май 25, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

MotoGP: Зарко най-бърз на тестовете на пистата в Херес

Йохан Зарко (Pramac Racing) бе най-бърз на официалния тест на MotoGP на пистата Херес вчера, непосредствено след Гран при на Испания. Французинът оглави класирането въпреки катастрофата с време 1:37.136. На трасето имаше много важни тестове на части и елементи от всеки отбор. Подгласници на Зарко станаха Брад Биндер (Red Bull KTM Factory Racing) и Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP).

DUCATI

Двукратният победител в състезания за 2022 г. Енеа Бастианини (Gresini Racing MotoGP) успя да работи с предния обтекател на Ducati GP22. Победителят в неделя на Херес Франческо Баная (Ducati Lenovo) завърши тестовете си преди обяд, като направи 24 обиколки.

Зарко даде по-добро време, отколкото през Q2 в събота, за да оглави класирането с десета и половина. Французинът направи 54 обиколки преди предстояща домашна Гран При в Льо Ман. Джак Милър (Ducati Lenovo) беше вторият най-бърз ездач на Ducati на пистата. Австралиецът беше 4-и с 53 обиколки.

Хорхе Мартин (Pramac Racing) беше 9-и с GP22, докато неговият колега – Лука Марини (Mooney VR46 Racing) караше GP21 и работеше върху позиционирането си на мотора и настройките за повече последователни като време обиколки. Марко Беззеки (Mooney VR46 Racing) беше 13-и с 56 тура, а колегата му новак Фабио Ди Джанантонио (Gresini Racing MotoGP) направи 64 обиколки.

KTM

Мигел Оливейра (Red Bull KTM Factory Racing) и Брад Биндер тестваха радикално нов ауспух. Португалецът работеше също върху настройката. Биндер тестваше някои геометрични настройки, както и настройки на предната вилка. Той завърши теста втори. Оливейра беше 21-ви, след 65 тура.

Реми Гарднър беше с единствения мотоциклет на Tech3 KTM Factory Racing на пистата. Раул Фернандес се възстановява от контузията, заради която пропусна Гран при на Испания. Гарднър направи 44 обиколки. Денят на австралиеца завърши с катастрофа на завой 4, при която загуби кожа от левия си малък пръст и получи нараняване на гърба. За щастие няма нищо счупено.

YAMAHA

Големи новини дойдоха по време на теста в понеделник от лагера на прозиводителя от Ивата, беше Мениджърът на Monster Energy Yamaha MotoGP Масимо Мерегали потвържди, че Yamaha ще има нов аеропакет за Гран при на Италия по-късно този месец.

Куартараро беше един от най-натоварените пилоти на пистата. Французинът направи 78 обиколки, като завърши теста трети. Франко Морбидели (Monster Energy Yamaha MotoGP) завъртя 83 тура, като завърши 17-и, едно място пред Андреа Довициозо (WithU Yamaha RNF MotoGP). Новакът и нетгов съотборник Дарин Биндер катастрофира на завой 7, но е без контузии. Той успя да направи 54 ценни обиколки в банката.

HONDA

Преди Гран при на Испания, Марк Маркес (Repsol Honda) обясни, че тестът на Honda започна в FP1 в петък сутринта. Като се има предвид всичко, случило се на пистата, това беше фантастичен уикенд за осемкратния световен шампион в Херес. Работата продължи и в понеделник. Маркес тестваше аеропакет от 2021 г., но се фокусира главно върху настройките. Той имаше три мотора в своя бокс.

Съотборникът му Пол Еспаргаро караше с много използвани медиум гуми Michelin през първите няколко часа. Той каза в неделя, че трябва да търсят решения при възможно най-малко сцепление. Испанецът играеше с геометрията и завърши невероятните 85 обиколки, като бе 5-и в класирането.

Това не беше денят, на който Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) би искал. Той отлетя рано за Барселона след тежка катастрофа на завой 1. Японският ездач изпитва болка във връзките на лявото коляно.  Той получи травмата след Гран при на Индонезия, въпреки че при скенера не бяха разкрити фрактури. Днес Накагами ще бъде подложен на допълнителен скенер в Барселона и отново на сериозен преглед. Алекс Маркес (LCR Honda Castrol) имаше механичен проблем към края на деня при завой 1. Той обаче завърши теста 11-и, след като направи 80 тура.

SUZUKI

Дуото на Suzuki Ecstar от екипа Жоан Мир и Алекс Ринс тестваха елементи на окачването и подвижни рамена, сравнявайки ги с тези, които вече бяха пробвали. Мир завърши 6-и с 1:37.756. Ринс  беше 8-и, само на 0.024 сек. от времето на своя съотборник.

APRILIA

С началото на тяхната ера нова ера без концесия, Aprilia Racing работиха върху настройките на окачването, електрониката и подвижни рамена с Алейш Еспаргаро и съотборника му Маверик Винялес. Към тях отново се присъедини и Лоренцо Савадори.

Винялес падна на завой 7 преди обяд и след това имаше механичен проблем при преминаването към завой 1 в следобедната сесия. Савадори също се сблъска с механичен проблем с една от своите машини RS-GP, инцидент, който доведе до червени знамена за кратко следобед. Винялес направи 59 обиколки. Той продължи развитието на RS-GP. Съотборникът му Еспаргаро направи 46 обиколки и стана 7-и.