


След 23-годишно отсъствие от Индонезия, машините от MotoGP се завръщат на Архипелага през 2021 г. на красивия остров Ломбок в Западна Нуса Тенгара.
Рики Бахерамджа, главен изпълнителен директор на промоутъра на индонезийската Гран при (Mandalika Grand Prix Association или MGPA), споделя вълнението си пред феновете в Индонезия за новините о временния календар за 2021 г. Позиционирана като една от резервните Гран При, означава, че времето за провеждане на Гран при на Индонезия зависи преди всичко от пистата. Тя е завършена и предстои хомологация и тестване.
По-критично е положението поради настоящата глобална пандемична ситуация. Тя поставя предизвикателства в непредвидим вид. „Временният календар“ все още може да претърпи промени. Докато тези потенциални промени не бъдат изчистени, само тогава с Dorna може да се обсъжда уикенд през 2021 г.
Рики отбелязва: „Радваме се, че стигнахме до този момент в нашите намерения. Бихме искали да благодарим на много заинтересовани страни, свързани с изграждането и оперативната подготовка на мястото. Също и за инфраструктурата извън Мандалика, която се разработва в подкрепа на състезанието. Също така бихме искали да поздравим Dorna за изключителния сезон 2020 с всички предизвикателства, които трябваше да преодолеят. Благодарим им за доверието в нас. Сега трябва да се съсредоточим върху строежа. Надяваме се, че скоро ще видим края на глобалната пандемия, тъй като наистина искаме както местните, така и международните фенове да изпитат удоволствие от събитието и от дестинацията.”
MGPA обяснява, че терминът „Резервна GP като място или дата“ е нов за местните фенове. Индонезия във временния календар се намира до Португалия и Русия. Напълно обичайно е пистите, които все още са в процес на изграждане, да бъдат в това положение. Намерението на Dorna и MGPA да се състезават в Индонезия през 2021 г. със сигурност са реални.
Освен това MGPA обясняват, че въздействието на глобалната пандемия върху безопасността и пътуванията, особено през следващата година, все още е неясно. Светът се нуждае от малко повече време, за да преодолее това. След като ситуацията стане по-ясна в началото на 2021 г., с Dorna може да бъде договорена дата за уикенд при спазване на посочените условия.
Хепи Харинто, главен директор по стратегията и комуникациите на MGPA, изрази своята признателност към всички участващи, особено за подкрепата на правителството: „Благодарни сме на всички заинтересовани страни, особено на правителството на Индонезия. Техният принос не може да бъде пренебрегнат и това ще остави дълготрайно наследство.”
MGPA подчертава, че все още предстои огромна работа и че предварителният график за процеса на хомологация е договорен по принцип с Dorna. Рики продължава: „Нашата цел и фокус в момента са ясни. Гарантираме, че ще завършим уличното трасе и ще подготвим оперативното изпълнение за Гран при на Индонезия през 2021 г. В крайна сметка нашата упорита работа и усилия са за индонезийските фенове. Те заслужават да гледат това грандиозно събитие лично и най-вече в безопасна среда, свободна от загриженост. “
Кармело Еспелета, главен изпълнителен директор на Dorna, подкрепя изявленията на MGPA. Той отбелязва: „Признаваме огромните усилия на много заинтересовани страни в този проект. Бихме искали да изразим своята благодарност към президента Джоко Уидодо и неговите министерства за техния ангажимент да доведат международния моторспорт в Индонезия през 2021 г. Постоянната им подкрепа е от решаващо значение за провеждането на фантастично събитие.
Оценяваме също така огромните усилия, които екипът на MGPA, под ръководството на Рики Бахерамджа, е направил досега. Ще продължим да ги подкрепяме по всякакъв начин през следващите години. Този екип и техните партньори в моторните спортове показаха, че могат да предоставят направят старт от MotoGP.“
Еспелета продължава за необходимостта от пистата и поглед към 2021 г .: „Фокусът трябва да бъде върху строителството, хомологацията, както и тестовете. Особено защото това е чисто нова писта по улици. Както споменахме, възможно е да се случат промени във временния календар. След като получим по-ясна картина, разбира се, обект на изграждане и тестване, може да започнем да обсъждаме възможна дата за Голямата награда през 2021 г. „
ДРУГИ
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Маркес: Новият двигател на Ducati има потенциал, но се нуждае от подобрения в завоите
Ямаха и Прамак представиха новите си цветове в обща премиера в Куала Лумпур
МОТО СПОРТ
Тим Гайсер триумфира с шампионска титла и доминиращо представяне в Монтеварчи
Валин, Февр, Жонас, Гарсия и Канън в дискусия за бъдещето на френския елит
Теодор Кабакчиев завърши втори на Basella Race в Испания
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов