Фабио Куартараро от екипа на Monster Energy Yamaha MotoGP се изкачи на върха в класирането на втория ден на официалните тестове на MotoGP. На прашната писта Лосаил насред пустинята, французинът беше първият и засега единствен пилот, който премина границата от 1:53 мин. за обиколка. Най-близо де него бе Джак Милър от Ducati Lenovo Team, който завърши дена н с по-малко от десета – 0,077 сек. от Фабио. Алейш Еспаргаро (Aprilia Racing Team Gresini) отново беше на върха с чисто новия RS-GP, но този път трети, на само 0.212 от Куартараро.
Вчера на пистата бяха най-добрите условия, след като в предишните имаше силен вятър. Затова на Лосаил подобренията н времената дойдоха твърде бързо, тъй като до средата на теста, пилотът на HRC Щефан Брадъл подобри времето си от първия ден, а Алейш Еспаргаро от втория.
Малко повече от половин час, след като излезе на пистата Куартараро нанесе удар в първата обиколка на теста с 1:53, когато темпото се засили под светлините. Милър стана втори скоро след това.
Каква е тайната на тази бързо нарастваща скорост?
Куартараро потвърди, че Yamaha има ново шаси, което ще пробва в Катар. Той пробва и ново карбоново подвижно рамо, въпреки че каза, че не го използвал, когато е завъртял най-добрата си обиколка. След като се потруди да получи усещането за своя YZR-M1 в първите „30 или 40 обиколки“, Куартараро завъртя до края 59. Той обаче твърди, че му трябва малко повече време в сравнение със съотборника си Маверик Винялес, за да настрои за бърза обиколка новите гуми. Трудно му е да се каже дали новото шаси е по-добро или не.
Винялес също потвърди, че Yamaha опитва много неща. Основният му фокус досега е в сцеплението на задното колело. Ако се съди по-времената, във фабриката в Ивата са се справили добре. И двамата пилоти са много доволни от напредъка си до момента. Винялес стана 7-и, на 0,455 сек. от съотборника му. Той и тестовият пилот Кал Кръчлоу катастрофираха на прословутия завой 2 на Катар. Двамата са без контузии.
Пилотите на Petronas Yamaha SRT бяха доволни, и въпреки че Валентино Роси беше 20-и.
Доктора изглежда оптимист, въпреки че той и Yamaha пробват много елементи. След „страхотен първи ден в офиса“, вторият за Франко Морбидели изглеждаше също добре. Той стана 4-и, на няколко десети от бившия си съотборник Куартараро.
Ducati имат няколко нови елементи, които са в допълнение към новото аеро, което Микеле Пиро, Милър и Франческо Баная пробваха. Имат и ново задно колело, което инженерите използват за наблюдение на силите, които се действат в задния край. Това колело обаче може да е само за тестовете. Не е ясно дали ще го ползват по време на състезанията.
Тяхното устройство за холшот беше потвърдено. Това е нещо, което Aprilia, Honda, KTM и Suzuki също имат на разположение.
Вторият най-бърз пилот с Ducati на пистата беше Йохан Зарко (Pramac Racing) – 6-и. Баная завърши деня 9-и. Милър потвърди, че се наслаждава на мотора и е успял да натисне малко, за да атакува по-добро време към края на сесията. Австралиецът също бе с новото аеро в продължение на почти целия ден. Той обаче намекна, че скоро предстои нещо повече в класическия предсезонен стил на Ducati.
Триото на новаците на Ducati за пореден път беше във вихъра си. Те положиха усилия да свикнат с Desmosedici. Световния шампион в Moto2 Енеа Бастианини (Avintia Esponsorama Racing) беше най-бързият от тримата. Италианецът бе с малко над десета пред сънародника си Лука Марини (SKY VR46 Avintia) – съответно за 16-и и 18-и. От своя страна Хорхе Мартин от Pramac Racing направи третата си катастрофа за три дни и завърши с най-малко обиколки от всеки мотоциклетист във втория официален тестов ден. Мартин беше добре след падането на завой 16 и стана 19-и, само на 0,027 сек. зад Марини. И тримата новаци са на около секунда и половина от темпото на Куартараро.
