
Мигел Оливейра отново овладя дъжда! Този път в Тайланд! Точно както го направи във 2-рия кръг в Индонезия, пилотът на Red Bull KTM Factory Racing спечели победа в изключително предизвикателни условия на пистата Чанг. Отборът на Ducati Lenovo спечели второ и трето място. Джак Милър даде всичко от себе си в опит да направи две поредни победи в MotoGP, но не му достигнаха само 0,730 сек. Трети стана Франческо Бания, който взе ценен подиум.
Йохан Зарко (Prima Pramac Racing) спечели четвъртото място, когато изпревари Марк Маркес (Repsol Honda) точно пред карирания флаг след 25 невероятни обиколки.
За Баная това състезание донесе радост. Сега той е само на две точки зад лидера в шампионатd Фабио Куартараро, три състезания преди края. Причината е, че пилотът на Monster Energy Yamaha MotoGP завърши 17-ти и отбеляза „нула“. Алейш Еспаргаро (Aprilia Racing) също си върна позицията, въпреки че все още изостава с 20 точки от Куартараро. Испанецът изтърпя наказание за дълга обиколка и завърши 11-и.
Прогнозите за лошото време и предстоящия дъжд, се сбъднаха в неделя следобед. Пороят доведе до забавяне от почти един час състезанието от висшия клас. То започна, когато все още беше много мокро.
Марко Беззеки (Mooney VR46 Racing) стартира добре от полпозишън, но той и неговият съперник отпред Хорхе Мартин (Prima Pramac Racing) преминаха доста широко, в завой 1. Почти имаше контакт между пилотите на Ducati.
Безеки все още бе напред, следван от Баная и Милър, Мартин бе 4-и, а Марк Маркес (Repsol Honda) – 5-и. Куартараро бе избутан назад – от 4-и до 11-и. За французина стана още по-лошо, когато на излизане от завой 4 загуби още шест точки. Не само, че Алейш Еспаргаро го изпревари, след като наследи 11-о място, но Баная пое лидерството.
Безеки беше с почти секунда напред в края на обиколка 2, но му беше наложено наказание за печелени на позиция заради начина, по който излезе и се присъедини със скорост в първия завой. Това го постави в неудобна ситуация, като се има предвид колко близо бяха фабричните Ducati един до друг зад него.
Милър изпревари Баная в обиколка 3, но той успя да изпълни наказанието, обиколка по-късно. Междувременно, Лука Марини (Mooney VR46 Racing) катастрофира на завой 9, след като се изкачи до пета позиция, докато Оливейра се изкачи до четвърта.
Португалският пилот изпревари Баная за трето място на завой 9 на обиколка 5 и след това притисна Безеки за второ място на завой 3 на обиколка 6. От това се възползва Пеко, като изпревари пилота на VR46 за 3-о място. Маркес скоро атакува Безеки и му взе още една позиция, въпреки опитите на новака да си върне мястото. Алейш Еспаргаро току-що беше влязъл в топ 10, когато получи наказание за дълга обиколка за ранен контакт с Брад Биндер (Red Bull KTM Factory Racing).
Оливейра намали разликата в челото, а Еспаргаро изтърпя наказанието си и стана 14-и, на пет позиции пред Куартараро. Оливейра бе направил един опит за изпреварване на Милър, но постигна успех срещу австралиеца на завой 12 в края на обиколка 14. Атаката бе като по учебник и той поведе.
Пилотът на KTM се нуждаеше само от няколко обиколки, за да натрупа преднина от една секунда пред Милър. Той пък имаше приблизително същата разлика спрямо съотборника си Баная. Маркес започна да преследва Ducati с №63. След това друг пилот на Ducati – Йохан Зарко, имаше голям заряд, тъй като направи обиколка с поне половин секунда по-бързо от всеки друг на изсъхваща писта.
В търсене на своя 100-ти подиум във висшия клас, Марк Маркес атакува със своята Honda RC213V отвътре Desmosedici на Баная в завой 12 в края на обиколка 20. Пеко обаче си върна позицията.
Вместо това осемкратният световен шампион загуби четвъртата позиция от Зарко една обиколка по-късно на завой 8. Следващата цел на французина беше Баная. Колкото и да се опитваше, той не можа да го догони. Може би искаше твърде много от мокрите си гуми, докато пистата продължаваше да изсъхва.
В последната обиколка се очертаха две сериозни битки. Милър беше стопил предимството на Оливейра до десети от секундата и беше готов да се възползва от всяка грешка. Португалският пилот остана силен, за да подпечата своята победа №5 в MotoGP. Малко повече от секунда по-назад, Баная се беше отървал от Зарко.
Точно зад него бе Марк Маркес, но французинът остана 4-и. На 10 секунди назад от топ 5 завърши Енеа Бастианини (Gresini Racing MotoGP).
Маверик Винялес (Aprilia Racing) стана седми, пред Алекс Маркес (LCR Honda Castrol) и Мартин.
След като изпълни наказанието си, Алейш Еспаргаро прекара втората половина на състезанието в битка с Брад Биндер. Южноафриканецът беше този, който го победи за 10-а позиция на финала.
Две точки разлика в още три състезания от MotoGP! Очаква ни един от най-вълнуващите финали на сезона!
ДРУГИ
Марко Бедзеки триумфира в Гран при на Индия в MotoGP, драматични обрати белязоха състезанието
Педро Акоста спечели Гран при на Индия и направи нова крачка към титлата в Мото 2
Хауме Масия спечели първото състезание на Мото 3 в Индия
МОТО СПОРТ
Марко Бедзеки триумфира в Гран при на Индия в MotoGP, драматични обрати белязоха състезанието
Педро Акоста спечели Гран при на Индия и направи нова крачка към титлата в Мото 2
Хауме Масия спечели първото състезание на Мото 3 в Индия
Над 130 състезатели от 3 държави в стартовете за „Grand prix Севлиево“
Маркес пристигна в Индия ден преди началото на състезателния уикенд
АВТО СПОРТ
Статистика от Гран при на Япония във Формула 1
В юбилейното 35-то издание на рали крос “Ловеч” участваха 27 автомобилисти; Иван Живков от Криводол защити титлата си от миналата година
Макс Верстапен победи и в Япония, Ред Бул с титлата при конструкторите
Два подиума за Никола Цолов в Еврокупа-3 на “Херес”
Макс Верстапен ще стартира от полпозишън на “Сузука”