Това е най-екстремният краш тест, изпълняван някога от Volvo Cars. Специалистите от Центъра за безопасност на компанията често използват автомобили, които са катастрофирали, за да усъвършенстват своите умения при създаването на животоспасяващи коли.
За да позволи на спасителните служби да се подготвят за всеки възможен сценарий на катастрофа и да симулират силите, които възникват при най-екстремните инциденти, извън това, което може да се симулира с обикновени тестове, Volvo Cars наскоро взе също толкова екстремни мерки. За първи път компанията няколко пъти пусна нови Volvo автомобили от кран, от височина 30 метра.
Този подход помогна да се създадат достатъчно щети, за да се симулират адекватно щетите, открити при най-екстремните сценарии на катастрофа: помислете за инциденти с един автомобил с много висока скорост, инциденти, при които автомобил удря камион с висока скорост, или инциденти, при които колата понася тежък страничен удар.
В такива ситуации хората в колата вероятно са в критично състояние. Следователно приоритетът е те да бъдат изкарани от автомобила и закарани до болница възможно най-бързо. Спасяването се случва чрез употребата на хидравлични инструменти, известни в индустрията като „челюстите на живота“. Специалистите по екстракция често говорят за златния час: те трябва да освободят и да отведат пациент в болницата в рамките на един час след случилото се произшествие.
„От много години работим в тясно сътрудничество със шведските спасителни служби“, споделя Хакан Густафсон, старши следовател от екипа за изследване на пътнотранспортни произшествия на Volvo Cars. „Това е така, защото имаме една и съща цел: да имаме по-безопасни пътища за всички. Надяваме се, че никой никога няма да изживее тежка катастрофа, но не всички инциденти могат да бъдат избегнати. Затова е жизненоважно да има методи, които да помогнат за спасяването на човешки животи, когато се случат най-тежките инциденти.“
Всички констатации от катастрофите и произтичащите от анализите резултати ще бъдат събрани в обширен изследователски доклад. Този доклад ще бъде предоставен безплатно на спасителните служби в целия свят, което ще им позволи да се възползват от констатациите и да развият по-нататък своите способности за спасяване на животи.
Обикновено спасителните работници получават своите тестови автомобили от автоморгата. Но тези автомобили често са на възраст до 20 години. А по отношение на якостта на стоманата, конструкцията на клетката за безопасност и цялостната издръжливост има огромна разлика между съвременните автомобили и тези, създадени преди петнадесет до двадесет години. А новите Volvo автомобили са направени от едни от най-високоякостните стомани.
Ключово за спасителните работници е непрекъснато да актуализират знанията си с по-новите модели автомобили и да преразглеждат своите процеси, за да разработят нови техники за спасяване на хора. С други думи, тези тренировъчни сесии могат да означават разликата между живота и смъртта. Така че, по искане на спасителните служби, Volvo Cars реши да подобри нещата.
„Обикновено правим краш тестове само с автомобили в лабораторията, но това беше първият път, когато ги пуснахме от кран“, казва Хакан Густафсон. „Знаехме, че ще видим екстремни деформации след теста и направихме това, за да дадем на спасителния екип истинско предизвикателство за работа.“
Общо десет Volvo автомобила, от различни модели, бяха пуснати няколко пъти от крана. Преди падането инженерите по безопасност на Volvo Cars направиха точни изчисления за това на какво налягане и сила трябва да бъде изложена всяка кола, за да достигне желаното ниво на щети.
ДРУГИ
WorldSBK: Разгатлиоглу с BMW се изстреля към върха, чупи рекорда за обиколка
Mercedes тества автоматизирано шофиране от ниво 3 в Китай
Тест: Volkswagen Amarok – да съчетаеш работата с удоволствието
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Екълстоун продава колекцията си от коли от Формула 1
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията