
Отборът на Petronas Sepang Racing направи представяне на отбора непосредствено преди началото на първите тестове за сезона по-късно тази седмица. Франко Морбидели и Валентино Роси представиха машините и цветовете на Petronas Yamaha SRT 2021 YZR-M1. Показани бяха машините и пилотите на отбора в малките класове – Moto2 и Moto3.
Естествено, основата на отбора е в MotoGP. Там Petronas Yamaha Sepang Racing започва своя трети сезон, а Франко Морбидели и Валентино Роси ще карат Yamaha YZR-M1 във версия 2021 г. Представянето днес бе виртуално.

Франко и Валентино бяха представени от шефа на отбора Разлан Разали. На церемонията присъства директора на тима Йохан Стигефелт и мениджъра Вилко Зеленберг. Собственикът на екипа – пистата Сепанг (Sepang International Circuit) и титулярният партньор Petronas също бяха представени онлайн.

След звезден втори сезон през 2020 г., когато отборът и пилотът Франко Морбидели завърши годината като вицешампиони, Petronas Yamaha Sepang Racing е готов да продължи своите изключителни успехи като първия по рода си малайзийски отбор в MotoGP.
През 2021 г. към Морбидели се присъединява 9-кратният шампион Валентино Роси. Той ще добави своите шампионски знания, опит и потенциал към отбора. Отличаващ се с актуализиран външен вид с най-новата марка Petronas, Yamaha YZR-M1 на екипа ще бъде във фабрични спецификации за Доктора и и A-spec Plus за Франко.

2021 г. също отбелязва третата година на Petronas като партньор на тима. Разкриването на сезона включваше и фокус върху Petronas Sprinta Racing с мотоциклетистите Хави Виерге и Джейк Диксън, които ще карат в средния клас, а също Джон Макфий и Дарин Биндер в Moto3.
Разлан Разали, ръководител на отбора каза: „Горди сме да представяме Малайзия и Petronas на световната сцена в MotoGP за трети сезон с нашия екип Petronas Yamaha Sepang Racing. Очакваме с нетърпение сезона напред, нетърпеливи сме да дадем на Франко и Валентино най-доброто. За Франко това е страхотна възможност да постигне дори по-добри постижения след звездния си сезон през 2020 г.. За Валентино се надяваме, че като нов екип ще му дадем най-добрите възможности да използва таланта и опита си.
Екипът се радва на невероятно развитие и възход след влизането си в спорта и сме благодарни на Petronas и Yamaha, че позволиха това да стане чрез тяхната силна подкрепа, споделена философия и стремежи. 2020 беше невероятна година за нас, но ние имаме предвид, че винаги има области, в които можем да се подобрим. Очакваме нова тежка битка на пистата през сезона напред. Ще подкрепяме всяка стъпка на Франко и Валентино. Гарантираме, че те разполагат с всички инструменти.Като екип, Petronas Sepang Racing включва и Petronas Sprinta Racing в Moto2 и Moto3. Гордеем се, че имаме изключително силен състав от пилоти и екипаж в тези категории. За Хави и Джейк в Moto2 и Джон и Дарин в Moto3 ние очакваме много вълнуващ сезон.”
№21 Франко Морбидели (Италия)

Роден в Рим на 4 декември 1994 г., тежи 64 кг, висок 176 см. Първа GP – Сан Марино (Мизано) 2013. Стартове 120 – 49 в MotoGP, 71 в Moto2. Победи 11 – 3 в MotoGP, 8 в Moto2, първа в Катар 2017, Moto2. Подиуми 26 – 5 в MotoGP, 21 в Moto2, първи Индианаполис 2015. Първи позиции 8 – 2 в MotoGP, 6 в Moto2 първа Катар 2015. Най-бързи обиколки 14 – 1 в MotoGP, 13 в Moto2, първа 2015 Германия. Титли – 1 в Moto2 за 2017 г.
Франко Морбидели: „Това ще е третата ми година с екипа и има много неща, които харесвам в Petronas Yamaha SRT. Цветовата схема на YZR-M1 от 2021 г. е подобна на последните две години, но все пак се промени. Същата е, но различна, така че ми харесва. Това, което се различава от последните години, е моят съотборник. Очаквам и се надявам, че ще бъде страхотен сезон за Вале [Валентино Роси] и мен. Имаме силна връзка от много години и ще научим много един от друг . Моята лична цел за 2021 г. е да се подобря; да се усъвършенствам като човек, пилот и спортист. Знам, че е ще е трудно, защото миналата година бяхме доста бързи, направихме невероятни състезания и постигнахме страхотни резултати. Въпреки това ще трябва да опитаме да се подобрим в сравнение с 2020 г. Целта ми е да бъде по-добър година след година. “
№46 Валентино Роси (Италия)

Роден в Урбино на 16 февруари 1979 г., тежи 69 кг, висок 181 см. Първа GP – Малайзия 1996 г. Стартове 414 – 354 в MotoGP/500 cc, 30 в 250 сс, 30 в 125 сс. Победи 115 – 89 в MotoGP/500 cc, 14 в 250 сс, 12 в 125 сс, първа 1996 в Чехия, 125 сс. Подиуми 235 – 199 в MotoGP/500 cc, 21 в 250 сс, 15 в 125 сс, първи 1996 в Австрия, 125 сс. Първи позиции 65 – 55 в MotoGP/500 cc, 5 в 250 сс, 5 в 125 сс, първа в Чехия 1996. Най-бързи обиколки 96 – 76 в MotoGP/500 cc, 11 в 250 сс, 9 в 125 сс, първа във Франция 1996. Титли 9 – 7 в MotoGP/500 cc, 1 в 250 сс, 1 в 125 сс.
Валентино Роси: “Много се гордея, че съм част от отбора на Petronas Yamaha Sepang. Това е ново предизвикателство за мен. Отборът е много млад, но през последните две години те вече бяха наистина конкурентни. Щастлив съм да видя новия си мотор за тази година и наистина харесвам цветовете на машината, кожения овърол, каската и т. н. Изглежда страхотно. Целта ми за 2021 г. е да бъда конкурентен, да се боря за печелене на състезания, да се боря за постигане на подиуми и също да се боря за добра позиция в класирането на световното първенство в края на сезона. Всички сме много фокусирани върху целите си, за да направим възможно най-доброто. Мисля, че с Франко сме много интересна двойка пилоти, тъй като се познаваме наистина добре. Целият екип има много мотивация и ще дам максимума от себе си, за да постигнем заедно възможно най-добрия резултат в края на сезона. Готови сме да започнем.”
ДРУГИ
Арм пъмп мъчил Маркес във втората половина на сезона
Жоан Мир ще работи с екипа на Маркес през 2024 година
От Грезини не коментират представянето на Маркес
МОТО СПОРТ
От Крупник призовават мотористите за информират преди да предпиемат каране
Арм пъмп мъчил Маркес във втората половина на сезона
Жоан Мир ще работи с екипа на Маркес през 2024 година
От Грезини не коментират представянето на Маркес
Атанас Ангелов е победителят от състезанието в Крупник
АВТО СПОРТ
Валтери Ботас събра 150 000 долара за благотворителност
Льоклер: Финалът на годината ми дава увереност
Хамилтън: Имах съмнения в собствените си възможности
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина