октомври 12, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WorldSBK: Разгатлиоглу с BMW се изстреля към върха, чупи рекорда за обиколка

Последният европейски тест за сезона приключи в Портимао. Този път властелина на скоростта бе Топрак Разгатлиоглу. Той показа, че неговият потенциал с BMW е висок.

По-бързи времена за обиколка, издигане на нови имена в елита и утвърдената гвардия, която се държи. С това бе изпратен януари в WorldSBK. През февруари е месецът, в който започват състезанията.

За пореден път Николо Булега (Aruba.it Racing – Ducati) беше бърз, но още по-бърз беше Топрак Разгатлиоглу (ROKiT BMW Motorrad). За първи път, откакто се присъедини към BMW, турчинът оглави класирането.

До обедната почивка, Топрак Разгатлиоглу беше на върха на класирането, благодарение на бърза обиколка с гума SCX. Той направи 1:39.255, четири десети под официалния рекорд на обиколка. Бе и на няколко десети по-малко от времето на Алваро Баутиста от миналогодишния предсезонен тест.

Топрак тества с актуализираното люлеещо се рамо в първия ден. През първата половина на втория ден, „El Turco“ (Турчинът) направи дълъг стинт с гума SC0. Беше много бърз. Всички обиколки му бяха около 1:40 мин., а първите под границата 1:39. В последното си излизане той закова 1:39.189, този път със SCQ, взети назаем от екипа на Bonovo. Това беше рекорд за обиколка на пистата в Алгарве.

Разгатлиоглу за първи оглави тест с мотоциклет BMW с пълна решетка в действие. Обиколката беше направена със съотборника му Михаел ван дер Марк зад него.

Ван дер Марк работеше повече върху настройката на мотора, който се „промени доста“. А означава, че той може да играе повече с настройките, въпреки че вече са намерили добра база.

Още веднъж Николо Булега беше в страхотна форма. Мнозина може би са смятали, че „Булегас“ не е заплаха за съотборника си Алваро Баутиста през 2024 г. Не е така, защото той може би вече създава главоболия на плота с №1.

Невероятно бърз по време на всички тестове, действащият шампион на WorldSSP отново беше един от еталонните пилоти на втория ден. Въпреки че Марко Дзамбенедети, технически директор на Ducati Corse WorldSBK, заявява, че Булега само „учи и свиква“ с мотора и е впечатлен и много приятно изненадан, той твърди, че „състезанията ще бъдат различна история“. На въпрос дали ще бъде претендент през целия сезон или не, Дзамбенедети каза „със сигурност“.

За Баутиста Ducati продължи да работи с конфигурацията на баласта. Преди обяд той беше едва 11-и и четвъртият с  Ducati, но завърши на 15-то място. И двамата състезатели на Ducati провериха два пъти елементите, изпробвани преди това в Херес.

Алекс Лоус (Kawasaki Racing) продължи работата си със ZX-10RR, потвърждавайки елементите от Херес. Основно той се фокусира върху поддържането на добро състезателно темпо през втората половина. Работата по електрониката и шасито беше жизненоважна за Лоус. Той имаше нов материал на окачването Showa и стана 3-и.

Съотборникът му Аксел Басани, #47 продължи да се опитва да се адаптира от V4 към конфигурация с четири цилиндров редови двигател. Той искаше да подобри усещането си при влизане в завой. Извършена е и работа по колелата, както и усъвършенстване на спирачната настройка на двигателя. Докато Лоус прекара по-голямата част от деня в топ 10, Басани падна на 17-то място през втората половина на деня.

2024 г. се очертава да бъде годината на откритията. Различни претенденти бяха в микса зад основните фабрични звезди. Реми Гарднър (GYTR GRT Yamaha) беше в челната тройка в последния час, докато работеше върху различни части. Данило Петручи беше с 1,5 секунди по-бърз, отколкото като новобранец в Портимао миналата зима. Той опитва нова седалка, за да подобри позицията си на мотора.

Скот Рединг (Bonovo Action BMW) и съотборникът му Гарет Герлоф опитаха различни настройки и завършиха теста и в първите десет, което означава, че и четиримата постоянни пилоти на BMW бяха силни. BMW беше единственият производител с четири мотоциклета в топ 10.

Трети преди обед и първи пилот в границата 1:39 през деня, Андреа Локатели (Pata Yamaha Prometeon) наистина намери „ваксата“ и беше бърз и през двата дни. Съотборникът му Джонатан Рей имаше по-малко късмет, с технически проблем сутринта. Той спря малко предстоя му на пистата и прекъсна сесията. Рей се върна на пистата 40 минути по-късно, но беше едва девети преди обед. В края на теста „Loka“ беше шести, едно място пред Рей.

motoclub.bg