Чакането свърши! MotoGP най-после се върна на пистата! С теста шейкдаун, сезон 2021 стартира официално на пистата Лосаил в Катар снощи. В изпитанията участваха новобранците в класа и тестовите състезатели на отборите. Днес в изпитанията се включват и титулярите.
В шейкдауна тестовият пилот на HRC Щтефан Брадл с Honda завърши на върха, като даде най-добро време с 1,2 сек. по бързо от това на втория.
Темпото му обаче оставаше на доста голяма разлика от „нормалната“ скорост на Катар. Неговите 1: 55.614 са с няколко секунди по-слабо време от рекорда за обиколка на всички времена. Той караше с карбоново шаси. Същото, с което завърши сезон 2020 толкова блестящо.
Основната причина за по-слабите времена бе силният вятър. Тъкмо ветровитите условия затрудняваха състезателите при част от обиколките, а червен флаг бе показан дори без да има катастрофа с участието на пилоти.
За тримата новаци – Енеа Бастианини (Avintia Esponsorama), Лука Марини (Sky VR46 Avintia) и Хорхе Мартин (Pramac Racing), това беше първият контакт с техните MotoGP. Всички използваха една единствена ключова дума „бързо“. Бастианини беше най-бързият от тримата и четвърти като цяло след 35 обиколки. На този етап обаче всичко е свързано с натрупване на опит.
Първият, който излезе на трасето бе Лука Марини (Sky VR46 Avintia). Италианецът завърши 8-и след 33 обиколки. Междувременно Мартин направи първата си катастрофа на MotoGP. Испанецът не пострада, когато изхвърча при излизането от завой 3, след като първо се удари в бабуна. Мартин завърши първия си ден като ездач от висша класа с 1:58.875 на 10-о място след 31 обиколки.
Обратно на върха, между Брадл и Бастианини, бяха двата тестови мотоциклета на Yamaha. Те допълниха челната тройка в класирането.
Тяхната тестова работа беше разделена между трима състезатели: многократен победител в Гран при Кал Кръчлоу, който се връща като тестов пилот, както и японците Кацуюки Накасуга и Кохта Нозане. Моторите бяха номерирани и отчетени в класирането, а не на пилотите. Кръчлоу обаче се върна здраво в играта. Третата машина бе регистрирана на 6-о място. Като цяло марката от Ивата направи повече от 100 обиколки.
Тестовият пилот на Ducati Lenovo – Микеле Пиро завърши деня с 0,005 сек. зад Бастианини на пето място.
Италианецът караше машините на Джак Милър, Франческо Баная – титуляри в заводския тим и Йохан Зарко (Pramac Racing) . На шейкдауна Ducati дебютира с нови крила. Със сигурност ще има още иновации от фабриката в Болоня по време на теста на Катар. Това си стана почти традиция.
Междувременно в Aprilia Racing Team Gresini, Лоренцо Савадори подобно на пилотите от Moto2, също се готви за първия си пълен сезон като пилот във висшия клас.
Той беше с изцяло новия RS-GP на Aprilia. Саймън Крафар коментира от Катар, че машината за 2021 г. по същество е с изцяло нов пакет. Той разполага с нов двигател, който дава подобрена мощност в целия оборотен диапазон, нов седалков блок, нов горен и долен изпускателен отсек, заедно с нова опашка. Освен това има нов преден аеропакет, а в допълнение Aprilia има ново холшот устройство, прикрепено към задната връзка.
Към Савадори не се присъедини съотборникът му Алеиш Еспаргаро. Испанецът избра да не кара вчера, но италианецът новак излезе със своя №41 на пистата. Той беше седми, след като записа 1: 58.273.
Силвен Гинтоли и Такуя Цуда излязоха с GSX-RR на Suzuki Ecstar. Двамата завършиха съответно 9-и и 12-и. Гуинтоли каза, че Suzuki има голяма програма с тестване на нови части. Французинът твърди, че е щастлив да се върне на мотора след пет месеца почивка. Днес към екипа на световните шампиони ще се присъединят носителя на короната Жоан Мир и съотборникът му Алекс Ринс. Въпросът е дали отборът ще остане на върха през 2021 г.?
За Red Bull KTM Factory Racing, легендата в MotoGP Дани Педроса навъртя доста обиколки.
Испанецът завърши на 11-то място в класирането разписанието. Номер 26 тества нова опашна чест на заводския мотор на австрийците. Той завъртя 34 обиколки. Четиримата съотборници на Педроса – включително тези от Tech3 KTM Factory Racing ще бъдат днес на пистата, за да се присъединят към програмата. Тъй като вятърът причини много проблеми за шейкдауна, теста на Катар ще стане натоварен и жизненоважен. Ще бъде и натоварена през следващата седмица! Днес на пистата излизат всички пилоти „на пълен работен ден“. Те ще карат мотоциклетите за MotoGP за първи път през 2021 г.
ДРУГИ
AIT Racing Team търси механици за 2025
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
МОТО СПОРТ
Екипът на MRT RACING BETA подрежда Бен Уотсън и Том Кох за новия сезон
Triumph Racing и Боби Хюит се разделят по взаимно съгласие преди началото на сезона 2025 г.
Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing набира сили преди SMX 2025
RED BULL KTM FACTORY RACING се впуска в сезона на световния шампионат 2025 SMX
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
АВТО СПОРТ
MotoGP обяви изненадващо ново състезание
Нова точкова система за 2025 в WRC
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари