декември 12, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WorldSBK: Нови имена и мотори на екшъна в Арагон

Този уикенд стартира екшъна в WorldSBK на пистата Моторланд Арагон в Алканис, Испания. След 216 дни, играта започва отново от Арагон.

За първи път от 2004 г. насам първенството започва в Европа. То е с нови имена, нови мотори и освежени състави, които ще играят важна роля. Така че очакванията са за един от най-непредсказуемите сезони досега.

Джонатан Риа (Kawasaki Racing) може да е настоящият шесткратен световен шампион, но това е може би най-трудното предизвикателство досега.

Той има блестящ рекорд в Арагон – винаги е бил на подиума, откакто се присъедини към Kawasaki през 2015 г., рекорд от 17 подиума. Още този уикенд той ще се стреми и към 100-та победа в WorldSBK. Така ще стане първият мотоциклетист, спечелил 100 състезания в един клас. Той взе три победи в Арагон през 2020 г. и цели да спечели седма титла. Негов съотборник е Алекс Лоуес (Kawasaki Racing), който въпреки контузията в предсезонните тестове, готов да направи стъпка през 2021 г. Риа и Лоус разполагат с новия Kawasaki ZX-10RR, който е с нов обтекател и още по-мощен двигател.

Зарядът за свалянето на Kawasaki идва от Ducati.

И те имат силен състав през 2021 г. Вицешампионът на 2020 г. Скот Рединг (Aruba.it Racing – Ducati) остава за втори сезон, а харизматичната италианска сензация Михаел Рубен Риналди е редом с него. Рединг взе две победи в Арагон иналата година, докато Риналди взе първа в кариерата си, преди да продължи с още два подиума през в Теруел на същата писта. И двамата са тествали сериозни, включително в Арагон. Т Ducati е най-успешният производител на тази писта по брой на победи.

Следващият най-добър производител през 2020 г. беше Yamaha.

Турският ас Топрак Разгатлиоглу (Pata Yamaha) взе четвъртото място през миналата година с три победи. Топрак се бори в Арагон през 2020 г., като влезе в топ 5 само веднъж от шест състезания. Тази писта у сложна за Yamaha през последните години. Разгатлиоглу ще има нов съотборник за 2021 г. – Андреа Локатели, който доминира World Supersport миналата година. Спечели 12 победи, от които четири бяха в Арагон. Yamaha има модифициран преден обтекател за 2021 г. и еволюирал двигател, както и новите спирачни апарати на Brembo.

Алваро Баутиста (Team HRC) и съотборникът му Леон Хаслам остават в Honda за 2021 г.

Мераците им са за повече точки този  сезон, отколкото за миналия. Има и други новости в HRC за 2021 г. Първият е бившата звезда на WorldSBK Леон Камиер е новият тийм мениджър. Той се оттегли от състезанията след травма, получена миналата година. Другата голяма промяна е технологичният напредък на мотоциклета – подобрен двигател, нова изпускателна система и седалка, а също и ново подвижно рамо, което беше тествано. Инженерите на HRC в Япония са инвестирали много време, за да направят Fireblade CBR1000RR-R SP постоянен претендент за челото. На Арагон беше първият подиум на мотоциклета през 2020 г. и сцена на много предсезонни тестове, може бъде силен старт. В крайна сметка Баутиста спечели три състезания на тази писта през 2019 г., когато беше новак.

Последен от петте заводски отбора е BMW, които излизат в битка през 2021 г. с изцяло новия M 1000 RR.

Това и първият Superbike, получен от техния отдел от серията M. Том Сайкс (BMW Motorrad) започва трети сезон с германския производител. Той бе първият, стартирал от първа редица за производителя при завръщането им през 2019 г. Сайкс има повече първи позиции от всеки друг в Арагон, докато новият съотборник Михаел ван дер Марк беше последователен фаворит през 2020 г. през двата уикенда в Арагон. Все още се адаптира към новия мотоциклет, който разполага с крила, нов двигател и цял куп други постижения. Ван дер Марк се надява да започне 2021 г. стабилно.

Звезди има и в независимите отбори.

Безспорният крал на Арагон е Чаз Дейвис (Team GoEleven), който започва работа с новия си отбор. Дейвис има седем победи и осем други подиума. Това го прави най-успешният от всички състезатели от последните три кръга на 2020 г. Друга заплаха идва от Гарет Герлоф (GRT Yamaha), който взе два подиума на финалния кръг на 2020 г. и има спецификация на Yamaha за 2021 г. На тестовете, включително в Арагон, Герлоф бе все в челото.

Три други познати имена в независимите отбори през 2021 г. са Юджийн Лавърти (RC Squadra Corse), който дебютира с новия си отбор, аржентинският ас Леандро Меркадо (MIE Racing Honda) започва ново предизвикателство. Кристоф Понсон (Alstare Yamaha) връща емблематичното име Alstare обратно в WorldSBK.

През 2021 г. в независимите отбори има много новобранци, като Jonas Folger (Bonovo MGM Racing). Бившият световен шампион на Moto2 Тито Рабат (Barni Racing) се присъединява от MotoGP. Не е за подценяване шампиона в WorldSSP за 2017 г. Лукас Махиас (Kawasaki Puccetti Racing), а Кота Нозане (GRT Yamaha) внася своя радикален стил на каране.

Исак Винялес (ORELAC Racing VerdNatura) се изкачва до класа. Един от най-младите отбори в решетката е TPR Pedercini Racing, с 22-годишния белгиец Лорис Кресон и 23-годишния италианец Самуеле Кавалиери. И накрая, най-младият състезател в решетката е Аксел Басани (Motocorsa Racing), който направи солидно първо впечатление по време на тестовете.