
Правилата за емисиите на Euro5 може да са били проблем за инженерите, но те предлагат множество актуализации на тазгодишните мотоциклети. Така всеки производител се включва в общия екологичен хор за намаляване на вредните емисии на машините.
В този „хор“ се включи и MV Agusta, с най-новите Brutale RR 800 и Dragster RR 800, които ще бъдат преработени в съответствие с правилата. Всъщност промените в тройките (б.р. 3-цилиндровите агрегати) на MV Agusta, отиват много по-дълбоко от промените в двигателя, необходими за спазване на регламентите. Те се разширяват до актуализации на шасито, подобрен външен вид и по-висока спецификация на електрониката.
MV Agusta актуализира „лошото момче“ от гамата си – Dragster RR, с нов двигател, шаси и електроника, за да отговаря на новия Brutale. От MV Agusta казват, че целта е да се подобри комфортът и преживяването при каране.
Точно както Brutale, двигателят има актуализация, за да стане направи Euro5. Има обаче няколко малки промени, включително нови покрития, инжектори с по-високо налягане и различни черупки на лагерите, за да се намали триенето и преработена изпускателна система.
Въпреки тези екологични промени, MV запази същата върхова мощност на мотора от 140 к.с. и въртящ момент от 87 Нм като на Dragster 800 и Brutale 800 от миналата година. С тези актуализации на двигателя идват нов съединител и промени в превключвателя на скоростите EAS, за да се сменят те по-бързо. Подобно на предишния модел, MV предлагат като опция автоматичен съединител Smart Clutch System.
Също както и при Brutale, електрониката има огромна актуализация, благодарение на инерционно измервателно устройство, направено от базираната в Милано e-Novia. Dragster RR сега се предлага с по-чувствителен тракшън контрол, ABS в завоите, контрол на стартирането (б.р. лаунчконтрол) и управление на повдигането на предното колело като стандарт.
Друг плюс са светлините за завой в светодиодния фар. Ново 5,5-инчово TFT табло показва какво се занимава с цялата допълнителна електроника. Добавени са нови контролни функции, за да дадат на водача контрол над настройките.
Самият ауспух е нов, не само заради съответствието с Euro5. Той има нов облик с три заострени, наклонени изходи, подредени от дясната страна.
По-евтините модели Brutale и Dragster Rosso, с по-ниски спецификации и с версия на двигателя от 112 к.с., получават същите актуализирани изпускателни и триещи се части, отговарящи на Euro5. Допълнително „спънатите“ с 47 к.с. версии за категория A2, на моделите Rosso също ще бъдат достъпни, ако се поръчат.
От страна на шасито, всички модели за 2021 г. Brutale 800 и Dragster 800 са с подобрена рамка, с преработени панели и променено подвижно рамо. Така се увеличава както усукващата, така и надлъжната твърдост.
Докато компонентите на окачването са до голяма степен непроменени, настройките на амортисьорите за всички версии на Brutale и Dragster 800 са преразгледани за 2021 г. Добавена нова прогресивна връзка на задното окачване за подобряване на комфорта при дълго пътуване. Друго подобрение за комфорт е новата подложка на седалката, използвана във всички версии, за която се твърди, че помага за премахване на вибрациите.
Освен версиите Rosso, RR и RR SCS, Dragster 800 за 2021 г. може да се предлага и в гама RR SCS RC спецификация. Тя включва ковани алуминиеви джанти вместо спиците на RR или отлятите сплави на Rosso. Той също така има карбонови части на каросерията и графиките, вдъхновени от състезателните усилия на MV Agusta Moto2 и Supersport. Моторът се доставя с изпускателна тръба SC Project само за писта, като част от състезателен комплект, който увеличава мощността от 150 к.с., когато е монтиран. От него ще бъдат направени само 200 броя. Всеки от моделите RC ще получи индивидуално номерирана плочка.
ДРУГИ
KTM навлиза в 2024 г. с нови едноцилиндрови DUKE
Opel Experimental разкрива визията за бъдещето на бранда
GASGAS 2024 е тук!
МОТО СПОРТ
Маркес пристигна в Индия ден преди началото на състезателния уикенд
В MotoGP останаха само две свободни места за 2024
Севлиево приема 6-ия кръг на мотокрос шампионата ни този уикенд
MXGP: Прадо слага короната за 2023 г., Сийвър печели третата си Гран при
Шесткратният световен шампион Марк Маркес все още не е отпътувал за Гран При на Индия в клас MotoGP заради проблеми с визата
АВТО СПОРТ
Пилотът на “Астън Мартин” Ланс Строл се завръща на пистата за Гран При на Япония
След 9-годишна пауза Добрич отново събира най-добрите пилоти в офроуд спортовете в “Рали Рейд Добруджа”
Официално: Оскар Пиастри преподписа с МакЛарън до 2026-а година
Никола Цолов ще кара в нов шампионат на пистата “Херес”
Традиционният рали крос край ловешкото село Баховица събира автомобилисти от цялата страна на 23 и 24 септември 2023 г.