На върха на своя успех в сегмента на компактните седани, с над 7 000 000 автомобила, продадени от различните поколения, с дълъг списък с награди, включително отличието „Автомобил на годината“ през 2014 г., PEUGEOT с гордост представя напълно новия PEUGEOT 308.
Изключително привлекателният дизайн на новия PEUGEOT 308, върховия модел в гамата, носи вече новата емблема на марката. Цялостната оптимизация на архитектурата увеличава интериорното пространство и утвърждава динамизма и идентичността на модела. В технологично отношение новият PEUGEOT 308 предлага най-новото поколение системи в помощ на водача.
Новият PEUGEOT i-Cockpit съдържа i-Connect Advanced –интуитивно свързана и несъмнено модерна информационно-развлекателна система.Ефективен и ефикасен до най-малките детайли на аеродинамиката и верен на силата на избора, новият 308 предлага зареждаем хибрид и двигатели с вътрешно горене – бензинови или дизелови версии.
Новият PEUGEOT 308 засилва позициите си в сегмента и променя своя стил на каросерията. Увеличеното с 55 мм междуосие издължава силуета и предлага повече пространство за пътниците на задните седалки, докато намаляването на височината с 20 мм в съчетание с омекотената предна част на автомобила издължава визуално предния капак.
За да постигне своята цел за аеродинамична ефективност, новият 308 подобрява своята изразителност и стил не отвън, а отвътре. Това е постигнато благодарение на огромната работа по оптимизация на архитектурата и структурата на каросерията. Външната визия на новия PEUGEOT 308 е максимално съобразена с неговата конструкция. Това е особено видимо в много ясно изразените очертания на калниците без никакво увеличение в следата на автомобила. От страни изваяните и плавни странични части изтъкват неговия мощен характер с двата остри надвеса над предните и задните колела.
Дизайнът на профила черпи от историята на марката, но подсказва и енергичната работа, извършена по силуета на каросерията. Задната част, със стратегическа аеродинамична ефективност, е проектирана въз основа на оптималните точки за обтичане на силуета на хечбек, така както са определени в аеродинамичния тунел. Така характерната стилова линия, която пресича задната част, е базирана на тази оптимална аеродинамична ефективност, както и линията на обтекаемост на въздушния поток в горната част на покрива, който се нуждаеше от дълъг спойлер, отличителен за стила на новия PEUGEOT 308.
Предните фарове използват LED технология още от първото ниво на оборудване. Изваяни и тънки, те допринасят за динамиката и идентичността на PEUGEOT 308. Фаровете са издължени от дневни светлини във формата на зъби върху предната броня. Този светлинен подпис е в пълна хармония с настоящия стил на PEUGEOT, разпознаваем от пръв поглед както през деня, така и през нощта.
Отзад светлините използват Full LED технология, показваща 3-те нокътя за модерен, специфичен за марката светлинен подпис.
PEUGEOT i-Cockpit е част от ДНК-то на марката. Той се усъвършенства и модернизира с всяко следващо поколение. В новия PEUGEOT 308 той бележи ясна промяна по отношение на ергономичност, качество, дизайн и технологии с изцяло новата си информационно-развлекателна система PEUGEOT i-Connect®. Новият компактен волан съдържа датчици, които могат да отчитат силата на захващане, когато водачът използва системите в помощ на шофирането.
Ергономичен и отопляем (опционално), той включва всички бутони за управление: •радио, •медия,•телефон,•системи в помощ на водача. Бордното табло, разположено на нивото на очите, има 10инчов дигитален панел от ниво на оборудване Active Pack. При ниво GT бордното табло е триизмерно.
Структурата на бордното табло на новия PEUGEOT 308 е базирана на архитектура с висока вентилация, която разполага вентилационните отвори в оптимална позиция точно пред главите на пътниците с цел ефективност и комфорт на всички на борда. Това разпределение гарантира, че стандартният 10-инчов централен сензорен екран, разположен малко по-ниско от дигиталното табло, е по-близо до ръката на водача и се вписва естествено в общия обем на бордното табло.
Стартирайки от ниво Allure, новият PEUGEOT 308 включва напълно конфигурируеми виртуални лостчета i-toggles, които заменят физическия преден панел на климатика. Всяко лостче i-toggleе сензорен бутон за бърз достъп до настройките на климатика, телефонните контакти, радиостанции, стартиране на приложения… настроени според избора на потребителя.
PEUGEOT i-Cockpit в новия 308 запазва принципа на централния ориентиран към водача екран «driver oriented», който оптимизира ергономичността на шофиране до такава степен, че пътникът да не се чувства пренебрегнат. Същото се отнася и за централната конзола, която нарочно е отворена към пътника. Това е една от целите на интериорния стил – да създаде баланс в пространството между водача и пътника отпред.
Стилът на централната конзола отразява пестящия пространство дизайн на новия климатик. Всички динамични бутони за управление на автомобила са разположени върху арка от страната на водача:
В новия 308 най-новото поколение системи в помощ на водача допълва набора бордови технологии с експертния опит на марката на най-високо ниво. Това е следваща стъпка към полуавтономното управление с пакета Drive Assist 2.0, който включва Адаптивен автопилот с функция Stop & Go и Асистент за позициониране в лентата. Той има и 3 нови функции, налични за платна с отделни ленти.
Новият PEUGEOT 308 се предлага с ново оборудване, характерно за по-високите сегменти, като стандартно оборудване или като опция:
•Следене на мъртвата зона с широк обсег (75 метра),
•Предупреждение за трафик отзад (предупреждение за опасност в близост при движение на заден ход),
•Нова 180-градусова камера за заден ход с висока резолюция с интегрирана дюза за почистване,
•360-градусова помощ при паркиране с 4 камери и др.
Разбира се, включва пълен набор системи в помощ на водача, за безопасност и комфорт, в зависимост от нивото на оборудване.
Новият 308 е конструиран въз основа на усъвършенстваната мултиенергийна платформа EMP2, която дава възможност за разполагане на изцяло електрически версии в този силует. Две зареждаеми хибридни версии са налични от лансирането. Платформата е съставена от нови структурни елементи за още по-голяма ефективност, безопасност, удоволствие зад волана и комфорт.
308 променя своя силует, за да се утвърди в сегмента. Дължината е 4,36 м (+11 см), междуосието е увеличено с 55 мм до 2675 м, предоставяйки повече пространство за пътниците на задните седалки. Автомобилът е с 20 мм по-нисък, височината сега е 1,44 м.
Обемът на багажника е 412 л от които28 литра за съхранение под мокета. При сгънати облегалки на задните седалки максималният обем е 1323 литра.
Новият PEUGEOT 308 включва високо ниво на аеродинамика с Cx от 0,28 и SCx от 0,62 м². Всички видими и по-малко видими части на каросерията са стилно оптимизирани.
Двигателите на новия 308 са емблематични. Има 2 зареждаеми хибридни версии – HYBRID 225 e-EAT8 / 2 задвижващи колела/ комбинация от двигател PureTech със 180 к.с. (132 кВт) и електрически двигател с 81 киловата, съчетани със скоростна кутия e-EAT8 / C0₂емисии от 26 г/км и 100% електрически пробег от 59 км.
HYBRID 180 e-EAT8 е комбинация от двигател PureTech със 150 к.с. и електрически двигател с 81 киловата, съчетани със скоростна кутия e-EAT8 с C0₂емисии от 25 г/км и 100% електрически пробег от 60 км. Литиево-йонната батерия е с капацитет 12,4 киловатчаса, мощност 102 киловата.
Бензиновите двигатели са 3-цилиндрови двигатели с работен обем 1,2 л: PureTech 110, PureTech 130 с механична или автоматична предавателна кутия.
Дизелови те са 4-цилиндрови двигатели с работен обем 1,5 л:BlueHdi 130 S&S BVM6,•BlueHdi 130 S&S EAT8.
Новият PEUGEOT 308 ще бъде лансиран в Европа през 2-рата половина на 2021 г. и ще се произвежда в завода в Мюлуз във Франция.
ДРУГИ
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
Skoda представи най-спортната версия на флагмана си
Red Bull отново изуми света с RB17 Hypercar
МОТО СПОРТ
Оливейра потвърди, че “Портимао” може да изпадне от MotoGP
STUDIO LINSON MOTO в Кортен
Община Перник и StroyRent помагат за реализирането на мотокрос състезанието в миньорския град
Победоносното трио VMXDN Foxhill ще представи отбора на Англия във Farleigh Castle Vets MX
Перник ще бъде домакин на шестия кръг от Държавното първенство по мотокрос
АВТО СПОРТ
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес
Никола Цолов приключи сезон 2024 във Формула 3 с три победи
Льоклер и “Ферари” триумфираха на “Монца”
Живко Иванов е републикански шампион в клас S3 на супермото