октомври 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

MotoGP: КТМ представи екипа си за 2021 г. – следващото ниво

KTM представи отбора си за MotoGP за сезон 2021. Надсловът в началото на кампанията бе „Време е за следващото ниво.“ Така австрийската компания се готви да направи следващата стъпка във висшия клас.

KTM Factory Racing представи цветовете на мотора KTM RC16 за MotoGP, чрез дигитална презентация. Тя представи новия облик, пилотите и целите за новия сезон.

На 28 март 2021 г. започва шампионатът в MotoGP на пистата Лосаил в Катар. Като победители във финалния кръг за 2020 г., все повече погледи ще бъдат насочени към четирите машини KTM RC16. За 2021 г. те ще са в ръцете на Брад Биндер (25 години) и ,Мигел Оливейра (26) от Red Bull KTM Factory Racing, както и на Данило Петручи (30) и Икер Лекуона (21) от сателитния частен Tech3 KTM Factory Racing.

Производителят се надяват да надминат четвъртата си позиция в класирането за конструктори от 2020 г. Искат да добавят нови успехи към актива си от три първи позиции, девет на подиума и три победи миналата година. Сезон 2021 ще бъде едва петият им в падока на MotoGP. За екипа на Ерве Поншарел –  Tech3 KTM, това ще е трета година с австрийската фабрика.

Списъкът с четири мотоциклета оглавява KTM GP Academy. Това е върхът на потока от потенциални звездни спортисти и машини, който се движи през по-малките класове Moto2 и Moto3. Той „извира“ от инициативите и проектите за откриване на таланти като Red Bull MotoGP Rookies Cup и Northern Talent Cup.

Нови са цветовите схеми през 2021 г. за Red Bull KTM Factory Racing и изцяло оранжевият дизайн за Tech3 KTM Factory Racing. Те ще добавят забележителна естетика към отборите и състезанията в MotoGP.

№ 33 Брад Биндер (Южна Африка)

Роден в Почефстроом на 11 август 1995 г., тежи 63 кг, висок 170 см. Първа  GP – Индианаполис 2011 г. Стартове 159 – 14 в MotoGP, 52 в Moto2, 88 в Moto3, 5 в 125 сс. Победи 16 – 1 в MotoGP, 8 в Moto2, 7 в Moto3, първа в Испания 2016 в Moto3. Подиуми 36 – 1 в MotoGP, 15 в Moto2, 20 в Moto3, първи 2014 в Германия, Moto3. Първи позиции 7 – 1 в Moto2, 6 в Moto3, първа 2016 в Аржентина, Moto3. Най-бързи обиколки 12 – 2 в MotoGP, 3 в Moto2, 7 в Moto3, първа 2014 в Германия, Moto3. Титли 1 в Moto3 за 2016 г.

Брад Биндер: „2020 г. като цяло беше сезон, в който  постигнахме много добри резултати. Очевидно първата победа за мен и на KTM е основното нещо. Но имаше и много дни, когато имахме потенциал да направим много повече. Със сигурност сега маржът е малко по-малък, за да се опитаме да се подобрим. Мисля, че с напредването на сезона миналата година, въпреки че имахме малко спад в средата, нещата станаха по-добри. Чувствах, че подобрявам не само резултатите, но и начина, по който влизам в уикендите и отивам в сесия след сесия. В момента чувствам, че имаме наистина, наистина силен пакет. Ние се движим в добра посока и съм много развълнуван да се върна на мотора тази година.”

№88 Мигел Оливейра (Португалия)

Роден на 4 януари 1995 г. в Прагал, тежи 64 кг, висок 170 см. Първа GP – 2011 в Катар. Стартове 160 – 30 в MotoGP, 50 в Moto2, 69 в Moto3, 11 в 125 сс, първи 2011 в Катар, 125 сс. Победи 14 – 2 в Moto GP, 6 в Moto2, 6 в Moto3, първа 2015 Италия в Moto3. Подиуми 36 – 2 в MotoGP, 21 в Moto2, 13 в Moto3, първи 2012 в Каталуня, Moto3. Първи позиции 5 – 1 в MotoGP, 2 в Moto2, 2 в Moto3, първа 2013 в Нидерландия, Moto3. Най-бързи обиколки 11 – 1 в MotoGP, 4 в Moto2, 6 в Moto3, първа 2013 в Италия, Moto3. Няма титли.

Мигел Оливейра: “За да бъдете световен шампион, трябва да имате много неща. В зависимост от това как протича сезонът и какво се случва, обикновено можем да открием успех чрез проекта. Понякога 4-то място ще бъде много добър резултат, но  понякога 2-ро място може да не изпълни нашите очаквания. Трябва да поработим върху този процес и точно сега, като начална база. Мисля, че е доста трудно да поставя списък от резултати, които можем да считаме за успешен. Със сигурност сме по-добри от 2020 г. и това вече е добър старт. Доста е релаксиращо да знаете, че моторът може да спечели. Но в същото време не можете да приемате нищо за даденост и когато става въпрос за повтаряне на успеха, става по-трудно. Всяка година трябва да прибавяте нещо “на ваша страна”, за да поддържате много добро ниво в този шампионат.  Сега мога да работя повече върху детайлите в заводския екип и да бъдем по-последователни. Това са инструментите, които отборът ще ми даде. Аз съм напълно убеден в работата си. ”

№9 Данило Петручи (Италия)

Роден в Терни на 24 октомври 1990 г., тежи 80 кг, висок 181 см. Първа GP – Катар 2012 г. Стартове 151 в MotoGP. Победи – 2 в MotoGP, първа 2019 в Италия.  Подиуми 10 в MotoGP, първи 2015 във Великобритания,  няма първи позиции, НБО – 2 в MotoGP. Няма титли.

Данило Петручи: „Това е десетата ми година в MotoGP. Горд съм, че ще карам за KTM. Tech3 KTM Factory Racing е един от най-конкурентните отбори, които имаме в MotoGP. Последно година спечелиха две състезания, така че съм наистина щастлив да се състезавам с тях. Имаме цялата подкрепа на завода, от която се нуждаем и наистина приятна обстановка. Любопитен да изпробвам мотора и да опозная хората от екипа на Tech3. Искам да върна част от моя опит на отбора. Знам много състезателни ситуации, които могат да се случат в рамките на една година. Всички останали трима състезатели на КТМ са много бързи и много конкурентни. Аз съм „най-опитният“, но аз искам да бъда по-бърз от тях или искам да се боря с тях. Споделям нашето мнение, че трябва да развиваме мотора. В крайна сметка трябва да бъдем доволни от сезона и да зарадваме всички хора и фабриката на KTM. Това е целта, нещото, което има най-голямо значение.”

№27 Икер Лекуона (Испания)

Роден на 6 януари 2000 г. във Валенсия, тежи 70 кг, висок 180 см. Първа GP – Великобритания 2016 г. Стартове 67 – 12 в MotoGP, 55 в Moto2. Няма победи, първи позиции и най-бързи обиколки. Подиуми 2 в Moto2, първи 2018 във Валенсия.

Икер Лекуона: „Тази зима работих много усилено по подготовката си, защото MotoGP е физически много взискателен клас. Трябва да сте в перфектно състояние. През 2021 г. искам да започна на същото ниво, което достигнах към края на сезона и тогава ще видим как ще върви. Всички са силни, нивото в класа е много високо, но екипът ми работи много добре. Моторът през 2020 г. направи голяма крачка и се чувствам уверен да покажа най-доброто на пистата.”