май 25, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

MXGP и нови производители – настояще и бъдеще!

Преди сезон 2020 в MXGP, беше обявено, че два нови производителя на мотоциклети ще се настанят в падока. След участието на KTM в изкупуването на акции на GasGas, беше взето решение да се създаде заводски екип на GasGas в световното първенство MXGP и MX2. Екипите на Standing Construct (MXGP) и DIGA-Procross (MX2) заслужено получиха заводската подкрепа.

В крайна сметка това беше страхотна година за GasGas. Те дори спечелиха първата си победа в MXGP с Глен Колденхоф. За съжаление той получи контузия в Ломел и пропусна последните шест кръга. Италианският пилот Иво Монтичели също имаше проблеми с контузия, но все пак направи достатъчно, за да завърши на 15-о място в световното първенство.

За 2021 г. Standing Construct GasGas разполагат с нов пилотски състав – Брайън Богерс и Паулс Йонас. Двамата имат огромен потенциал.

В MX2 контузиите както на Джеръми Сидоу, така и на Симон Лангенфелдер дадоха възможности на Исак Гифтинг и Михаел Санднер да се изявят. Гифтинг свърши невероятна работа и ще се присъедини към Лангенфелдер за сезон 2021. Екипът все още гони първа победа в MX2, но има много силни ездачи.

Може да не са ръководили екип в Гран при, но Fantic бяха в падока миналата година. Те се фокусираха върху серията EMX125. Още при първия си опит спечелиха титлата с талантливия Андреа Бонакорси. За 2021 г. Fantic ще стане още по-голям отбор. Те ще разширят дейността си с екипи в EMX250, както и екипа EMX125.

Марко Мадии се присъедини към проекта на баща си Корадо, който ръководи екипа на EMX125 Fantic миналата година. Николас Лапучи и Максимилиан Спайс са силен състав за EMX250, докато състезателите EMX125 на Fantic са Матео Руси и талантливият Хакон Остерхаген. Въпреки че Fantic все още не са се ангажирали с отбор за световно първенство, няма да бъде изненада, ако влязат в него през 2022 г. в класовете MXGP или MX2.

Вълнуващ сезон 2021 г. очаква и друг отбор. Беше потвърдено, че екипът на SDM-Corse е подписал сделка за управление на екипа Factory Beta в MXGP. Това е новина за спорта. Още един производител влиза в шампионата. Колкото повече заводски отбори, толкова по-добре.

Джереми Ван Хоребек подписа двугодишен договор с отбора. Към него се присъединява младият френски ездач Джими Клоше. Разработването на нов състезателен четиритактов двигател няма да е лесно. Всички хубави неща отнемат време, но инженерите слушат пилотите, няма причина да няма светло бъдеще за отбора.

Ван Хоребек свърши добра работа в разработването на заводската Yamaha в миналото, а Кристоф Шарлие също ще помага да тества и разработва моторите. Двамата пилоти знаят какво правят. Важно е отборът да изслуша ездачите. Всички се надяват, че това сделка от типа Aprilia, които изчезнаха след няколко години в падока. Затова надеждите са за дълго бъдеще на Beta в мотокроса.  Със сигурност те ще получат по-голяма реклама в MXGP, отколкото могат да предложат ендуро и триал шампионатите.

Отново в падока дойде TM. В края на сезон 2018 те решиха да го напуснат, но се завръщат тази година. Те няма да имат отбор от Гран При, а в EMX250.

Андреа Заноти и Леонардо Анджели-джуниър ще бъдат в бокса на екипа на Steels Dr Jack Fly Over TM. Надеждите на всички са добър сезон. Ако резултатите са добри, те могат да се състезават в избрани състезания от световното първенство в MX2. Надеждите са, че в бъдеще ТМ отново ще бъде отбор с пълна програма в световното първенство.

Бъдещето на мотокроса е добро. GasGas и Fantic, след като се настаниха в падока, дадоха тон. На борда има още две допълнителни марки за сезон 2021. Можем ли да видим повече през 2022 г. и след това?

Би било чудесно да видим Suzuki и малко жълто обратно в падока. Преди пандемията COVID-19, усилено се говореше на Suzuki ще се върнат. Кой знае дали пандемията е променила плановете им? Те обаче решиха да не дават на Кевин Стрийбос никакви мотоциклети за 2021 г. или дори да го подкрепят. Жалко, защото това е голям производител.

Имаше слухове и за Sherco да влязат в света на мотокроса. Подобно на Beta те се фокусират върху ендуро. Не се знае какво ще е бъдещето, но всичко може да се случи. Преди две години никой не би повярвал, че GasGas, Fantic и Beta ще бъдат в света на мотокроса?