


Отборът на Petronas Sepang Racing направи представяне на отбора непосредствено преди началото на първите тестове за сезона по-късно тази седмица. Франко Морбидели и Валентино Роси представиха машините и цветовете на Petronas Yamaha SRT 2021 YZR-M1. Показани бяха машините и пилотите на отбора в малките класове – Moto2 и Moto3.
Естествено, основата на отбора е в MotoGP. Там Petronas Yamaha Sepang Racing започва своя трети сезон, а Франко Морбидели и Валентино Роси ще карат Yamaha YZR-M1 във версия 2021 г. Представянето днес бе виртуално.

Франко и Валентино бяха представени от шефа на отбора Разлан Разали. На церемонията присъства директора на тима Йохан Стигефелт и мениджъра Вилко Зеленберг. Собственикът на екипа – пистата Сепанг (Sepang International Circuit) и титулярният партньор Petronas също бяха представени онлайн.

След звезден втори сезон през 2020 г., когато отборът и пилотът Франко Морбидели завърши годината като вицешампиони, Petronas Yamaha Sepang Racing е готов да продължи своите изключителни успехи като първия по рода си малайзийски отбор в MotoGP.
През 2021 г. към Морбидели се присъединява 9-кратният шампион Валентино Роси. Той ще добави своите шампионски знания, опит и потенциал към отбора. Отличаващ се с актуализиран външен вид с най-новата марка Petronas, Yamaha YZR-M1 на екипа ще бъде във фабрични спецификации за Доктора и и A-spec Plus за Франко.

2021 г. също отбелязва третата година на Petronas като партньор на тима. Разкриването на сезона включваше и фокус върху Petronas Sprinta Racing с мотоциклетистите Хави Виерге и Джейк Диксън, които ще карат в средния клас, а също Джон Макфий и Дарин Биндер в Moto3.
Разлан Разали, ръководител на отбора каза: „Горди сме да представяме Малайзия и Petronas на световната сцена в MotoGP за трети сезон с нашия екип Petronas Yamaha Sepang Racing. Очакваме с нетърпение сезона напред, нетърпеливи сме да дадем на Франко и Валентино най-доброто. За Франко това е страхотна възможност да постигне дори по-добри постижения след звездния си сезон през 2020 г.. За Валентино се надяваме, че като нов екип ще му дадем най-добрите възможности да използва таланта и опита си.
Екипът се радва на невероятно развитие и възход след влизането си в спорта и сме благодарни на Petronas и Yamaha, че позволиха това да стане чрез тяхната силна подкрепа, споделена философия и стремежи. 2020 беше невероятна година за нас, но ние имаме предвид, че винаги има области, в които можем да се подобрим. Очакваме нова тежка битка на пистата през сезона напред. Ще подкрепяме всяка стъпка на Франко и Валентино. Гарантираме, че те разполагат с всички инструменти.Като екип, Petronas Sepang Racing включва и Petronas Sprinta Racing в Moto2 и Moto3. Гордеем се, че имаме изключително силен състав от пилоти и екипаж в тези категории. За Хави и Джейк в Moto2 и Джон и Дарин в Moto3 ние очакваме много вълнуващ сезон.“
№21 Франко Морбидели (Италия)

Роден в Рим на 4 декември 1994 г., тежи 64 кг, висок 176 см. Първа GP – Сан Марино (Мизано) 2013. Стартове 120 – 49 в MotoGP, 71 в Moto2. Победи 11 – 3 в MotoGP, 8 в Moto2, първа в Катар 2017, Moto2. Подиуми 26 – 5 в MotoGP, 21 в Moto2, първи Индианаполис 2015. Първи позиции 8 – 2 в MotoGP, 6 в Moto2 първа Катар 2015. Най-бързи обиколки 14 – 1 в MotoGP, 13 в Moto2, първа 2015 Германия. Титли – 1 в Moto2 за 2017 г.
Франко Морбидели: „Това ще е третата ми година с екипа и има много неща, които харесвам в Petronas Yamaha SRT. Цветовата схема на YZR-M1 от 2021 г. е подобна на последните две години, но все пак се промени. Същата е, но различна, така че ми харесва. Това, което се различава от последните години, е моят съотборник. Очаквам и се надявам, че ще бъде страхотен сезон за Вале [Валентино Роси] и мен. Имаме силна връзка от много години и ще научим много един от друг . Моята лична цел за 2021 г. е да се подобря; да се усъвършенствам като човек, пилот и спортист. Знам, че е ще е трудно, защото миналата година бяхме доста бързи, направихме невероятни състезания и постигнахме страхотни резултати. Въпреки това ще трябва да опитаме да се подобрим в сравнение с 2020 г. Целта ми е да бъде по-добър година след година. „
№46 Валентино Роси (Италия)

Роден в Урбино на 16 февруари 1979 г., тежи 69 кг, висок 181 см. Първа GP – Малайзия 1996 г. Стартове 414 – 354 в MotoGP/500 cc, 30 в 250 сс, 30 в 125 сс. Победи 115 – 89 в MotoGP/500 cc, 14 в 250 сс, 12 в 125 сс, първа 1996 в Чехия, 125 сс. Подиуми 235 – 199 в MotoGP/500 cc, 21 в 250 сс, 15 в 125 сс, първи 1996 в Австрия, 125 сс. Първи позиции 65 – 55 в MotoGP/500 cc, 5 в 250 сс, 5 в 125 сс, първа в Чехия 1996. Най-бързи обиколки 96 – 76 в MotoGP/500 cc, 11 в 250 сс, 9 в 125 сс, първа във Франция 1996. Титли 9 – 7 в MotoGP/500 cc, 1 в 250 сс, 1 в 125 сс.
Валентино Роси: „Много се гордея, че съм част от отбора на Petronas Yamaha Sepang. Това е ново предизвикателство за мен. Отборът е много млад, но през последните две години те вече бяха наистина конкурентни. Щастлив съм да видя новия си мотор за тази година и наистина харесвам цветовете на машината, кожения овърол, каската и т. н. Изглежда страхотно. Целта ми за 2021 г. е да бъда конкурентен, да се боря за печелене на състезания, да се боря за постигане на подиуми и също да се боря за добра позиция в класирането на световното първенство в края на сезона. Всички сме много фокусирани върху целите си, за да направим възможно най-доброто. Мисля, че с Франко сме много интересна двойка пилоти, тъй като се познаваме наистина добре. Целият екип има много мотивация и ще дам максимума от себе си, за да постигнем заедно възможно най-добрия резултат в края на сезона. Готови сме да започнем.“
ДРУГИ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
МОТО СПОРТ
Тим Гайсер триумфира с шампионска титла и доминиращо представяне в Монтеварчи
Валин, Февр, Жонас, Гарсия и Канън в дискусия за бъдещето на френския елит
Теодор Кабакчиев завърши втори на Basella Race в Испания
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов