешния тестов ден бяха окупирани от Yamaha.

Пилотът на LCR Honda Castrol Алекс Маркес катастрофира тежко по време на тестовете. Той бе откаран в болница за задължителния преглед. Алекс направи тежък хайсайд на изхода от десния завой 9. На пистата бе показан червен флаг. Алекс Маркес получи малка фрактура на четвъртата метатарзална кост в десния крак. Пилотът бе върнат в бокса от пилота на Tech3 KTM Factory Racing Икер Лекуона и бе закаран в болница. Не е ясно дали в последния тестов ден Маркес ще излезе на пистата. Надеждите са, ще бъде годен да се състезава в първия кръг.

По отношение на новите технологии, в днес не се видя нищо необичайно. Условията на пистата обаче бяха перфектни за изпитанията. Те дадоха възможност на състезателите да направят по няколко наистина бързи обиколки.До края на първия час от днешната сесия, само двама състезатели бяха излезли на пистата и регистрираха времена за обиколка.

Винялес се върна в питлейна, за да тренира стартове. Тестовият пилот на Ducati Микеле Пиро бе лидер в класирането един час след началото с 1:57.345. После начело излезе Алеиш Еспаргаро (Aprilia Racing Team Gresini) с 1:54.942. Франко Морбидели поведе с 1:54.588, преди да бъде изместен от Пол Еспаргаро (Repsol Honda) с 1:54.103. Пилотът на Honda претърпя първата си катастрофа на RC213V, но това не му попречи да регистрира над 50 обиколки, тъй като адаптацията му към мотоциклета продължи.

Мотоциклетите Yamaha не само окупираха първите три места, но и изглеждат отлично в състезателно темпо. Винялес, който даде най-добро време, имаше три мотора в гаража си: неговия „стандартен“, карбоновият мотор T1 и зашеметяващия бяло-червен байк, оцветен така заради 60-годишнината на Yamaha.

Винялес за пореден път да прави много тренировки за стартове в края на питлейна и в края на играта на деня той даде най-доброто си постижение. Утре той ще прави симулация на състезание.Съотборникът му Куартараро оглави класирането за известно време, но бе избутан на 3-о място.  Французинът не беше толкова бърз, колкото вчера и сега е трети в комбинираното време зад Джак Милър (Ducati Lenovo) с рекорда си от вчера и Винялес с времето от днес. Ел Диабло или Куартараро имаше „много неща“ за тестване и потвърди, че се чувства комфортно на новото шаси.

Валентино Роси (Petronas Yamaha SRT) беше много доволен от новите части, които Yamaha опитва досега. Днес Доктора направи най-бързата си обиколка на теста досега – 1: 53.993 и е каза, че отново се чувства „истински пилот“. Мениджърът на Petronas Yamaha SRT Вилко Зеленберг потвърди, че Морбидели е опитвал с много различни настройки, за да му позволи да получи усещането, което е имал през 2020 г.. Франко обаче каза, че винаги има области, върху които трябва да се работи.

Най-бързият пилот на Ducati беше Франческо Баная (Ducati Lenovo), който постигна най-доброто си време от теста досега. Пеко беше доволен от времето си 1: 53.444, но призна, че в никакъв случай не е идеална обиколка. Баная беше много по-доволен от състезателното си темпо с новия фабричен Ducati. Той потвърди, че използва новия аеропакет на Ducati в симулацията на състезание, която направи.

Вторият най-добър пилот с Ducati беше Йохан Зарко от Pramac Racing. Французинът направи най-много обиколки от всички – общо 71 обиколки и завърши 9-и. Зарко потвърди, че е работил много в темпото на състезанието. Той постигна съкрушителна максимална скорост от 357,69 км/ч надолу по старт-финалната права, което е нов неофициален рекорд за максимална скорост.

Джак  Милър стана 11-и и работеше повече за състезателно темпо. Австралиецът потвърди, че не са слагали нова мека гума и това е поредният страхотен ден за него, като симулацията на състезанието вървеше добре.

Най-бързият от новаците, въпреки катастрофата на завой 16, беше Хорхе Мартин (Pramac Racing). Той постигна 1: 54.483, което е с над половин секунда по-бързо, отколкото бе предишното му време. Мартин завъртя 42 обиколки и завърши само с 0,022 сек. преди Енеа Бастианини (Avintia Esponsorama Racing). Той стана 15-и. Лука Марини (SKY VR46 Avintia) също имаше безпроблемен ден и даде 1: 55,022, за да завърши 20-и, на 1,777 сек. от Винялес. Като цяло тримата възпитаници на Moto2 изглеждаха страхотно.

Алеиш Еспаргаро от Aprilia Racing Team Gresini завърши 5-и и като цяло беше доволен от работата си. Подобрени са стабилността и сцеплението отзад, както и възможността да се движи бързо с употребявани гуми. Еспаргаро имаше лека катастрофа на завой 4. Съотборникът му Лоренцо Савадори стана 23-и и падна на същия завой. Той направи 40 обиколки с RS-GP.

Дуото на Suzuki Ecstar Жоан Мир и Алекс Ринс завършиха в топ 10 – съответно 6-и и 7-и. Теста бе „сравнително тих“, но и Мир, и Ринс за първи път на слязоха на ниво 1: 53 мин. за обиколка.

Най-голямата новина на деня дойде от лагера на Honda. Тестваният пилот Щефан Брадъл, който се възстанови от катастрофата си от вчера и нямаше болки във врата, дебютира с нов аеро дизайн. Дизайнът за японския производител е с нов облик и  включва някои забележителни допълнения към обтекателя. Това е голяма промяна от това, преди тестваха от HRC. Сега Брадъл пробва тества различен аеро пакет от този, който изпитваше по-рано.

Това беше поредният труден ден от гледна точка на катастрофи за Honda. Вече споменахме за тежкото падане на Алекс Маркес. Брадъл катастрофира на завой 1 и в началото на деня, а Пол Еспаргаро (Repsol Honda) също направи първата си катастрофа в HRC. Двамата пилоти нямат наранявания.

Пол Еспаргаро беше най-бързата Honda и завърши 10-и, като направи 65 обиколки. Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) завъртя най-добрата си обиколка на последния си за деня 52-ри тур. Стана 12-и с едно място пред Брадъл – 13-и.

„Тихият тест“ на KTM продължи. Брад Биндър (Red Bull KTM Factory Racing) беше най-бързият с RC16 там, като даде 1: 54.691. Това бе  най-добрата му обиколка от теста досега. Съотборникът му Мигел Оливейра беше 18-и с най-добро време от 1: 54.735.Данило Петручи (Tech3 KTM Factory Racing) стана 19-и, също с най-добро време  на теста. Той продължи адаптацията си от Ducati на KTM и направи 49 тура. Съотборникът му Икер Лекуона завъртя 40 тура и катастрофира на завой 12, но е ОК.