В Aprilia се опитаха да подценят успеха си от първия ден.
Но доказателството, че Алеиш Еспаргаро бе 3-и, дава огромни поводи за оптимизъм в тима от Ноале. Изглежда, че целият нов пакет се представя добре, тъй като Алеиш завъртя 69 обиколки. Съотборникът му Лоренцо Савадори добави още 41, като завърши 17-и, на 1.630 сек. от първото място.
Алеиш Еспаргаро обясни, че е направил дълга серия, за да разбере какъв ще бъде мотоциклетът на състезателна дистанция. Резултатите са добри, но той и Aprilia трябва да намерят начин навия мотор да се кара по-леко, защото е по-физически натоварващ от миналата година. Пилотът подобри времето си с половин секунда и изпробва много различни елементи.
В Honda имаха ново аеро, което пробваха и четиримата пилоти. Те пробваха новия обтекател по време на целия ден.
Дуото на Repsol Honda – Щефан Брадъл и Пол Еспаргаро бяха начело през половината от сесията. Адаптацията на Пол от KTM към Honda продължава да бъде успешна. Еспаргаро завърши 12-и след 62 обиколки с RC213V, докато Брадъл продължи да бъде сред най-бързите – 5-и.
Алекс Маркес от LCR Honda Castrol катастрофира два пъти за деня на завои 16 и 2, но е ОК. Съотборникът му Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) също падна на завой 2. Това е втората му катастрофа, но и той беше добре. Те също бяха с новия обтекател на Honda. Накагами бе 12-и, а Алекс Маркес – 13-и. Накагами каза, че в някои участъци новите обтекатели са добри, на други по-малко и трябва повече тестове, за да ги разберат по-добре.
Екипът на Suzuki Ecstar беше един от петте отбора, които са с устройството за холшот на теста в Катар.
Световният шампион Жоан Мир и съотборникът му Алекс Ринс бяха в топ 10 в последния час на деня. Силвен Гинтоли и Такуя Цуда също се отличиха. На дневен ред е ново шаси за фабриката в Хамамацу, както и някои други, все още непотвърдени части. Сега обаче всичко изглежда наред в тима. Мир бе доволен от втория си ден на пистата. Една от основните му цели е да подобри квалификационното си темпо, но испанецът не работи по това във втория ден. Ринс опита ново подвижно рамо, което е направило мотоциклета малко по-стабилен. Той също тестваше двигателя 2022, който преди пробва Гинтоли. За него има страхотни отзиви, особено за максимална скорост.
KTM бяха другият производител, който дебютира нов обтекател в Доха. Той беше по-тесен от предишния и беше на машината Red Bull KTM Factory Racing на Мигел Оливейра. Първоначалните отзиви са положителни. При вятъра обаче бе трудно да се каже, колко е полезен. Оливейра беше най-бързият RC16 пилот на пистата – 11-и на 0.726 сек. от Куартараро. Междувременно Брад Биндър (Red Bull KTM Factory Racing) определи деня си като „малко предизвикателен“ и претърпя две катастрофи към края на деня. Той беше ОК и стана 24-и, също с обновения обтекател. Данило Петручи и съотборникът му от Tech3 KTM Factory Racing Икер Лекуона бяха съответно 21-и и 23-и.
Сега пилотите имат два дни почивка. Екшънът се завръща на пистата Лосаил на 10 март.
Снимки motogp.com
ДРУГИ
Ал-Атия написа писмо на президента на ФИА заради рали „Дакар“
Сайнц: Можехме да оправим ролбара, ФИА не направи компромис
Genchev Group LTD. и Motomall.bg заедно и през 2025
МОТО СПОРТ
Хорхе Мартин ще защитава титлата си с №1
Обявиха участниците в Световния електрически шампионат
Традиционният Великденски мотокрос в село Мездрея
AIT Racing Team подписва договор с Ярослав Катринак
Успешен дебют за заводския отбор на Rockstar Energy GASGAS в Анахейм
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония