юли 14, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

MV Agusta пуска нови Brutale 800 и Dragster 800 за 2021 г.

7897979

Правилата за емисиите на Euro5 може да са били проблем за инженерите, но те предлагат множество актуализации на тазгодишните мотоциклети. Така всеки производител се включва в общия екологичен хор за намаляване на вредните емисии на машините.

В този „хор“ се включи и MV Agusta, с най-новите Brutale RR 800 и Dragster RR 800, които ще бъдат преработени в съответствие с правилата. Всъщност промените в тройките (б.р. 3-цилиндровите агрегати) на MV Agusta, отиват много по-дълбоко от промените в двигателя, необходими за спазване на регламентите. Те се разширяват до актуализации на шасито, подобрен външен вид и по-висока спецификация на  електрониката.

MV Agusta актуализира „лошото момче“ от гамата си – Dragster RR, с нов двигател, шаси и електроника, за да отговаря на новия Brutale. От MV Agusta казват, че целта е да се подобри комфортът и преживяването при каране.

Точно както Brutale, двигателят има актуализация, за да стане направи Euro5. Има обаче няколко малки промени, включително нови покрития, инжектори с по-високо налягане и различни черупки на лагерите, за да се намали триенето и преработена изпускателна система.

Въпреки тези екологични промени, MV запази същата върхова мощност на мотора от 140 к.с. и въртящ момент от 87 Нм като на Dragster 800 и Brutale 800 от миналата година. С тези актуализации на двигателя идват нов съединител и промени в превключвателя на скоростите EAS, за да се сменят те по-бързо. Подобно на предишния модел, MV предлагат като опция автоматичен съединител Smart Clutch System.

Също както и при Brutale, електрониката има огромна актуализация, благодарение на инерционно измервателно устройство, направено от базираната в Милано e-Novia. Dragster RR сега се предлага с по-чувствителен тракшън контрол, ABS в завоите, контрол на стартирането (б.р. лаунчконтрол) и управление на повдигането на предното колело като стандарт.

Друг плюс са светлините за завой в светодиодния фар. Ново 5,5-инчово TFT табло показва какво се занимава с цялата допълнителна електроника. Добавени са нови контролни функции, за да дадат на водача контрол над настройките.

Самият ауспух е нов, не само заради съответствието с Euro5. Той има нов облик с три заострени, наклонени изходи, подредени от дясната страна.

По-евтините модели Brutale и Dragster Rosso, с по-ниски спецификации и с версия на двигателя от 112 к.с., получават същите актуализирани изпускателни и триещи се части, отговарящи на Euro5. Допълнително „спънатите“ с 47 к.с. версии за категория A2, на моделите Rosso също ще бъдат достъпни,  ако се поръчат.

От страна на шасито, всички модели за 2021 г. Brutale 800 и Dragster 800 са с подобрена рамка, с преработени панели и променено подвижно рамо. Така се увеличава както усукващата, така и надлъжната твърдост.

Докато компонентите на окачването са до голяма степен непроменени, настройките на амортисьорите за всички версии на Brutale и Dragster 800 са преразгледани за 2021 г. Добавена нова прогресивна връзка на задното окачване за подобряване на комфорта при дълго пътуване. Друго подобрение за комфорт е новата подложка на седалката, използвана във всички версии, за която се твърди, че помага за премахване на вибрациите.

Освен версиите Rosso, RR и RR SCS, Dragster 800 за 2021 г. може да се предлага и в гама RR SCS RC спецификация. Тя включва ковани алуминиеви джанти вместо спиците на RR или отлятите сплави на Rosso. Той също така има карбонови части на каросерията и графиките, вдъхновени от състезателните усилия на MV Agusta Moto2 и Supersport. Моторът се доставя с изпускателна тръба SC Project само за писта, като част от състезателен комплект, който увеличава мощността от 150 к.с., когато е монтиран. От него ще бъдат направени само 200 броя. Всеки от моделите RC ще получи индивидуално номерирана плочка.