Заводският екип Monster Energy Yamaha MotoGP ще запомни началото на сено 2021. Два старта на една и съща писта и две победи – за Гран при на Катар и седмица по-късно на Доха. При това Лосаил не се смята за трасе, подходящо за YZR-M1. На него предиство имат Ducati. Но като техника. А като пилоти две победи от два старта – по една за Маверик Винялес и Фабио Куатараро. Това бе най-убедителният начин марката от Ивата да започне шампионата в MotoGP.
Да припомним, че благодарение на Куартараро, Yamaha спечели и първите две победи за сезона през 2020 г. Но те бяха в Испания. Същото направи по-рано, през 2017 г. Маверик Винялес. Само че условията бяха различни. Например Фабио лани взе две победи на нажежената писта в Андалусия – Херес през юли. Сега те триумфираха на осветлението в Лосаил.
И Винялес, и Куатараро се пребориха умело в пакета на лидерите, стигнаха отпред в последните обиколки и дръпнаха, колкото им бе нужно на финала – т.е. малко над секунда от двата определени по-бързи мотора на Ducati.
Две победи от две възможни бе най-добрия начин заводския тим на Yamaha да започне сезона. Това си е сериозен аванс за стремежите към титлата на Винялес и Куатараро. И дано нещата не да се объркат, както стана през 2020 г. Сега обаче беше истинска изненада да се види как Винялес се вдига на щурм. Миналата година никой от четиримата пилоти на Yamaha не успя да направи това.
Всички знаеха, че за да спечели, пилотът на Yamaha трябва води. Всичките седем победи на Куартараро, Винялес и Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT) миналата година бяха постигнати, след като стартираха добре и влязоха в уникален, но и доста неразбираем ритъм.
Тези две представяния тази година също отвориха очите на много хора. Дали Yamaha е направила сериозен завой, с който да намерят начин да се върнат в елита? Съдейки по представянето в Лосаил – абсолютно.
Началото на 2021 г. е уникално. Състезателите хвърлиха много усилия на Лосаил Това е писта, която пасва добре на YZR-M1. Откакто Лосаил е в календара – от 2004 г., Yamaha печели в Катар 10 пъти. Това са с пет победи повече от следващия най-добър производител Ducati. Затова се очакваше Yamaha да бъдат бързи. Но това никога не е даденост в състезанията с мотоциклети. Особено, когато състезанието постави рекорд – само 8,928 сек. разделят точките в Доха – от първо до 15-о място, от Куартарао до Мигел Оливейра.
След четвъртата си победа в MotoGP и първа като заводски пилот, Куартараро казва колко ще бъде важен старта в Португалия. Там ще се разкрие колко голям потенциал има пакетът на машината за 2021 г.
Миналогодишният старт на Портимао беше катастрофа за Куартараро, Винялес и сега за Валентино Роси, вече от Petronas Yamaha SRT, който караше машина със спецификации за 2020 г. Морбидели пък направи страхотна надпревара със спецификацията за 2019 г. Фабио обяснява, че това е бил един от най-лошите уикенди през годината.
Ел Диабло, както наричат Куартараро каза: “Ще видим какво ще стане в Португалия. Портимао беше една от най-трудните писти за нас. Освен Франко, който завърши трети със спецификацията от 2019 г., ние завършихме 10-и, 11-и и 14-и. Мисля, че това ще бъде моментът, в който ще видим потенциала на мотора. Сега мога да кажа, че изпреварването е много по-добро от миналата година. Защото имам чувството, че знам къде е границата, чувствам границата. Имам страхотно усещане в Катар, но нека видим и в другите състезания. Чувствам се добре.”
За Куартараро Гран при на Доха също беше истински отскок, защото съотборникът му Винялес открадна победата в първия кръг. 21-годишният Фабио призна, че е карал като новобранец. И даде отговор с най-доброто темпо в края на състезанието седем дни по-късно.
Ел Диабло продължава: „На първия старт карах като новобранец. Не си изиграх картите, не контролирах задната гума. Три дни бях в хотела и си мислех „защо не използвах мозъка си“, докато карах. Когато бях в 9-и, чувствах, че не мога да спечеля състезанието. Помислих си: „Добре, поне ще се опитам да направя всичко възможно“.
И всъщност го направих, чувствах се толкова добре да изпреварвам. Мога да спирам толкова силно и да държа спирачката на ръба на мотора. Чувствам, че тази победа ми дава повече увереност от тези от миналата година. Дойдох от доста далеч. В теста беше трудно да се каже, да се прецени. Ducati бяха бързи в правите и даваха отлично темпо. Щеше да бъде трудно да ги победим. Но трябва да повярвате в себе си и да дадете най-доброто, което можете. Направих го и това ми даде тласък за бъдещето.”
И двете фабрични машини Yamaha впечатлиха сериозно всички през двата уикенда, като взеха по 36 точки. Огромният въпросителен знак вече стои за това, как ще се справят в Европа. Започват от писта, която не е била ласкава към тях през 2020 г. Но в екипа от Ивата са уверени, че ги чака интересно състезание на южното крайбрежие на Португалия в третия кръг от шампионата.
ДРУГИ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
Gold Wing трефен край Китен събра над 130 участници, Красимир Божинов разказва за мото срещата
КТМ обяви, че разширява академията си
МОТО СПОРТ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
Gold Wing трефен край Китен събра над 130 участници, Красимир Божинов разказва за мото срещата
КТМ обяви, че разширява академията си
AMA National Enduro: Първа победа за 2024 г. за Стюард Бейлър в “Wiseco Flying W National”
Ендуро Екстрийм Ботевград дадоха информация за състезанието на 21-22 септември
АВТО СПОРТ
Нови четири рекорда на драга във Видин по време на Третия кръг от Републиканския шампионат по драг рейсинг
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Белгиец спечели Рали Акрополис
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес