юли 18, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WorldSBK: Булега блесна още в първия тестов ден на Херес

7897979

В Испания, на пистата Херес – Анхел Нието започна жизнено важен тест за отборите и състезателите от WorldSBK. Те се подготвят за новия, който започва в Австралия през февруари.

Николо Булега (Aruba.it Racing – Ducati) бе най-бързия пилот в първия тестов. Той може да е новобранец, а това да е първото му изпитания за заводския отбор, но очите вече са приковани към него. Булега направи впечатляващо представяне още в първия ден. Действащият шампион на WorldSSP направи обиколка с повече от секунда по-добра от на другите. Беше близо до абсолютния рекорд за обиколка, след като използва гумата SCQ с пълен ефект в последния час на деня. Съотборникът му Алваро Баутиста остана десети.

Николо Булега (Aruba.it Racing – Ducati) записа 1:38.292 с гумата SCQ на Pirelli. Най-доброто му време дойде в последния час на деня, малко преди да получи малък технически проблем. Булега направи 71 обиколки и финишира на 1,5 секунди пред съотборника си Алваро Баутиста – 10-и.

Действащият шампион е на пистата за първи път след контузиите, които получи при тестовете тук през ноември. №1 също търсеше как най-добре да минимизира въздействието на баласта, който ще трябва да използва с новите правила за теглото, които влизат в сила за 2024 г. При независимите пилоти с Ducati, Андреа Яноне (GoEleven) беше седми с 67 обиколки. Той продължи да се сработва с Panigale V4 R, докато Данило Петручи (BARNI Spark Racing Team) беше девети с 1’39.773. #9 опитваше по-ниска седалка, за да помогне за подобряване на центъра на тежестта. Петручи направи 66 обиколки.

Въпреки че се чувстваше зле и завърши само 31 обиколки, Алекс Лоус (Kawasaki Racing) успя да заеме второ място. Неговото време 1:39.474 бе достатъчно, за да стане водещия пилот на Kawasaki. Той изпробва нови компоненти. Същото ще прави и в Портимао следващата седмица, включително елементи на предно и задно окачване, електроника, позиции на седалките и резервоар за гориво.

Съотборникът му Аксел Басани завърши на 14-то място, след като даде 1:40.059, докато продължаваше да се настройва към ZX-10RR и неговата конфигурация на редовия 4 двигател. №47 направи 77 обиколки. Единственият независим пилот на Kawasaki, Тито Рабат (Kawasaki Puccetti Racing) беше на три места и пет десети зад Басани. Испанецът използва фабричен мотоциклет, нает от KRT с надеждата, че повече данни ще помогнат да се предприемат по-бързи стъпки напред.

Беше натоварен, но впечатляващ ден за BMW с 10 мотоциклета и шестима състезатели. От марката трябва да получат данни от присъстващия тестов екип заедно с екипа на ROKiT BMW Motorrad WorldSBK и екипа на Bonovo Action BMW. Топрак Разгатлиоглу спечели трето място с 1:39.521, като направи обиколка по-бърза от тази в състезание 1 или 2 с Yamaha миналата година. Той търсеше добра настройка на своя M 1000 RR и подобрения в електрониката.

Съотборникът Михаел ван дер Марк беше четвърти, само с 0,010 секунди по-назад от #54. За тестовия отбор Брадли Смит и Силвен Гинтоли добавиха общо 111 обиколки към общия резултат на германския производител. И Разгатлиоглу, и ван дер Марк направиха повече от 70 обиколки, завършвайки в първите четири.

В съседство в екипа на Bonovo Action BMW, Гарет Герлоф бе 8-и. Той тества нови части, като същевременно се надяваше да разгледа стратегията на Разгатлиоглу при спиране и за двигателната спирачка. Американецът направи 73 обиколки и записа най-добро време от 1:39.763. Съотборникът му Скот Рединг беше 13-и. Британецът, който също имаше нови части, записа най-добро време от 1:40.042 и направи 56 обиколки.

Yamaha се радваше на солиден ден в първия ден с двама състезатели в топ десет. Реми Гарднър (GYTR GRT Yamaha) беше водещият пилот на Yamaha – 5-и с 1:39.679 и завърши 83 обиколки, което го направи един от най-натоварените състезатели на пистата. Той беше само на 0,003 секунди от шесткратния шампион Джонатан Рей (Pata Prometeon Yamaha) на шесто място. Северноирландецът завъртя 72 обиколки с най-добра от 1:39,682 сек. Съотборникът на Рей, Андреа Локатели, на косъм изпусна място в челната десетка, тъй като работи с новия шеф на екипажа Том О’Кейн за първи път и добави 72 обиколки като даде 1:39.917 сек.

Автор: Стефан Илиев

Източник: motoclub.bg