Заводския тим Toyota Gazoo Racing представи новия си прототип GR010 Hybrid от клас Le Mans Hypercar. Той ще участва в световния шампионат по издръжливост WEC през 2021 г.
Състезателната версия на бъдещия сериен модел хиперкар GR Super Sport и снабдена с хибриден двигател. Той е наследил много белези на двигателя, с който се задвижва колата TS050 Hybrid. Този прототип е донесъл много победи на Toyota в WEC.
Новият прототип е резултат на 18 месеца работа и сътрудничество на инженерите от европейското подразделение на Toyota в Кьолн и и японските специалисти от техническия център на концерна в Хигаси-Фуджи.
Toyota GR10 е със задвижване на четирите колела.
Монтиран е двигател V6 с обем 3,5 л и мощност 680 к.с. задвижващ задните колела. Мотор-генератор с 272 к.с. е свързан с предната ос. Общата мощност обаче е ограничена на 680 коня. Сложна електроника регулира работата на двигателя с вътрешно горене в зависимост от нивото на мощност, която дава хибридната част на силовия тракт.
Според новите правила на WEC, хиперкара GR010 Hybrid е с 162 кг по-тежка от предишния модел – шампионския TS050. Мощността не е толкова, което се свързва с политиката на намаляване на разходите.
Това е и причината колата да има една конфигурация на аеродинамиката, която ще се използва на всички писти.
Прилепянето ще се регулира единствено с подвижното задно крило. Освен това новата кола е с по-големи размери – 250 мм по-дълга, 100 мм по-широка и 100 мм по-висока. Според изчисленията, времето за една обиколка на Льо Ман ще се увеличи с около 10 секунди.
Пред 2021 г. в екипа на Toyota Gazoo Racing ще бъде същия пилотски състав, с който спечелиха победата в 24 часа на Льо Ман. Това са пилотите Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе-Мария Лопес, които ще карат кола №7. В кола №8 са Себастен Буеми, Казуки Накаджима и Брендън Хартли. Ник де Вриз ще продължи да е резервен пилот.
Отборът вече започна интензивна програма за тестове с GR10 Hybrid. Първият кръг от WEC ще бъде на американската писта Себринг на 19 март.