ноември 3, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WorldSBK: Рединг и Ducati продължиха диктатурата на Арагон

Върхът и във втория тестов ден на пилотите от WorldSBK на пистата в Арагон бе в червено.  Ducati заеха първо и второ място, с една машина по-малко от вчера. Тогава моторите от Борго Панигела окупираха първите три места.

Най бърз във втория ден бе Скот Рединг (Aruba.It Racing – Ducati), който оглави временното класиране вчера в следобедната сесия, след серия от късни стинтове. Така Рединг оглави класирането след двата тестови дни,  в които девет пилоти от WorldSB изпитваха машините си в Арагон.

Разликата между най-бързите в челото отново бе малка. Температурата на пистата и въздуха бяха малко по-топли от първия ден. Пистата се нажежи над 40 градуса по Целзий през целия следобед. Затова е по-голямата част от най-бързите обиколки за деня дойдоха в последния час на теста. Пилотите оставиха добрите квалификационни постижения, за сметка на това да се съсредоточат върху състезателното темпо.

Времето за обиколка на Рединг – 1:48.780 беше само с 0.013 сек. под рекорда на Superpole, поставен от Джонатан Риа (Kawasaki Racing) през миналата година. Той завърши половин секунда без съотборника си Майкъл Рубен Риналди, докато дуото се бори за първото място. Така Рединг поставя впечатляващ маркер в подготовката си за сезона. Рединг се съсредоточи върху подобряването на сцеплението на своя Ducati Panigale V4 R. Риналди се опитваше да подобри машината си при излизане от завоите.

Гарет Герлоф (GRT Yamaha) завърши трети във втория ден. Той продължава да впечатлява във втория си сезон на WorldSBK. Трикратният финалист на подиума работеше върху състезателното темпо. Той изпробва няколко варианта на амортисьори и завърши теста като най-бързият пилот на Yamaha със 73 обиколки.

Най-бързият от първия ден – Чаз Дейвис (Team GoEleven) продължи впечатляващата си форма по време на двудневния тест на MotorLand Aragon. Е, отстъпи на 4-о място за новия си отбор, докато изпробва два нови компонента на своя Ducati – нови апарати от Brembo и нов амортисьор от Öhlins.

Риналди, Рединг, Герлоф и Дейвис бяха единствените пилоти, които свалиха времето за обиколка под 1:50 мин. Британският мотоциклетист Дейвис работи и върху баланса на шасито си през целия ден, както и за подобряване на задното сцепление през дългите завои, като направи 75 обиколки за деня.

Шампионът в WorldSSP Андреа Локатели (Pata Yamaha with BRIXX WorldSBK) даде пето най-добро време за обиколка късно през деня . Това за него бе крачка напред. Той работеше върху баланса на своя Yamaha YZF R1, както се стремеше да извлече най-много от неговата машина. Новакът от Италия имаше малка катастрофа на 15 завой в сутрешната сесия, но успя да се върне до питлейна.

Денят на Тито Рабат (Barni Racing) свърши малко преждевременно, заради когато страдаше от някои технически проблеми на своя Ducati Panigale V4 R. Световният шампион за 2014  г. в Moto2 завърши с шестото най-добро време и 97 обиколки. Той продължи да се адаптира към новата обстановка след преминаването си от MotoGP към WorldSBK.