Тим Гайсер от екипа на HRC спечели четвъртата си световна корона в мотокроса само за шест години. Той отново е шампион MXGP, като грабна титлата за 2020 г.
На трасето в Трентино, от което има много страхотни спомени, Гайсер стана втори в първия манш след Джереми Суивър с Yamaha. Това бе напълно достатъчно на Тим, за да триумфира за четвърти път като шампион. Така словенецът си осигури короната с бързо, контролирано каране, три манша преди финала на първенството.Трети в този манш стана Алесандро Лупино с Yamaha. За италианеца това е най-доброто класиране за този сезон. Основният конкурент на Гайсер – Антонио Кайроли с КТМ завърши 6-и.
За да докаже шампионският си стил Гайсер финишира първи със своя мотоциклет Honda CRF450RW във втория манш и спечели Гран при на Пиетрамурата. Кара типично по шампионски! След него, на 2,940 сек. втори стана Ромен Февре с Kawasaki. Трети бе Джеръми Суивър. Кайроли остана 5-и.
Така подиума в Гран при на Пиетрамурата изглеждаше така – Гайсер, Суивър и Февре. Един кръг и два манша преди края на първенството Гайсер има 673 т., следван от Кайроли с 584, Суивър с 580 и Февре с 525. Така че битката за останалите челни места в шампионата тепърва предстои.
Нашият пилот Петър Петров с КТМ добави още 4 т. в актива си и вече има 80.
Това му отрежда 24-о място във временното класиране. В първия манш Петров стана 17-и, а във втория 21-и.
Сега тази четвърта титла на Гайсер го премества на върха в списъка на световните шампиони на HRC. Той става един от великите като Дейв Торп, Ерик Гебоерс, Жорж Жобе и Андре Малхербе. Тим Гайсер потвърди мястото му сред най-добрите състезатели в историята на мотокроса.
В труден сезон поради глобалната пандемия, пилотът с № 243 постоянно показва, че е най-бързият пилот на пистата, печелейки 14 състезания и 5 Гран при, включително и MXGP на Пиетрамурата. Така стигна до този исторически момент.
Словенецът започна сезона през март с победи отделни маншове в Матерли Бейсин, Великобритания и Валкенсваард, Холандия. Гайсер веднага показа, че е готов за нови победи на различни видове трасета. Тази форма продължи, когато спечели първото състезание след рестартирането на шампионата в Кегумс, Латвия.
С новия еднодневен формат на едно състезание, квалификацията беше само 25-минутна сесия, след 20 минути свободна тренировка.
Докато другите пилоти се мъчеха да се адаптират, Гайсер отново показа скоростта на новата Honda CRF450RW. Той взе първа позиция в шест от следващите 10 кръга и влезе в топ 3 в девет от тях. Добрата стартова позиция доведе до добри холшотове. Това означаваше, че пилотът на Honda е водил повече обиколки и е водил в повече състезания от всеки друг ездач в шампионата.
Докато победите в маншовете идваха често, като цяло оставаше в общото класиране Гайсер успя да триумфира едва в 11-ия кръг. Тогава той направи два силни манша и се качи на най-горното стъпало на подиума в MXGP на Европа в Мантуа, Италия.
С това той затвърди позицията си на върха в класа, след като за първи път получи червения плакет на лидер в класирането в деветия кръг. От този момент той премина като вихър по трасетата. Той бе на подиума в 12 поредни състезания и увеличи преднината си до над 70 точки.
Това беше подчертано на тройния удар в Белгия. Там, в Ломел, Гайсер спечели две от трите Гран при. Събра невероятните 142 от 150 възможни точки в дълбокия пясък на Ломел. Това състезание е известно като най-тежкото в календара за мотокрос.
От Ломел се върна в Италия за финала на сезона. Това са трите кръга в Трентино, мястото, където Гайсер спечели първото си световно първенство като цяло през 2015 г.
Там бе успешната му кампания през 2019 г. беше стартирана след епична битка. За съжаление на феновете не беше позволено да станат свидетели на успеха на Тим през тази година. Състезанията в Трентино са без публика. Но Гайсер получи огромна подкрепа от цял свят. Това показва колко популярна е фигурата Tiga243 в рамките на мотокрос общността и извън нея.
До края на шампионата остава още един кръг. Той е тази неделя, отново на същото трасе. Гайсер може само да добави нови постижения към невероятната си статистика. Засега обаче първи трябва да се наслади на четвъртата си световна шампионска титла.
ДРУГИ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
КТМ обяви, че разширява академията си
Ясен е отборът на MONSTER ENERGY FIM MXON в Дания
МОТО СПОРТ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
Gold Wing трефен край Китен събра над 130 участници, Красимир Божинов разказва за мото срещата
КТМ обяви, че разширява академията си
AMA National Enduro: Първа победа за 2024 г. за Стюард Бейлър в “Wiseco Flying W National”
Ендуро Екстрийм Ботевград дадоха информация за състезанието на 21-22 септември
АВТО СПОРТ
Нови четири рекорда на драга във Видин по време на Третия кръг от Републиканския шампионат по драг рейсинг
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Белгиец спечели Рали Акрополис
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес