Шампионатът за 2023 в Pro Motocross на AMA Pro Racing, направи последния си старт на Западния бряг. Този път стартът в Тихоокеанския северозапад бе на живописния пейзаж на Уошоугал MX Парк. Силното слънце и високи температури бяха идеални, за да продължи перфектният сезон на Джет Лоурънс Team Honda HRC. В първата му кампания в клас 450 той продължи с още едно изключително представяне. Младият австралиец постигна своята осма поредна обща победа, съчетана с 15-та и 16-та в маншовете.
В клас 250, новобранецът Хейдън Дийгън се наслади на най-доброто постижение в кратката си кариера с впечатляващо каране. Пилотът на Monster Energy Yamaha Star Racing отбеляза 1-1 (победа в двата манша) за първи път. Така заплете битката за шампионата с втората си победа за сезона.
Клас 450
В първия манш на клас 450 холшота бе за пилота на Monster Energy Yamaha Star Racing Дилън Ферандис. Той бе точно пред Лорънс, докато неговият съотборник от Honda HRC Чейс Секстън се бори за трето място. Ферандис държеше Лорънс на разстояние, за да поведе в първия тур, което го направи едва третият различен пилот, успял да води през този сезон. Ферандис сложи край на серията от 105 поредни обиколки на Лорънс като лидер.
Французинът запази преднината си за още една обиколка. Лоурънс успя да го изпревари и да овладее контрола над състезанието. Ферандис бе втори, следван от Секстън. Джейсън Андерсън от Monster Energy Kawasaki бе 4-и.
На 15-ата минута Секстън атакува Ферандис и се възползва от момента, за да грабне втора позиция. Секстън остана на 6,5 секунди зад своя съотборник и се опита да регистрира най-бързите си обиколки в манша, за да се опита да намали разликата. Лорънс обаче не се отказа и увеличи преднината на 7,5 секунди.
Лорънс запази преднината си и стана първи, като удължи поредицата си без поражение до 15 манша. Той бе на 7,9 секунди пред съотборника си от Honda – Секстън. Ферандис отблъсна няколко на Андерсън, за да си осигури трето място. Андерсън се задоволи с четвъртото.
Вторият манш започна с повреда на бариерата. Това наложи червен флаг и рестартиране за 40-те кросисти. При рестартирането Плесинджър взе холшота, докато Лорънс и Секстън бяха след него. Андерсън се нареди на четвърто място, Ферандис на пето място.
Чистата писта изплати дивиденти за Плесинджър. Той успя да запази преднината си през първите пет минути, докато Лорънс изглежда изчака времето си, запазвайки предимство пред Секстън на трето място. След 10 минути Лорънс се приближи, потърси пролука и направи бърз и решителен щурм на Плесинджър, за да поеме контрола над манша.
След това Плесинджър поведе битка със Секстън за второто място. Пилотът на Honda успя да направи бързо изпреварване, за да се задържи зад съотборника си.
Около 2,5 секунди разделиха състезателите на Honda. Секстън изглеждаше малко по-бърз и успя да намали разликата под две секунди.
Преднината се стабилизира между 1,3 до 1,5 секунди. Двете звезди на Honda продължиха да играят шахматния мач на пистата. Когато се приближиха до финала, битката се измести в полза на Лорънс, тъй като преднината нарасна до две секунди. Три минути преди края съотборниците бяха по-близо, отколкото на всички маншове до сега, разделени от повече от секунда. И двамата ездачи изчакаха момента, за да увеличат темпото за един последен щурм. Потенциалната битка приключи, когато Секстън за кратко падна.
Това позволи на Лорънс да запази серията си от победи в маншове до 16. Той бе на три секунди пред Секстън, докато Плесинджър използва своя холшот за трето място, точно пред Андерсън.
Последното представяне на Лорънс 1-1 означаваше първите му победи в Уашоугал. Перфектния му сезон продължи в осем кръга, а остават още три. Неговата осма победа в кариерата поставя австралиеца в топ 20 в списъка с победи за всички времена. Секстън се задоволи с четвъртото си поредно второ място (2-2). Андерсън стана най-новият пилот този сезон, завършил на подиума трети (4-4).
Огромната преднина на Лорънс в класирането в клас 450 нарасна до 95 точки пред Ферандис, който завърши четвърти (3-5). Петото място на Плесинджър (7-3) му позволи да запази третото място, на 120 точки зад Лорънс.
Клас 250
Първият мотоциклет от клас 250 започна с хорлшота на Дийгън на борда на неговата Yamaha, следван отблизо от съотборника си в Monster Energy Yamaha Star Racing Джъстин Купър и Макс Воланд от Red Bull KTM Factory Racing. По-назад бе лидерът в шампионата и пилот на Team Honda HRC Хънтър Лоурънс.
Чистата писта позволи на Дийгън да контролира състезанието пред Купър, който се настани на второ място. Воланд преследваше третото.
Лорънс беше в атака, за да пробие в топ 5. Точно след средата на манша Лоурънс изпревари Сет Хамейкър с Kawasaki за четвърто място и бързо се приближи до Воланд. Изпревари го и стана 3-и. Пет минути преди края Лорънс изпревари Купър, за да стане 2-и.
Дийгън стабилизира преднината си и спечели втората си победа в манш в кариерата си. Той пресече финалната линия на 2,7 секунди пред Лорънс, а Купър е трети.
Вторият манш започна с трио Monster Energy Yamaha начело на групата. Купър взе холшота, точно пред местните жители Леви Китчън и Дийгън. Лоурънс стартира извън първите пет на шесто място след Хемпшир.
Дийгън изпревари Хамейкър за 3-о място. Хемпшир падна, което позволи на Лоурънс да стане 5-и. Китчън се опита да окаже натиск върху Купър. Това позволи на Дийгън да стане 3-и. Зад лидерите Лоурънс задмина Хамейкър за четвърто място и бързо се приближи до Дийгън. Така се оформи битка с четирима състезатели отпред, разделени от по-малко от четири секунди.
В преследването на Дийгън, Лорънс падна на земята. Той се качи бързо, но падна до пето място, а Хамейкър отново зае четвъртото.
Отпред Дийгън отново фокусира вниманието си върху своите съотборници и се опита да атакува Китчън. Той зае второто място, което бе важен трамплин в общото класиране.
Точно 4,9 секунди разделиха Купър и Дийгън на половинат на манша. Няколко позиции по-назад. Лорънс си върна 4-ото място от Хамейкър.
В последните три минути, Дийгън се приближи до Купър, атакува го и излезе начело със около секунда преднина. После Дийгън направи една-единствена най-бърза обиколка от цялото състезание. Той прескочи Купър и поведе.
Дийгън бе най-бърз от всички, за да направи първата си двойна победа в манш в кариерата. Той видя карирания флаг 7,9 секунди пред Купър. Китчън завърши 3-и, точно пред Лорънс.
Първият резултат от 1-1 на Дийгън беше и първият в дивизията за сезон 2023. Втората победа в кариерата на новобранеца дойде в деня, в който Yamaha даде началото на глобалното честване на 50-ата годишнина на своя модел за мотокрос YZ. Машината YZ250F на Дийгън, украсен с бяла, лилава и розова пластмаса, която се връща към жизнената естетика на ерата на спорта от 90-те. Купър спечели петото си второ място за сезона (3–2), докато Лорънс остана трети (2–4).
Доминиращият ден на Дийгън му позволи да спечели 10 точки от Лоурънс в клас 250. Сега между двамата има само 3 точки. До края на шампионата остават три кръга.
ДРУГИ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Неудържимият Хорхе Прадо спечели четвъртата си световна титла по мотокрос
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват