Преди сезон 2020 в MXGP, беше обявено, че два нови производителя на мотоциклети ще се настанят в падока. След участието на KTM в изкупуването на акции на GasGas, беше взето решение да се създаде заводски екип на GasGas в световното първенство MXGP и MX2. Екипите на Standing Construct (MXGP) и DIGA-Procross (MX2) заслужено получиха заводската подкрепа.
В крайна сметка това беше страхотна година за GasGas. Те дори спечелиха първата си победа в MXGP с Глен Колденхоф. За съжаление той получи контузия в Ломел и пропусна последните шест кръга. Италианският пилот Иво Монтичели също имаше проблеми с контузия, но все пак направи достатъчно, за да завърши на 15-о място в световното първенство.
За 2021 г. Standing Construct GasGas разполагат с нов пилотски състав – Брайън Богерс и Паулс Йонас. Двамата имат огромен потенциал.
В MX2 контузиите както на Джеръми Сидоу, така и на Симон Лангенфелдер дадоха възможности на Исак Гифтинг и Михаел Санднер да се изявят. Гифтинг свърши невероятна работа и ще се присъедини към Лангенфелдер за сезон 2021. Екипът все още гони първа победа в MX2, но има много силни ездачи.
Може да не са ръководили екип в Гран при, но Fantic бяха в падока миналата година. Те се фокусираха върху серията EMX125. Още при първия си опит спечелиха титлата с талантливия Андреа Бонакорси. За 2021 г. Fantic ще стане още по-голям отбор. Те ще разширят дейността си с екипи в EMX250, както и екипа EMX125.
Марко Мадии се присъедини към проекта на баща си Корадо, който ръководи екипа на EMX125 Fantic миналата година. Николас Лапучи и Максимилиан Спайс са силен състав за EMX250, докато състезателите EMX125 на Fantic са Матео Руси и талантливият Хакон Остерхаген. Въпреки че Fantic все още не са се ангажирали с отбор за световно първенство, няма да бъде изненада, ако влязат в него през 2022 г. в класовете MXGP или MX2.
Вълнуващ сезон 2021 г. очаква и друг отбор. Беше потвърдено, че екипът на SDM-Corse е подписал сделка за управление на екипа Factory Beta в MXGP. Това е новина за спорта. Още един производител влиза в шампионата. Колкото повече заводски отбори, толкова по-добре.
Джереми Ван Хоребек подписа двугодишен договор с отбора. Към него се присъединява младият френски ездач Джими Клоше. Разработването на нов състезателен четиритактов двигател няма да е лесно. Всички хубави неща отнемат време, но инженерите слушат пилотите, няма причина да няма светло бъдеще за отбора.
Ван Хоребек свърши добра работа в разработването на заводската Yamaha в миналото, а Кристоф Шарлие също ще помага да тества и разработва моторите. Двамата пилоти знаят какво правят. Важно е отборът да изслуша ездачите. Всички се надяват, че това сделка от типа Aprilia, които изчезнаха след няколко години в падока. Затова надеждите са за дълго бъдеще на Beta в мотокроса. Със сигурност те ще получат по-голяма реклама в MXGP, отколкото могат да предложат ендуро и триал шампионатите.
Отново в падока дойде TM. В края на сезон 2018 те решиха да го напуснат, но се завръщат тази година. Те няма да имат отбор от Гран При, а в EMX250.
Андреа Заноти и Леонардо Анджели-джуниър ще бъдат в бокса на екипа на Steels Dr Jack Fly Over TM. Надеждите на всички са добър сезон. Ако резултатите са добри, те могат да се състезават в избрани състезания от световното първенство в MX2. Надеждите са, че в бъдеще ТМ отново ще бъде отбор с пълна програма в световното първенство.
Бъдещето на мотокроса е добро. GasGas и Fantic, след като се настаниха в падока, дадоха тон. На борда има още две допълнителни марки за сезон 2021. Можем ли да видим повече през 2022 г. и след това?
Би било чудесно да видим Suzuki и малко жълто обратно в падока. Преди пандемията COVID-19, усилено се говореше на Suzuki ще се върнат. Кой знае дали пандемията е променила плановете им? Те обаче решиха да не дават на Кевин Стрийбос никакви мотоциклети за 2021 г. или дори да го подкрепят. Жалко, защото това е голям производител.
Имаше слухове и за Sherco да влязат в света на мотокроса. Подобно на Beta те се фокусират върху ендуро. Не се знае какво ще е бъдещето, но всичко може да се случи. Преди две години никой не би повярвал, че GasGas, Fantic и Beta ще бъдат в света на мотокроса?
ДРУГИ
Ясен е отборът на MONSTER ENERGY FIM MXON в Дания
Швейцарски победи за Гайзер и де Волф в MXGP на Швейцария
Добрич отново ще събере през септември любители на ATV и мотоциклетния спорт
МОТО СПОРТ
Оливейра потвърди, че “Портимао” може да изпадне от MotoGP
STUDIO LINSON MOTO в Кортен
Община Перник и StroyRent помагат за реализирането на мотокрос състезанието в миньорския град
Победоносното трио VMXDN Foxhill ще представи отбора на Англия във Farleigh Castle Vets MX
Перник ще бъде домакин на шестия кръг от Държавното първенство по мотокрос
АВТО СПОРТ
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес
Никола Цолов приключи сезон 2024 във Формула 3 с три победи
Льоклер и “Ферари” триумфираха на “Монца”
Живко Иванов е републикански шампион в клас S3 на супермото