
Rosberg X Racing победи в полуфинала на Extreme E в Саудитска Арабия и ще се изправи срещу отбора на Люис Хамилтън – X44 и концерна Andretti United във финала на първото състезание от сериите.
Йохан Кристоферсон взе старта на състезанието от крайната дясна част на трасето. Това на хартия бе най-малко желания слот, след като бе трети след наказание от вчера. Заедно със стартиралия от първа позиция Себастиен Льоб от X44 и втория Карлос Сайнц-старши, тримата направиха страхотни изстрелвания с пълна газ, като вървяха един до друг по подхода към завой 1.
Кристоферсон използва т. нар. „Хипердрайв“ усилване на мощността извън линията, мощността на автомобилите намаля от 400 кВт на 225 кВт, за да управлява температурата на батерията в пустинята Ал Ула. Сайнц притисна Льоб от вътрешната страна на трасето с дължина 8,82 км. Двамата имаха контакт, а автомобилът Acciona на Сайнц имаше повреда в задния десен панел.
Това позволи на Кристоферсон да задържи широката линия и да премине отпред на своите съперници в преднината, като Сайнц и Льоб в ранно неравностойно положение заради праха, издигнат от колата RXR. Кристоферсон дръпна пред Льоб и Сайнц, преди да влезе за смяна на пилота, за да го предаде на съотборничката си – австралийския рали шампион за 2016 г. Моли Тейлър. Тъй като ограничителят за 30 км/ч. не можа да включи, Кристоферсон сам забави колата, за да я предаде на Тейлър.
След това Тейлър се пусна по трасето с чист въздух и с добра видимост, за да овладее преднината до финала. Тя взе първото място в следобедния финал с 28,91 сек.
Кристина Гутиерес, която се замени с Льоб в машината X44, на Prodrive, затвърди второто място, за да премине и до финала. Лайа Санс пое колата от Сайнц и стана 3-а на 37.9 сек. зад Гутиерес.
RXR и X44 ще са на финала, а позициите ще бъдат решени чрез гласуване от феновете, от отбора на Andretti United след т.нар. състезание Crazy Race (Луда надпревара). Те също се класираха за финала.
ДРУГИ
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина
Ферстапен даде най-добро време във втората свободна тренировка в Мексико
МОТО СПОРТ
От Крупник призовават мотористите за информират преди да предпиемат каране
Арм пъмп мъчил Маркес във втората половина на сезона
Жоан Мир ще работи с екипа на Маркес през 2024 година
От Грезини не коментират представянето на Маркес
Атанас Ангелов е победителят от състезанието в Крупник
АВТО СПОРТ
Валтери Ботас събра 150 000 долара за благотворителност
Льоклер: Финалът на годината ми дава увереност
Хамилтън: Имах съмнения в собствените си възможности
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина