
Norton Motorcycles пусна първия си спортен нейкид мотоциклет и най-мощния британски кафе рейсър – Norton V4CR.
Бунтарският по-малък брат на V4SV, V4CR предлага артистичен модерен дизайн, съчетан с изживяване при каране, подобаващо на неговите 185 конски сили на спирачката. От модела ще бъдат направени само 200 бройки. Голият superbike café racer е първият чисто нов мотоциклет, произведен от притежавания от TVS Norton, следвайки преработения V4SV и новото поколение Norton Commando 961, пуснати през миналата година .
Прецизно ръчно изработен в централата на компанията в Солихъл, новият мотоциклет наследява всички отличителни белези на ДНК на Norton с красота в плавните си линии, отличителния преден ъгъл на двигателя и характерния силует. Изчистеният обтекател от въглеродни влакна разкрива вниманието към детайла в ръчно изработената алуминиева рамка, титановата изпускателна система и прецизното заваряване. Откритите въздухозаборници отпред, комбинирани с късото тяло и компактната опашка, придават на V4CR неговата уникална агресивна стойка.
Възприемайки изящния инженеринг на V4SV, V4CR предлага същото сигурно управление и прецизно подаване на мощност, без да създава бариера между ездача и возенето. Това е изживяване, съчетаващо дизайн и красота с опияняващата тръпка на вятъра в лицето и път, който тепърва предстои да бъде открит.
Първият спортен нейкид на Norton – V4CR се предлага в две цветови схеми, Carbon или Manx Platinum. Кафе рейсърът разполага с 15-литров резервоар за гориво от въглеродни влакна под седалката, с армировка от кевлар и панели на каросерията от въглеродни влакна.
Това е и вторият мотоциклет, който се задвижва от собствения двигател на Norton с течно охлаждане 1200 куб. см, 72-градусов V4, който е оптимизиран да произвежда 185 к.с. при 12 000 об./мин. и 125 Нм въртящ момент при 9000 об./мин. Комбинацията от ръчно изработена изпускателна система и звук на двигателя V4 гарантира, че пътищата вотново отекват с емблематичното ръмжене на двигател Norton.
Бърза смяна на превключвателите и автоматична блипер система, регулируемо предно и задно окачване Öhlins, спирачки Brembo, солидни алуминиеви скоби за машина за заготовки от аерокосмически клас, усъвършенстван контрол на сцеплението, чувствителен към ъгъла на накланяне, и три режима на двигателя (за мокро, път и спорт) са включени в британския мотоциклет.
Стандартно Norton V4CR има традиционен единичен кръгъл фар, оборудван с модерен LED модул, безключово запалване и пълноцветен шест-инчов TFT дисплей.
Що се отнася до покритията, опцията Manx Platinum представя каросерия в платинен цвят, допълнена от карбонови панели, впечатляваща оранжева седалка и ковани алуминиеви джанти OZ състезателни. Вторият вариант, V4CR Carbon, включва открита каросерия от въглеродни влакна, черна седалка и BST колела от въглеродни влакна.
д-р Робърт Хентшел, главен изпълнителен директор на Norton Motorcycles, каза: „Norton V4CR е суров израз на безупречен дизайн и опияняващо представяне. Взехме инженерството на V4SV и премахнахме външната обвивка, за да гарантираме, че мотоциклетистът ще получи наистина безпрепятствено мотоциклетно изживяване. V4CR е първият напълно нов модел, който създадохме. Нашите инженерни и дизайнерски екипи подходиха педантично, от първоначалните скици до концептуалното производство, до финалните довършителни работи. Мотоциклетът е кулминацията на цялото ни обучение и инвестиции през последните три години и ние сме щастливи, че сега можем да споделим този вкус на бъдещето на Norton.”
Спецификации
• Тип двигател: Norton 72-градусов течно охлаждане, V4, 1200 куб. см. Верижно задвижвани гърбици с направляваща предавка за намалена височина на двигателя. Титаниеви входящи клапани. Приплъзващ съединител.
• Диаметър и ход на буталото : 82 x 56,8 мм.
• Съотношение на компресия: 13.6:1.
• Впръскване на гориво: Електронна система за впръскване на гориво. 8-горивни инжектори. Пълна система за задвижване по кабел, независима от предните и задните редици на цилиндрите за максимален контрол и усещане.
Производителност
• Мощност: 185 к.с. @ 12 000 об/мин.
• Въртящ момент: 125 Нм @ 9000 об/мин.
Дизайн
• Каросерия: изцяло въглеродни влакна.
• Резервоар за гориво: 15-литра от въглеродни влакна под седалката, подсилен с кевлар.
Шаси
• Тип: Алуминиево тръбно шаси. Аерокосмически 5-осни CNC машинно обработени конзоли и челна опора. Рамката е ръчно TIG заварена в Norton HQ и ръчно полирана до огледално покритие.
• Регулируема геометрия: Регулируем наклонен ъгъл, изместване на кормилото и въртене на люлеещото се рамо.
• Люлеещо се рамо: Подкрепено и долно разположено едностранно, с нарастваща геометрия на връзката, разработено от състезателните мотоциклети TT.
• Междуосие: 1435 мм.
• Собствено тегло: 204 кг
• Колела: Модел Carbon: BSTs от въглеродни влакна. Модел Manx: състезателен кован алуминий OZ.
• Демпфер на кормилното управление: Öhlins.
Забележка: Дизайнът на шасито е разработен на най-тежкото състезателно трасе в света – ТТ на остров Ман (Isle of Man TT).
Спирачки
• Предни: 2 х 330 мм плаващи диска. Радиално монтирани моноблокови апарати Brembo. Дискове Brembo и спирачна помпа Brembo.
• Задни: диск Brembo 245 мм. Апарат Brembo и главен цилиндър.
Окачване
• Предно: 43 мм Öhlins NIX30 напълно регулируема обърната вилка.
• Задно окачване: Öhlins TTXGP Norton по поръчка на напълно регулируем заден амортисьор с хидравлично регулиране на предварителното натоварване.
Електроника
• Осветление: LED осветление за къси, дълги светлини, мигачи и стоп.
• Инструменти: Пълноцветен 6-инчов дисплей с автоматична настройка на яркостта. Регулиране на режима на двигателя.
• Режими на двигателя: мокър, път и спорт.
• Бърза смяна: Пълна система за бърза смяна и автоматичен блипер.
• Електронни помощни средства – свързани с режима на двигателя: сензор за ъгъла на накланяне, контрол на сцеплението с помощта на шестосно инерционно устройство (IMU). Преден и заден ABS, контрол на управлението Wheelie.
• Запалване: Система за безключово запалване с електронно заключване на волана (ръчна капачка за пълнене на гориво).
ДРУГИ
KTM навлиза в 2024 г. с нови едноцилиндрови DUKE
Honda актуализира X-ADV и Forza 750 за 2024 г.
Показаха специална версия America на MV Agusta Dragster RR SCS
МОТО СПОРТ
Маркес пристигна в Индия ден преди началото на състезателния уикенд
В MotoGP останаха само две свободни места за 2024
Севлиево приема 6-ия кръг на мотокрос шампионата ни този уикенд
MXGP: Прадо слага короната за 2023 г., Сийвър печели третата си Гран при
Шесткратният световен шампион Марк Маркес все още не е отпътувал за Гран При на Индия в клас MotoGP заради проблеми с визата
АВТО СПОРТ
Пилотът на “Астън Мартин” Ланс Строл се завръща на пистата за Гран При на Япония
След 9-годишна пауза Добрич отново събира най-добрите пилоти в офроуд спортовете в “Рали Рейд Добруджа”
Официално: Оскар Пиастри преподписа с МакЛарън до 2026-а година
Никола Цолов ще кара в нов шампионат на пистата “Херес”
Традиционният рали крос край ловешкото село Баховица събира автомобилисти от цялата страна на 23 и 24 септември 2023 г.