
С Гран при на Португалия започна нова ера в световния шампионат. Това стана възможно с първия в историята Tissot Sprint в събота следобед. В хитовото състезание Франческо Баная (Ducati Lenovo) вложи сили, за да вземе първата победа за годината, борейки се с Хорхе Мартин (Prima Pramac Racing) в последната обиколка, а стартиралият от първа позиция Марк Маркес (Repsol Honda) стана 3-и.
Преди изгасването на светлините в събота имаше много интриги около новия формат. Мнозина изразиха мненията си как това може да повлияе на шампионата. Един от тях беше бившият мениджър на отбора на Suzuki и настоящ директор на Alpine Racing във Формула 1 Давиде Бривио. Това е човекът, който ръководеше Жоан Мир (Repsol Honda) да спечели световна титла през 2020 г. със машината от Хамамацу.
Италианецът изрази мнение, че форматът със спринта променя напълно играта и превръща съботата в решаващ ден за шампионата: „Много е интересно, разбира се, променя правилата на играта! Мисля, че има много интересни събития за събота. Спринтът определено може да промени изхода на шампионата. Така че това не е друг спорт. Но сега спортът е различен.“
Спринтът е половината от разстоянието на неделното състезание. Но той позволява на пилотите да достигнат предела си, без да се притесняват за някои проблеми, които обикновено се получават при по-дълги състезания. Бривио го намира за очарователно, но също така признава, че MotoGP винаги се е основавал на по-дълги състезания, в които пилотите могат да се възстановят от лош старт. В Tissot Sprint има малко възможност за компенсация за лоша квалификация или изстрелване от линията.
„Интересно е да видите кратко състезание, в което можете да играете всичко, без да се притеснявате за износването на гумите или подобни неща. Но също така, трябва да кажем, че MotoGP се основава на дълги разстояния, на по-дълго състезание. Там пилотът може да възстанови изоставането или допусната грешка. В спринта стартът ще бъде много важен, ще бъде трудно да се възстановиш€ затова е толкова важно да се класираш добре. Това е различно състезание.”
Бривио отбеляза, че с всичките 21 кръга в този формат, са предизвикателство за пилотите: „Дори не можеш да кажеш, че ще изчакаш неделя, защото може да е твърде късно, може вече да сте загубили твърде много точки. Разбира се, фактът, че всички състезания са такива, е предизвикателство, така че е интересно да се види.“
Като цяло въвеждането на формата със спринта, издигна атрактивността и конкурентоспособността на шампионата на ново ниво. С повече налични точки в събота, преследването на шампионата ще бъде пълно с обрати, правейки уикенда още по-вълнуващ за феновете. Това може да се види още този уикенд в Аржентина.


ДРУГИ
Лука Марини с контузия в китката след Льо Ман
Акоста иска да кара в MotoGP догодина, но няма да има проблем да остане в Moto2
Баная получил контузия на глезена след удара с Винялес в Льо Ман