


Екипът на Yamaha се надява, че водещият му пилот Фабио Куартараро ще запази мотивацията си, докато марката се опитва да се върне към конкурентната борба в MotoGP. Сезон 2024 се оказа един от най-трудните за японския производител, като Yamaha завърши годината със скромен брой точки и извън челните позиции.
Куартараро, световен шампион от 2021 г., успя да събере само 89 точки през кампанията, завършвайки далеч от очакваните места. Единствено съотборникът му Алекс Ринс имаше по-слаб резултат, което подчерта проблемите на Yamaha със скоростта и стабилността на мотоциклета. Междувременно пилотите на сателитния екип RNF, Кал Кръчлоу и Раул Фернандес, показаха известни проблясъци на потенциал, което донякъде успокои ръководството на отбора.
Спортният директор на Yamaha Масимо Мерегали призна, че настоящата ситуация е трудна за Куартараро, но изрази надежда, че французинът ще остане мотивиран и ще продължи да работи с отбора, за да върне Yamaha сред водещите производители.
„Фабио е шампион и естествено очаква да се бори за победи и подиуми, но в момента не сме на това ниво. Той даде всичко от себе си, претърпя няколко тежки инцидента, но все пак не можем да му предоставим мотоциклета, от който се нуждае. Това е разочароващо за него, но сме благодарни за отдадеността му“, коментира Мерегали.
Отборът на Yamaha направи значителни промени в техническата си стратегия през втората половина на сезона, като от състезанието в Арагон започна да прилага нова концепция за развитие. Въпреки че подобренията бяха видими, резултатите все още не бяха на очакваното ниво. Куартараро успя да завърши сред първите десет в две от последните четири състезания, но Yamaha остава далеч от темпото на Ducati и KTM.
„Опитахме много различни конфигурации, за да намерим правилния баланс, и в последните състезания видяхме леки признаци на напредък. Но знаем, че ни предстои още много работа. Продължаваме да анализираме данните и да разработваме решения, които ще ни помогнат да направим сериозна крачка напред през 2025 г.“, завърши Мерегали.
ДРУГИ
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Маркес: Новият двигател на Ducati има потенциал, но се нуждае от подобрения в завоите
Ямаха и Прамак представиха новите си цветове в обща премиера в Куала Лумпур
МОТО СПОРТ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Сезонът по мотокрос в Обединеното кралство започва
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов