май 25, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

MotoGP: Пет производители в топ 5

В Гран при на Щирия за трети път в историята на MotoGP мотоциклети на пет различни производителя финишираха на първите пет места. Това се случва едва за 3-и път в ерата на MotoGP .

Дебютната победа на Хорхе Мартин (Pramac Racing) във висшия клас бе с такива измерения, сякаш пилотът е карал своя Ducati Desmosedici GP21 много по-дълго от шест състезания. Испанецът направи перфектна стратегия и дори световният шампион Жоан Мир (Suzuki Ecstar) не може да направи нищо, за да вземе първото място от Мартин и полагащите се 25 точки.

Зад Ducati и Suzuki бе лидерът в световното първенство Фабио Куартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP). Той имаше само полза от 3-ото си място и увеличи преднината си. За звездата на Yamaha, укрепил се на върха на класирането, сега авансът е внушителните 40 точки. Освен това, на Ред Бул Ринг миналата неделя бе един от най-младите подиуми в историята на висшия клас.

Очевидно обаче на Ред Бул Ринг е място, където Yamaha няма да се бори за победа. Поне това няма да стане през 2021 г.

Последният „неделен ездач“ в MotoGP беше Брад Биндер (Red Bull KTM Factory Racing). Във всяка сесия преди състезанието, южноафриканецът беше не по-напред от 15-то място. Той бе 16-и на старта, но след като изпревари Йохан Зарко (Pramac Racing) и след това Такааки Накагами (LCR Honda Idemitsu) в последната обиколка, Биндер стана 4-и. Това бе изключителен ден за победителя в Чехия през 2020 г.

Той вкара четвъртия различен производител в топ 4. Накагами успя да се справи със Зарко. С най-добрия си резултат досега,  японският пилот вкара петият производител в топ 5 – Ducati, Suzuki, Yamaha, KTM и Honda. Това е още едно доказателство, че машините в MotoGP са с невероятно изравнени възможности. 

Последният път, когато пет производители завършиха в челната петица, беше в Бърно през 2008 г. Валентино Роси от Yamaha спечели, пред Тони Елиас с Ducati, а трети на подиума стана Лорис Капироси със Suzuki. След него бяха Шиния Накано с Honda и Антъни Уест с Kawasaki.

През 2007 г. това се случи за първи път. Една от класическите битки за всички времена, разиграна на Гран при на Каталуния между Кейси Стоунър, Роси и Дани Педроса. Само в 0.3 сек се сбраха на тримата на финала. Стоунър бе с Ducati, следван от Роси с Yamaha и Педроса с Honda на Pedrosa. В топ 5 влязоха Джон Хопкинс със Suzuki – 4-и и Ранди де Пюние с Kawasaki.

Най-малките разлики превръщат MotoGP в абсолютен спектакъл. Всичките шест производителя сега са по-близки от когато и да е било по отношение на възможности и представяне на пистата. Май скоро ще говорим за шест марки в топ 6.