септември 7, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

PEUGEOT представи напълно новия 308

На върха на своя успех в сегмента на компактните седани, с над 7 000 000 автомобила, продадени от различните поколения, с дълъг списък с награди, включително отличието „Автомобил на годината“ през 2014 г., PEUGEOT с гордост представя напълно новия PEUGEOT 308.

Изключително привлекателният дизайн на новия PEUGEOT 308, върховия модел в гамата, носи вече новата емблема на марката. Цялостната оптимизация на архитектурата увеличава интериорното пространство и утвърждава динамизма и идентичността на модела. В технологично отношение новият PEUGEOT 308 предлага най-новото поколение системи в помощ на водача.

Новият PEUGEOT i-Cockpit съдържа i-Connect Advanced –интуитивно свързана и несъмнено модерна информационно-развлекателна система.Ефективен и ефикасен до най-малките детайли на аеродинамиката и верен на силата на избора, новият 308 предлага зареждаем хибрид и двигатели с вътрешно горене – бензинови или дизелови версии.

Новият PEUGEOT 308 засилва позициите си в сегмента и променя своя стил на каросерията. Увеличеното с 55 мм междуосие издължава силуета и предлага повече пространство за пътниците на задните седалки, докато намаляването на височината с 20 мм в съчетание с омекотената предна част на автомобила издължава визуално предния капак.

За да постигне своята цел за аеродинамична ефективност, новият 308 подобрява своята изразителност и стил не отвън, а отвътре. Това е постигнато благодарение на огромната работа по оптимизация на архитектурата и структурата на каросерията. Външната визия на новия PEUGEOT 308 е максимално съобразена с неговата конструкция. Това е особено видимо в много ясно изразените очертания на калниците без никакво увеличение в следата на автомобила. От страни изваяните и плавни странични части изтъкват неговия мощен характер с двата остри надвеса над предните и задните колела.

Дизайнът на профила черпи от историята на марката, но подсказва и енергичната работа, извършена по силуета на каросерията. Задната част, със стратегическа аеродинамична ефективност, е проектирана въз основа на оптималните точки за обтичане на силуета на хечбек, така както са определени в аеродинамичния тунел. Така характерната стилова линия, която пресича задната част, е базирана на тази оптимална аеродинамична ефективност, както и линията на обтекаемост на въздушния поток в горната част на покрива, който се нуждаеше от дълъг спойлер, отличителен за стила на новия PEUGEOT 308.

Предните фарове използват LED технология още от първото ниво на оборудване. Изваяни и тънки, те допринасят за динамиката и идентичността на PEUGEOT 308. Фаровете са издължени от дневни светлини във формата на зъби върху предната броня. Този светлинен подпис е в пълна хармония с настоящия стил на PEUGEOT, разпознаваем от пръв поглед както през деня, така и през нощта.

Отзад светлините използват Full LED технология, показваща 3-те нокътя за модерен, специфичен за марката светлинен подпис.

PEUGEOT i-Cockpit е част от ДНК-то на марката. Той се усъвършенства и модернизира с всяко следващо поколение. В новия PEUGEOT 308 той бележи ясна промяна по отношение на ергономичност, качество, дизайн и технологии с изцяло новата си информационно-развлекателна система PEUGEOT i-Connect®. Новият компактен волан съдържа датчици, които могат да отчитат силата на захващане, когато водачът използва системите в помощ на шофирането.

Ергономичен и отопляем (опционално), той включва всички бутони за управление: •радио, •медия,•телефон,•системи в помощ на водача. Бордното табло, разположено на нивото на очите, има 10инчов дигитален панел от ниво на оборудване Active Pack. При ниво GT бордното табло е триизмерно.

Структурата на бордното табло на новия PEUGEOT 308 е базирана на архитектура с висока вентилация, която разполага вентилационните отвори в оптимална позиция точно пред главите на пътниците с цел ефективност и комфорт на всички на борда. Това разпределение гарантира, че стандартният 10-инчов централен сензорен екран, разположен малко по-ниско от дигиталното табло, е по-близо до ръката на водача и се вписва естествено в общия обем на бордното табло.

Стартирайки от ниво Allure, новият PEUGEOT 308 включва напълно конфигурируеми виртуални лостчета i-toggles, които заменят физическия преден панел на климатика. Всяко лостче i-toggleе сензорен бутон за бърз достъп до настройките на климатика, телефонните контакти, радиостанции, стартиране на приложения… настроени според избора на потребителя.

PEUGEOT i-Cockpit в новия 308 запазва принципа на централния ориентиран към водача екран «driver oriented», който оптимизира ергономичността на шофиране до такава степен, че пътникът да не се чувства пренебрегнат. Същото се отнася и за централната конзола, която нарочно е отворена към пътника. Това е една от целите на интериорния стил – да създаде баланс в пространството между водача и пътника отпред.

Стилът на централната конзола отразява пестящия пространство дизайн на новия климатик. Всички динамични бутони за управление на автомобила са разположени върху арка от страната на водача:

В новия 308 най-новото поколение системи в помощ на водача допълва набора бордови технологии с експертния опит на марката на най-високо ниво. Това е следваща стъпка към полуавтономното управление с пакета Drive Assist 2.0, който включва Адаптивен автопилот с функция Stop & Go и Асистент за позициониране в лентата. Той има и 3 нови функции, налични за платна с отделни ленти.

Новият PEUGEOT 308 се предлага с ново оборудване, характерно за по-високите сегменти, като стандартно оборудване или като опция:

•Следене на мъртвата зона с широк обсег (75 метра),

•Предупреждение за трафик отзад (предупреждение за опасност в близост при движение на заден ход),

•Нова 180-градусова камера за заден ход с висока резолюция с интегрирана дюза за почистване,

•360-градусова помощ при паркиране с 4 камери и др.

Разбира се, включва пълен набор системи в помощ на водача, за безопасност и комфорт, в зависимост от нивото на оборудване.

Новият 308 е конструиран въз основа на усъвършенстваната мултиенергийна платформа EMP2, която дава възможност за разполагане на изцяло електрически версии в този силует. Две зареждаеми хибридни версии са налични от лансирането. Платформата е съставена от нови структурни елементи за още по-голяма ефективност, безопасност, удоволствие зад волана и комфорт.

308 променя своя силует, за да се утвърди в сегмента. Дължината е 4,36 м (+11 см), междуосието е увеличено с 55 мм до 2675 м, предоставяйки повече пространство за пътниците на задните седалки. Автомобилът е с 20 мм по-нисък, височината сега е 1,44 м.

Обемът на багажника е 412 л от които28 литра за съхранение под мокета. При сгънати облегалки на задните седалки максималният обем е 1323 литра.

Новият PEUGEOT 308 включва високо ниво на аеродинамика с Cx от 0,28 и SCx от 0,62 м². Всички видими и по-малко видими части на каросерията са стилно оптимизирани.

Двигателите на новия 308 са емблематични. Има 2 зареждаеми хибридни версии  – HYBRID 225 e-EAT8 / 2 задвижващи колела/ комбинация от двигател PureTech със 180 к.с. (132 кВт) и електрически двигател с 81 киловата, съчетани със скоростна кутия e-EAT8 / C0₂емисии от 26 г/км и 100% електрически пробег от 59 км.  

HYBRID 180 e-EAT8 е  комбинация от двигател PureTech със 150 к.с. и електрически двигател с 81 киловата, съчетани със скоростна кутия e-EAT8 с  C0₂емисии от 25 г/км и 100% електрически пробег от 60 км. Литиево-йонната батерия е с капацитет 12,4 киловатчаса, мощност 102 киловата.

Бензиновите двигатели са 3-цилиндрови двигатели с работен обем 1,2 л: PureTech 110, PureTech 130 с механична или автоматична предавателна кутия.

Дизелови те са 4-цилиндрови двигатели с работен обем 1,5 л:BlueHdi 130 S&S BVM6,•BlueHdi 130 S&S EAT8.

Новият PEUGEOT 308 ще бъде лансиран в Европа през 2-рата половина на 2021 г. и ще се произвежда в завода в Мюлуз във Франция.