февруари 1, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

MotoGP: Девет звезди към нови приключения през 2023 г.

В MotoGP за поредна година има много промени в стартовата решетка. Доста пилоти ще запазят сегашния си статус със същия производител, но различен отбор. Други ще тръгнат да опитат късмета си в напълно нов проект. Само един от тях е новак през 2023 г.

Бастианини от Gresini към Ducati Lenovo

Енеа Бастианини (Ducati Lenovo) вече показа страхотни изяви на таланта си в дебютния си сезон през 2021 г. с два подиума и 11-о място. Потвърди страхотните си качества в шампионата за 2022 г. След безпощадна победа в Катар, италианецът отбеляза шест подиума, четири от които бяха победи. Въпреки четирите си отпадания, състезателят от Римини математически беше в битката за титлата до последните състезания.

Завършвайки 3-ти в генералното класиране, „Звярът“, както го наричат доказа, че трябва да се разчита на него за в бъдеще. В Ducati направиха точно това. На 26 август базираният в Борго Панигале производител обяви привличането на Бастианини в отбора на Ducati Lenovo, заедно с действащия световен шампион Франческо Баная. Ще успее ли Енеа Бастианини да затрудни Пеко Баная, който ще се стреми да запази короната си през 2023 г.?

От Suzuki до Honda – промяна на машината за Ринс и Мир

Suzuki предизвика шок в падока на MotoGP, когато през май обяви оттеглянето си от световния шампионат. Този неочакван ход пряко повлия на бъдещето на Алекс Ринс (LCR Honda Castrol) и Жоан Мир (Repsol Honda). В крайна сметка двамата испанци ще останат под ръководството на японски производител, в случая Honda. Световният шампион на MotoGP за 2020 г. ще дели бокс с Марк Маркес (Repsol Honda). Пилотът, който взе две победи през 2022 г. – Алекс Ринс, ще си партнира с Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) в сателитния отбор. След страхотния си сезон и 7-о място, ще успее ли Алекс Ринс да продължи добрата си форма през 2023 г. в новите си цветове?

Дуото на GASGAS – новобранец и ветеран

Впечатляващ през целия сезон 2022, Аугусто Фернандес (Tech3 GASGAS Factory Racing) беше обявен за световен шампион Moto2 във Валенсия на последното Гран при за годината. Испанецът отдавна беше силен претендент във висшия клас до миналия септември, когато той беше официално обявен за член на GASGAS. Производителят ще си партнира с Tech3 за формиране на нов отбор в MotoGP. Испанецът, който ще бъде единственият новак в решетката на висшия клас през 2023 г., ще бъде съотборник на Пол Еспаргаро (Tech3 GASGAS Factory Racing). Испанецът ще се завърне в отбора на Tech3, където направи дебюта си във висшия клас през 2014 г. След две години с Honda само с два подиума и една полпозишън, опитният пилот ще бъде лидер на проекта GASGAS. На него от тима се надяват на развитие, заедно с младия си съотборник.

Оливейра и Раул Фернандес допълват новия пъзел на Aprilia

Досега свързвана с Yamaha, малайзийската структура RNF ще се пробрази през 2023 г. Тимът ще се състезава с Aprilia. От Ноале сега могат да се похвалят със сателитен отбор в MotoGP за първи път в историята си. За този нов проект италианският производител е избрал два много различни профила с Мигел Оливейра и Раул Фернандес. Португалският пилот е сигурен залог, с четири години опит в MotoGP и пет победи, две от които през 2022 г. Четвърти в теста във Валенсия, Оливейра демонстрира впечатляващата си способност да се адаптира към Aprilia и несъмнено ще бъде един пилотите, който ще може да се състезава пред пълни трибуни с фенове в Портимао.

Раул Фернандес, от друга страна, е в съвсем различна ситуация. След трудната 2022 г., испанецът успя да намери нова ниша за себе си в най-висшия клас на мотоциклетизма. Има намерение да демонстрира истинския си потенциал през новия сезон. За да направи това, испанецът ще разчита на малайзийската структура, Aprilia и опита на своя съотборник. Но ще покаже ли целия талант, който го направи вицешампион в Moto2 през 2021 г.?

Къде ще карат Джак Милър и Алекс Маркес?

Влзането на Енеа Бастианини във фабричния отбор на Ducati разтърси трансферния пазар. Това бе радост на едни и загуба на други. В този случай промяната засяга главно Джак Милър (Red Bull KTM Factory Racing) и Алекс Маркес (Gresini Racing MotoGP™), който заех мястото на „Звяра“. Австралиецът напусна мястото си в червената кутия след общо седем подиума през 2022 г., престижна победа в Япония и пето място. Това бе вторият му най-добър сезон в елитния клас.

С осем сезона зад гърба си в MotoGP, Милър ще формира опитен и интересен състав заедно с Брад Биндер (Red Bull KTM Factory Racing). Що се отнася до Алекс Маркес, испанецът напуска Honda, за да се възползва от възможността да промени времето си във висшия клас през 2023 г., карайки GP22.