юли 18, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WEC: Toyota с финал 1-2 в напрегнатото състезание на Спа

7897979

Майк Конуей, Хосе Мария Лопес и Камуи Кобаяши продължиха победната серия на Toyota в Световния шампионат по издръжливост през 2023 г. в Спа. Японската марка постигна първо и второ място при трудните условия на състезанието.
Триото на #7 GR010 HYBRID Le Mans Hypercar, победи с 11.637 секунди другия екипаж на марката – Себастиен Буеми, Рио Хиракава и Брендън Хартли, който стартира от задната част на стартовата решетка след катастрофата в квалификациите. Това обаче не беше достатъчно, тъй като японецът направи 16.637 сек. на Хартли в последните обиколки.

Кола №7 извади  решаващо предимство с помощта на два жълти периода по  средата на състезанието, преди излизането на два пъти на коли за сигурност, след инциденти за техните съперници в Hypercar. Така в играта бе вкарана и кола №8. Кобаяши направи малка разлика от Хартли при последния рестарт, след като Антонио Фуоко катастрофира с №50 Ferrari 499P LMH със студени гуми, излизайки от бокса, преди да направи последното си спиране в 126-та обиколка.

Хартли  го направи две обиколки по-късно, преди да поведе нагоре по хълма към Радилон, но Кобаяши го затвори бързо. Кивито предпазливо загряваше новите си леви гуми до работна температура. Инерцията на Кобаяши беше такава, че той трябваше да се отклони надясно и да подмине Хартли с четирите колела извън пътя, за да избегне сблъсък.

Пропускът беше проучен от стюардите, които в последния момент дадоха на Кобаяши наказание от пет секунди, което да изпълни на следващия му питстоп. Това не беше достатъчно, за да му струва победата. Разликата, която японецът взе на Хартли в последните обиколки беше по-голяма.

Подиумът бе допълнен от зареждащото Ferrari №51 на Джеймс Каладо, Антонио Джовинаци и Алесандро Пиер Гуиди. Каладо задмина Porsche 963 LMDh №5 на  Фред Маковецки, със съотборници  Майкъл Кристенсен и Дейн Камерън в Льо Комб  в последната обиколка. Първите четири прототипа бяха единствените Hypercar, които завършиха в водещата обиколка в състезание, което беше силно повлияно от избора на гуми за старта. И двете Toyota, двете фабрични Porsche-та, обслужвани от Penske, и управляваният от Chip Ganassi Racing Cadillac V-Series.R №3 стартираха със сликове върху хлъзгавата настилка. Това принуди няколко пилота да сгрешат и предизвика допълнителна обиколка с кола за безопасност, преди състезанието да стартира.

WRT спечели победа в клас LMP2 със своя #41 ORECA-Gibson 07, управляван от Луи Делетраз, Робърт Кубица и Руи Андраде. Делетраз засенчи пилота на Том Блумквист №23 на United Autosports ORECA в бокса 12 минути преди края, където белгийският екипаж обслужи Делетраз с около четири секунди по-бързо. Екипажът на United можеше да съжалява за времето на втората кола за сигурност в състезанието. Блумквист беше засечен  от Конуей, което му струва  чиста преднина от 44 секунди. Алберт Коста, Фабио Шерер и Якуб Смиховски завършиха подиума 3-и.

Победата на GTE Am беше извоювана по комфортен начин от #83 AF Corse Ferrari 488 GTE Evo, управляван от Луис Перес Компанк, Лилу Ваду и Луис Перес-Компак. Уаду излезе начело, като изпревари Proton Competition Porsche на Закари Робичон, а Ровера спечели с 18.653 сек., докато Corvette Racing се възстанови от загубена обиколка рано и завърши втори. Лидерите в шампионата Бен Кийтинг, Нико Вароун и Ники Катсбърг удържаха второ място от TF Sport Aston Martin, управляван от Майкъл Динан, Ахмад Ал-Харти и Чарли Истууд, след като Катсбърг представи силна защита в последните обиколки.