
Meyer Shank Racing постигна втората си поредна победа в надпреварата Rolex 24 на Дейтона със своя Acura ARX-06. Зад волана на прототипа бяха Том Блумквист, Колин Браун, Елио Кастроневес и Симон Пажено. В състезанието престижната марка на Honda – Acura спечели двоен успех – първо и второ място.
Блумквист пресече финала на 4,1 секунди пред прототипа #10 на Wayne Taylor Racing ARX-06 на Филипе Албакърки, Рики Тейлър, Брендън Хартли и Луи Делетраз в зашеметяващ финал на 61-вото състезание на класиката за издръжливост във Флорида. То бе прекъснато от 14 жълти периода. Имаше и смяна на водачите.
След дълъг период на състезание със зелен флаг в сутрешните часове, поредица от жълти задържа първите четири автомобила – двата Acura и двойката Cadillac V-LMDhs на Chip Ganassi Racing. Те бяха разделени само с няколко секунди в заключителните етапи.
Жълтите периоди помогнаха на WTR Acura, който беше изпуснал три обиколки от темпото през нощта, за да смени скоба за пълнене на масло, да се върне обратно във водещата обиколка. Албакърки успя да изпревари и двата Ganassi Cadillac, за да се изкачи от четвърто на второ място.
Блумквист беше неудържим на борда на MSR Acura, след като пое управлението за последните 90 минути. Той оцеля при три рестарта с непокътната преднина. Така след като осигури първа позиция, той взе и втори пореден триумф на Rolex 24 за отбора, собственост на Джим Майер и основателя Майкъл Шанк. Това е трети подред успех за Кастроневес.
Двата CGR Cadillac не можаха да поддържат темпото на съперниците си от Acura. Те участваха в ожесточена собствена битка за трето място. Така IMSA номер 01 за целия сезон на Себастиен Бурде, Ренгер ван дер Занде и Скот Диксън стигна до последното 3-о място на подиума, следван от кола №02 на Ричард Уестбрук, Алекс Лин и Ърл Бамбър. Този автомобил ще се състезават и в шампионата за издръжливост на FIA – WEC този сезон.
Action Express Racing беше пети с Cadillac, управляван от Пипо Дерани, Александър Симс и дебютанта на IMSA Джак Айткен. Те обаче бяха на 12 обиколки по-назад от лидерите поради проблеми със скоростната кутия през нощта.
BMW взе най-доброто от своите нови M Hybrid V8 и стана 6-и, на още три обиколки изоставане. Колата №24 на Аугусто Фарфус, Филип Енг, Марко Витман и Колтън Херта беше изпаднала от водещата обиколка. Тя имаше проблеми с хибрида сутринта, а след това загуби още повече заради смяна на спирачките.
Другото BMW с №25 на Конър Де Филипи, Ник Йелоли, Шелдън ван дер Линде и Херта беше първият автомобил GTP. Той имаше проблеми в началния час, които изискваха промяна на MGU. Колата завърши със 131 обиколки по-малко. Докато на BMW липсваше скорост да се бори за победа, Porsche беше добре с двете нови коли 963, докато те заедно не получиха технически проблеми.
Първо кола №7 на Мат Кембъл, Фелипе Наср и Майкъл Кристенсен загуби 35 обиколки поради смяна на батерията. Кола №6 на Ник Танди, Матийо Жамине и Дейн Камерън беше в състезанието до завъртане в сутрешните часове за Танди. Последвалите жълти периоди позволиха на британеца да се възстанови до една обиколка зад лидерите, когато колата спря в облак дим. Танди върна колата обратно в бокса на електричество, но тя не се появи отново и беше класирана с 83 обиколки по-надолу.
LMP2: Proton побеждава APR във фотофиниш
Proton Competition открадна победата на LMP2 със сензационен финал, след като #55 Oreca 07 на Джеймс Алън победи #04 Crowdstrike Racing от APR машината на Бен Ханли с едва 0.016 сек. Ханли изглежда бе направил достатъчно, за да вземе победата в колата, която споделяше с Джордж Кърц, Мат Макмъри и Естебан Гутиерес, когато отблъсна №35 TDS на Джоб ван Уитерт на завой 1.
Ханли обаче не се съобрази с късното зареждане на Алън, който се лепна на опашката на APR машината в началото на последната обиколка и атакува, след като опитът за преминаване отвън на завой 1 беше неуспешен.
AF Corse завърши на трето място със своя Oreca, каран от Франсоа Перодо, Матю Ваксивиер, Жулиен Канал и Никлас Нилсен пред TDS машината на Ван Уитерт, Джош Пиърсън, Франсоа Херио и Гиедо ван дер Гард.
Кола #8 на Tower Motorsports на звездите на IndyCar Джоузеф Нюгардън и Скот Маклафлин, както и Кифин Симпсън и Джон Фарано, беше 5-а на две обиколки, след като загуби мощност в първата обиколка на състезанието.
GTD: Победи на Mercedes и Aston Martin
Отличията на GT Daytona бяха разпределени между Mercedes и Aston Martin съответно в категориите GTD Pro и GTD.
Първата кола беше победителят в клас GTD #27 на Heart of Racing Aston Martin Vantage GT3 на Роман Де Анджелис, Марко Соренсен, Иън Джеймс и Дарън Търнър. Те водеха битка до последните обиколки с #57 на Winward Racing Mercedes-AMG GT3.
Колата Winward беше преустроена на резервно шаси след катастрофата на Лукас Ауер на тренировката. Тя се движеше втора в заключителните етапи, когато Филип Елис удари бариерите на излизане от завой 1. Това бе същото място, където Ауер претърпя инцидент при рестарта след 13-ия жълт период.
Отпадането на Winward разчисти пътя за Aston Martin 1-2 в GTD, тъй като състезателната кола Magnus на Джон Потър, Анди Лали, Спенсър Пъмпели и Ники Тийм победи Inception Racing McLaren 720S GT3 на Брендън Ирибе, Фредерик Шандорф, Оли Милрой и Марвин Кирххофер – 2-и.
Heart of Racing изглеждаше готов за победата в GTD Pro, но #23 Vantage на Алекс Риберас, Дейвид Питард и Рос Гън загуби колело през нощта поради рядка повреда в главината на колелото. Това противопостави три коли – #79 WeatherTech Racing Mercedes-AMG GT3, фабричния Corvette C8.R и #14 Vasser Sullivan Lexus RC F GT3.
Маро Енгел направи атака, която се оказа печеливша. Той задмина Lexus на Джак Хоксуърт в завой 1, който даде на автомобила на WeatherTech, също управляван от Жул Гунон, Дани Джункадела и Купър Макнийл, решаващо пространство в заключителни етапи. Енгел най-накрая победи Corvette на Гарсия, Джордан Тейлър и Томи Милнър с 3,9 секунди, докато №14 Lexus остана трети, с още седем секунди по-назад.
В LMP3 колата #17 на AWA Duqueine на Антъни Мантела, Уейн Бойд, Нико Варон и Томас Мерил оцеля на изтощението, за да спечели победата. Екипът се възползва от дългото забавяне на предишния лидер – #33 Sean Creech Motorsport Ligier, който страдаше от проблем със скоростната кутия.
Колата на Ланс Уилси, Жоао Барбоса, Нико Пино и Нолан Сийгъл, завърши на второ място в класа пред #38 Performance Tech Motorsports Ligier на Джон Де Анджелис, Кристофър Алън, Конър Блум и Камерън Шийлдс.
ДРУГИ
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина
Ферстапен даде най-добро време във втората свободна тренировка в Мексико
МОТО СПОРТ
От Крупник призовават мотористите за информират преди да предпиемат каране
Арм пъмп мъчил Маркес във втората половина на сезона
Жоан Мир ще работи с екипа на Маркес през 2024 година
От Грезини не коментират представянето на Маркес
Атанас Ангелов е победителят от състезанието в Крупник
АВТО СПОРТ
Валтери Ботас събра 150 000 долара за благотворителност
Льоклер: Финалът на годината ми дава увереност
Хамилтън: Имах съмнения в собствените си възможности
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина