Фабио Куартараро от екипа на Monster Energy Yamaha MotoGP се изкачи на върха в класирането на втория ден на официалните тестове на MotoGP. На прашната писта Лосаил насред пустинята, французинът беше първият и засега единствен пилот, който премина границата от 1:53 мин. за обиколка. Най-близо де него бе Джак Милър от Ducati Lenovo Team, който завърши дена н с по-малко от десета – 0,077 сек. от Фабио. Алейш Еспаргаро (Aprilia Racing Team Gresini) отново беше на върха с чисто новия RS-GP, но този път трети, на само 0.212 от Куартараро.
Вчера на пистата бяха най-добрите условия, след като в предишните имаше силен вятър. Затова на Лосаил подобренията н времената дойдоха твърде бързо, тъй като до средата на теста, пилотът на HRC Щефан Брадъл подобри времето си от първия ден, а Алейш Еспаргаро от втория.
Малко повече от половин час, след като излезе на пистата Куартараро нанесе удар в първата обиколка на теста с 1:53, когато темпото се засили под светлините. Милър стана втори скоро след това.
Каква е тайната на тази бързо нарастваща скорост?
Куартараро потвърди, че Yamaha има ново шаси, което ще пробва в Катар. Той пробва и ново карбоново подвижно рамо, въпреки че каза, че не го използвал, когато е завъртял най-добрата си обиколка. След като се потруди да получи усещането за своя YZR-M1 в първите “30 или 40 обиколки”, Куартараро завъртя до края 59. Той обаче твърди, че му трябва малко повече време в сравнение със съотборника си Маверик Винялес, за да настрои за бърза обиколка новите гуми. Трудно му е да се каже дали новото шаси е по-добро или не.
Винялес също потвърди, че Yamaha опитва много неща. Основният му фокус досега е в сцеплението на задното колело. Ако се съди по-времената, във фабриката в Ивата са се справили добре. И двамата пилоти са много доволни от напредъка си до момента. Винялес стана 7-и, на 0,455 сек. от съотборника му. Той и тестовият пилот Кал Кръчлоу катастрофираха на прословутия завой 2 на Катар. Двамата са без контузии.
Пилотите на Petronas Yamaha SRT бяха доволни, и въпреки че Валентино Роси беше 20-и.
Доктора изглежда оптимист, въпреки че той и Yamaha пробват много елементи. След „страхотен първи ден в офиса“, вторият за Франко Морбидели изглеждаше също добре. Той стана 4-и, на няколко десети от бившия си съотборник Куартараро.
Ducati имат няколко нови елементи, които са в допълнение към новото аеро, което Микеле Пиро, Милър и Франческо Баная пробваха. Имат и ново задно колело, което инженерите използват за наблюдение на силите, които се действат в задния край. Това колело обаче може да е само за тестовете. Не е ясно дали ще го ползват по време на състезанията.
Тяхното устройство за холшот беше потвърдено. Това е нещо, което Aprilia, Honda, KTM и Suzuki също имат на разположение.
Вторият най-бърз пилот с Ducati на пистата беше Йохан Зарко (Pramac Racing) – 6-и. Баная завърши деня 9-и. Милър потвърди, че се наслаждава на мотора и е успял да натисне малко, за да атакува по-добро време към края на сесията. Австралиецът също бе с новото аеро в продължение на почти целия ден. Той обаче намекна, че скоро предстои нещо повече в класическия предсезонен стил на Ducati.
Триото на новаците на Ducati за пореден път беше във вихъра си. Те положиха усилия да свикнат с Desmosedici. Световния шампион в Moto2 Енеа Бастианини (Avintia Esponsorama Racing) беше най-бързият от тримата. Италианецът бе с малко над десета пред сънародника си Лука Марини (SKY VR46 Avintia) – съответно за 16-и и 18-и. От своя страна Хорхе Мартин от Pramac Racing направи третата си катастрофа за три дни и завърши с най-малко обиколки от всеки мотоциклетист във втория официален тестов ден. Мартин беше добре след падането на завой 16 и стана 19-и, само на 0,027 сек. зад Марини. И тримата новаци са на около секунда и половина от темпото на Куартараро.
В Aprilia се опитаха да подценят успеха си от първия ден.
Но доказателството, че Алеиш Еспаргаро бе 3-и, дава огромни поводи за оптимизъм в тима от Ноале. Изглежда, че целият нов пакет се представя добре, тъй като Алеиш завъртя 69 обиколки. Съотборникът му Лоренцо Савадори добави още 41, като завърши 17-и, на 1.630 сек. от първото място.
Алеиш Еспаргаро обясни, че е направил дълга серия, за да разбере какъв ще бъде мотоциклетът на състезателна дистанция. Резултатите са добри, но той и Aprilia трябва да намерят начин навия мотор да се кара по-леко, защото е по-физически натоварващ от миналата година. Пилотът подобри времето си с половин секунда и изпробва много различни елементи.
В Honda имаха ново аеро, което пробваха и четиримата пилоти. Те пробваха новия обтекател по време на целия ден.
Дуото на Repsol Honda – Щефан Брадъл и Пол Еспаргаро бяха начело през половината от сесията. Адаптацията на Пол от KTM към Honda продължава да бъде успешна. Еспаргаро завърши 12-и след 62 обиколки с RC213V, докато Брадъл продължи да бъде сред най-бързите – 5-и.
Алекс Маркес от LCR Honda Castrol катастрофира два пъти за деня на завои 16 и 2, но е ОК. Съотборникът му Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) също падна на завой 2. Това е втората му катастрофа, но и той беше добре. Те също бяха с новия обтекател на Honda. Накагами бе 12-и, а Алекс Маркес – 13-и. Накагами каза, че в някои участъци новите обтекатели са добри, на други по-малко и трябва повече тестове, за да ги разберат по-добре.
Екипът на Suzuki Ecstar беше един от петте отбора, които са с устройството за холшот на теста в Катар.
Световният шампион Жоан Мир и съотборникът му Алекс Ринс бяха в топ 10 в последния час на деня. Силвен Гинтоли и Такуя Цуда също се отличиха. На дневен ред е ново шаси за фабриката в Хамамацу, както и някои други, все още непотвърдени части. Сега обаче всичко изглежда наред в тима. Мир бе доволен от втория си ден на пистата. Една от основните му цели е да подобри квалификационното си темпо, но испанецът не работи по това във втория ден. Ринс опита ново подвижно рамо, което е направило мотоциклета малко по-стабилен. Той също тестваше двигателя 2022, който преди пробва Гинтоли. За него има страхотни отзиви, особено за максимална скорост.
KTM бяха другият производител, който дебютира нов обтекател в Доха. Той беше по-тесен от предишния и беше на машината Red Bull KTM Factory Racing на Мигел Оливейра. Първоначалните отзиви са положителни. При вятъра обаче бе трудно да се каже, колко е полезен. Оливейра беше най-бързият RC16 пилот на пистата – 11-и на 0.726 сек. от Куартараро. Междувременно Брад Биндър (Red Bull KTM Factory Racing) определи деня си като „малко предизвикателен“ и претърпя две катастрофи към края на деня. Той беше ОК и стана 24-и, също с обновения обтекател. Данило Петручи и съотборникът му от Tech3 KTM Factory Racing Икер Лекуона бяха съответно 21-и и 23-и.
Сега пилотите имат два дни почивка. Екшънът се завръща на пистата Лосаил на 10 март.
Снимки motogp.com
ДРУГИ
Ясни са датите на състезанията по мотокрос до края на годината
Никола Цолов записа първата си победа в основно състезание от Формула 3
TrialGP: Трети дубъл за отбора на Repsol Honda
МОТО СПОРТ
Оливейра потвърди, че “Портимао” може да изпадне от MotoGP
STUDIO LINSON MOTO в Кортен
Община Перник и StroyRent помагат за реализирането на мотокрос състезанието в миньорския град
Победоносното трио VMXDN Foxhill ще представи отбора на Англия във Farleigh Castle Vets MX
Перник ще бъде домакин на шестия кръг от Държавното първенство по мотокрос
АВТО СПОРТ
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес
Никола Цолов приключи сезон 2024 във Формула 3 с три победи
Льоклер и “Ферари” триумфираха на “Монца”
Живко Иванов е републикански шампион в клас S3 на супермото