октомври 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WorldSBK: Заводски мотори Ducati доминират в първия тест на пистата в Навара

За първи път пилотите от WorldSBK направиха екшън на пистата Навара. Те направиха двудневен тест, тъй като испанската писта ще дебютира в календара на WorldSBK през 2021 г. Затова отборите и състезателите от сериите се събраха да опитат Circuito de Navarra,  преди началото на сезон 2021 г.

Пистата ще бъде домакин на състезание от WorldSBK за първи път през август. Пилотите искаха да оптимизират настройките на машините си за различните предизвикателства, които пистата предлага. Скот Рединг (Aruba.It Racing – Ducati) и съотборникът му Майкъл Рубен Риналди, Тито Рабат (Barni Racing), Чаз Дейвис (GoEleven) и Аксел Басани (Motocorsa Racing) представиха Ducati на теста с пет машини Panigale V4 R.  Пилотите от клас Суперспорт Ники Тули (MV Agusta Corse Clienti), Ранди Круменахер (EAB Racing) и Филип Йотъл (Kawasaki Puccetti Racing) също караха на пистата.

Както Рединг, така и Риналди използваха възможността да научат трасето. Рединг се опитваше с малки промени в настройките, като например предавките, за да осигури възможно най-доброто представяне за състезанието. Британецът публикува неофициално време за обиколка в границите на 1:37. Подобно на Рединг, Риналди опитваше различни настройки на машината си както на гумите SC0, така и на SCX на Pirelli, търсейки да се подобри в някои завои на веригата.

Дейвис завърши натоварената си седмица на тестване на Circuito de Navarra, като два дни преди това прекара на MotorLand Aragon. С цел да научи пистата и да не прави твърде много корекции в основната настройка на Ducati Panigale V4 R, той изпробва някои елементи, за да помогнете при стартирането на състезанието. За Басани, най-младият пилот в решетката на WorldSBK, целта беше да научи пистата и да измине много обиколки, включително симулация на състезание.

В WorldSSP, шампионът за 2019 г. Круменахер работи за постигането на добро усещане, тъй като се фокусира върху това електроните му настройки да са подходящи за веригата, като се вземат предвид зоните на силно спиране. Финландският пилот Тули, който е единственият представител на MV Agusta в WorldSSP през този сезон, излезе на пистата едва за втори път с новия си отбор. Той се опитваше да се адаптира към различните предизвикателства, които веригата предлага, и да приспособи мотора към изисквания на веригата.