май 25, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Pirelli представи новата DIABLO ROSSO IV Corsa

Pirelli представи новата DIABLO ROSSO IV Corsa. Това е високопроизводителна хиперспортна гума, която издига летвата на спортното каране още по-високо в семейството на DIABLO ROSSO. Новата DIABLO ROSSO IV Corsa представлява по-наточена версия на суперспортната гума DIABLO ROSSO IV, създадена да задоволи и най-взискателните мотоциклетисти, търсещи гума с висока производителност, за да оползотворят напълно потенциала на своите мотоциклети.

DIABLO ROSSO IV Corsa е роден в годината, в която Pirelli празнува своята 150-годишнина и става неразделна част от тържествата. През 2022 г. лимитирана серия DIABLO ROSSO IV Corsa отдава почит на този празник и включва логото на 150-ата годишнина на Pirelli на страничния борд.

DIABLO ROSSO IV Corsa е идеалният избор за:

  • Мотоциклетисти, които обичат динамичния стил на каране по криволичещи пътища и планински проходи. За тези, които искат гума, която да съответства на спортното представяне на мотоциклета им;
  • Мотоциклетисти, които са запалени по тунинга, които търсят подобрения на производителността и се грижат за настройката и естетиката на мотоциклета. Тези ездачи търсят оптималната настройка на мотоциклета си според вида на употреба, също и чрез надграждане до високопроизводително оборудване. Те разпознават дизайна на протектора, като емблематичен символ за спортно представяне на DIABLO ROSSO.

Основните предимства на DIABLO ROSSO IV Corsa са:

  • По-високо сцепление при сухи условия, благодарение на сликовия дизайн на протектора, който гарантира по-голяма площ на отпечатъка, заедно с използването на иновативни съединения, които повишават нивата на механично сцепление;
  • Подобрено високопроизводително управление и прецизна обратна връзка. Иновативните технологии, приложени към каркаса, правят DIABLO ROSSO IV Corsa способна да се придържа към микрограпавините на асфалта, осигурявайки прецизна обратна връзка и усещане за контрол;
  • Последователност на производителността при дълго каране, възможно благодарение на характеристиките на шарката на протектора. Предвиденото повторение на каналите предлага висока устойчивост на напрежение и чрез новото подреждане на смесите осигурява оптимален топлинен баланс.

Модел на протектора

Дизайнът на протектора на DIABLO ROSSO IV Corsa се отличава с изчислено повторение на централните канали и гладка зона на раменете, за съотношение празнина/запълване с 25%[1] по-ниско от DIABLO ROSSO IV.

В централната част групата от надлъжни канали осигурява стабилност на посоката и отвеждане на водата. Тяхната ориентация следва вълните на износване и позволява равномерно износване, докато позицията им увеличава структурната стабилност на гумата. Така се осигурява последователност на производителността при многократни сесии на каране.

В междинната зона са позиционирани линейни канали с различни дължини. Използва се  схема, която балансира гъвкавостта на сместа и евакуацията на водата. DIABLO ROSSO IV Corsa се отличава с голяма гладка зона на раменете, която може да предложи високи нива на сцепление, прецизност и стабилност при максимални ъгли на наклон.

Съединения

Предната гума е разделена на три зони с помощта на две различни смеси:

  • Централната лента има пълно силициев диоксид, който заема около 45% от ширината на секцията и присъства в използваната контактна зона до 25 градуса наклонен ъгъл;
  • Страничните зони имат по-мека смес, също Full Silica, благодарение на използването на иновативни смоли, които предлагат отлично сцепление и подобряват обратната връзка на предната гума.

Задната гума също има двукомпонентна схема за отлично пътно представяне и работи в хармония с предната:

  • Централната смес Full Silica позволява бързо загряване и отлично химическо сцепление при различни повърхностни условия;
  • Съставът за рамото е 100% въглеродни сажди и произлиза директно от съединенията на DIABLO Supercorsa SC, използвани в състезателни състезания. Това съединение е в състояние да предложи подкрепа при пълен наклон и сцепление по време на ускорение, управлявайки въртящия момент, генериран от супербайкове от последно поколение.

Pirelli използва цялото ноу-хау, придобито в най-бързия мотоциклетно-производствен шампионат. Поради това профилите на DIABLO ROSSO IV Corsa са извлечени от състезания и се характеризират с дизайн с няколко радиуса, който подобрява управлението на гумата.

Централната зона има по-остър профил, за да улесни незабавно накланяне и бърза смяна на посоката. В страничните зони, от друга страна, кривината на профила е по-слабо подчертана, за да се увеличи контактната площ и да се осигури максимално сцепление при завой. Предните и задните гуми следват подобен дизайн на профила, като по този начин гарантират перфектно балансирано и неутрално поведение на комплекта.