


Въз основа на наличните към момента предварителни данни, през 2020 г. постигнатите от Volkswagen Леки автомобили стойности по отношение на емисиите на CO2 са значително по-ниски от амбициозните европейски цели. Емисиите на CO2 на парка от нови автомобили на марката, реализирани през същия период, са с около шест милиона грама под заложената в закона целева норма.
Средното ниво на емисиите на CO2 на продадените през 2020 г. в Европейския съюз нови превозни средства е в размер на 92 г/км при заложено от закона гранично ниво за марката от 97 г/км CO2. В резултат на това емисиите на CO2 отбелязват значителен спад в размер на 22% в сравнение с предходната година.
“ Volkswagen продължава да бележи напредък в трансформацията на автомобилната индустрия. През 2015 г. ние стартирахме най-голямата и всеобхватна електрическа офанзива в бранша. С постигнатите значително по-добри резултати от предварително заложените нива по отношение на емисиите на CO2 през изминалата 2020 г., ние показахме, че марката е на прав път. През 2021 г. ще продължим да ускоряваме трансформацията към електрическа мобилност с представяне на още нови модели“, заяви изпълнителният директор на Volkswagen Леки автомобили Ралф Брандщетер.
В периода между 2020 и 2024 г. компанията ще инвестира повече от 11 милиарда евро в развитието на електрическата мобилност.
Ще трансформира допълнителни производствени мощности като завода в Емден (Германия) и в Чатануга (САЩ) след заводите в Цвикау и Дрезден. Освен това има намерение към 2025 година да представи на пазара 20 нови модела с изцяло електрическо задвижване.
През настоящата финансова година Volkswagen ще разшири своята продуктова гама на основата на модулната технологична платформа за модели с електрическо задвижване (MEB) и така ще позволи новите модели с изцяло електрическо задвижване ID.4, ID.4 GTX и ID.5 да отбележат поетапно своите пазарни премиери на пазарите по цял свят.
С началото на електрическата офанзива през изминалата година, марката Volkswagen вече има зад гърба рекорден брой доставени до крайни клиенти електрически превозни средства – общо 212 000 автомобила.
С реализираните през 2020 г. продажби от 134 000 екземпляра, делът на моделите с изцяло електрическо задвижване в сравнение с предходната година се е утроил. 56 500 от тях се падат на напълно електрическия ID.3. Той бе и най-продаваният през месец декември 2020 г. BEV (Battery Electric Vehicle) на пазарите във Финландия, Словения и Норвегия, а в Холандия това постижение бе реализирано три месеца подред.
През месец декември 2020 година ID.3 бе и най-продаваният автомобил на пазара в Швеция изобщо – в абсолютни числа и независимо от вида на задвижването.
В Холандия и Германия Volkswagen Леки автомобили също успя да се изкачи на първото място по продажби на изцяло електрически превозни средства (BEV) през 2020 г. като цяло – съответно с дял от 23,8% на пазара в Германия и 23% в Холандия.
Окончателното потвърждение на изпълнението на заложените стойности на емисиите в производствената гама на автомобилните производители от страна на Европейската комисия следва да бъде обявено на по-късна дата.
ДРУГИ
Peugeot Sport и Capgemini разширяват партньорството си за иновации и устойчивост
Календар на мото съборите в България 2025 – епицентърът на мото културата
GASGAS ДОБАВЯ ЩИПКА ВЪЛНЕНИЕ ВЪВ FACTORY EDITION МОТОЦИКЛЕТИТЕ ЗА 2025 С ИЗЦЯЛО НОВ ВЪНШЕН ВИД!
МОТО СПОРТ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Сезонът по мотокрос в Обединеното кралство започва
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов