Идването в отбора на Repsol Honda представлява за Пол Еспаргаро кулминацията на една мечта в цялата му кариера. Той се подготвя да се изправи пред най-голямото си предизвикателство досега. Наслаждава се на този специален момент, че има своя мотоциклет Repsol Honda в дома си. № 44 разкрива първите чувства и мисли, когато се облича в цветовете на новия си екип.
„Носенето на тези цветове е невероятно, – започна бившият пилот на KTM, носещ различен оранжев нюанс. – От много години виждам най-добрите пилоти в света, които печелят титли и състезания с тези цветове. За мен те означават слава. Означават, че имате всичко в ръцете си. Те означават да бъдете там, където всеки пилот иска да успее. Когато си представяте, че носите тези цветове или че карате мотоциклет като този, а след това най-накрая го постигнете, това е невероятно. Постигате мечтите си. Аз постигнах мечтата си. Да, на 100%.“
“Когато се състезавах в 125 кубика, Moto2 и дори MotoGP, този отбор беше на подиума практически на всяко състезание. Това е нещо супер специално. От самото начало бях наясно къде искам да отида, къде трябва да бъда, да пробвам и да видя на какво съм способен. Най-добрият начин да го направя е да бъда с най-добрия отбор в света, с най-добрия мотор в света и до най-добрия пилот в света. Мисля, че идвам в екипа на Repsol Honda в най-доброто време в кариерата си. Да бъдеш там, където искаш да бъдеш, в точното време, означава да изпълниш една мечта. Следователно не се съмнявам, че в момента изпълнявам мечтата си.
“Виждал съм този мотор много пъти на снимки и видеоклипове. Забелязвам, че е физически доста малък мотор. Тези по-къси мотори, които можете да управлявате както искате, са склонни да се движат малко повече. Но това е видът мотор, който аз обичам да карам. Имате голям принос за поведението на мотороциклета, когато вие сте този, който му казва какво да прави. Понякога трябва да принудите мотоциклета да направи едно или две неща, които не иска да прави. Но това е моят начин на каране. Обичам да спирам късно и съм виждал, че всеки пилот, който се е качил на машина на Repsol Honda, успява да спира много късно и много агресивно. Това ме облагодетелства много заради моя стил на каране.”
2020 г. беше най-добрият сезон на испанеца във висшия клас досега. Пет финала на подиума му помогнаха да постигне 5-о място в шампионата. С преминаването си към Repsol Honda, Пол прави огромен скок в очакванията. Какво бившият световен шампион в Moto2 се надява да постигне през първата си година на борда на RC213V?
“Основната цел за сезона не може да бъде друга, освен да бъдеш на подиума или да се опитваш да печелиш състезания. Или дори световна титла. Трябва да подобря резултатите си от миналата година. Имах добър сезон, но може да бъде и по-добър. Ще се опитам да направя всичко възможно. Първата година няма да е лесна, но не дойдох в отбора на Repsol Honda, за да се боря за първите шест в шампионата. Дойдох тук, за да постигна най-високата цел в моята кариера – световен шампион в MotoGP. Със сигурност искам да печеля състезания и тази цел може да бъде постигната тук, в Repsol Honda. Ще дам максимума, за да постигна това, което този отбор и тази марка правят през последните години.“
“Ще се опитам да дам моето активно професионално отношение – огромна работа, огромни усилия, страст, любов към този спорт и сигурни резултати. Казването, че сме щастливи да завършим в Топ 10, не е това, което екипът очаква. Не е това, което и аз очаквам. Ще положа всички усилия да постигна това, което този екип правеше през последните години.”
Еспаргаро ще трябва да изчака малко по-дълго от планираното, преди да може яхне машината на Repsol Honda. Признава, че денят на откриването на теста в Катар ще бъде ден, който няма да забрави: „Вече мога да кажа. Ще бъда нервен, супер нервен, треперещ и не мисля, че ще спя предния ден! Това е глава от живота ми, която винаги съм се опитвал да си представя. Наистина очаквам с нетърпение момента, в който ще се кача на мотора за първи път. Мисля, че е момент, който ще запомня до края на живота си и наистина искам да му се наслаждавам. ”
„Да споделя екипа с Марк, беше още една причина, поради която исках да вляза в Repsol Honda“, – обясни 29-годишният пилот, попитан за перспективата да бъде съотборник с 8-кратния световен шампион Марк Маркес. – „Борих се с Марк в по-малките категории в продължение на много години и се забавлявах много. Израснах с него в битка от състезание в състезание. Това ме прави пилот, какъвто съм днес. Когато се борите срещу един от най-великите мотоциклетисти света, сте склонни да подобрявате качествата си много по-бързо. Най-добрият начин да го направите е да бъдете до човека, който е същият или дори по-добър от вас. Затова се преместих. Искам да видя нивото си в сравнение с това на Марк, който със сигурност е един от най-добрите на стартовата решетка.”
ДРУГИ
Еспаргаро иска “хубаво състезание” в Барселона
Най-великата битка в историята? Битката за титлата продължава.
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Малайзия
МОТО СПОРТ
Ендуро събор в село Българин събра 20 участника
Husqvarna Mobility добавя изцяло новия Pioneer към гамата си електрически задвижвани мотоциклети
Еспаргаро иска “хубаво състезание” в Барселона
Ясни са резултатите от края на Републиканския ендуро шампионат
Най-великата битка в историята? Битката за титлата продължава.
АВТО СПОРТ
МакЛарън: Нашата цел е титлата при конструкторите
През март 2025 започва първия кръг от Шампионат по Драг рейсинг за мотори
Първата дама в Porsche Carrera Cup Близък Изток е българка
Българинът Никола Мирославов е трети в испанския пистов шампионат
Никола Цолов се срещна със свои фенове на картинг писта “Варна”