февруари 4, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WorldSBK: Шампионът в WorldSSP Агертер отива заедно с Гарднър в GRT Yamaha

Доминик Агертер спечели титлата в WorldSSP през 2021 г. и сега води в класирането в сериите този сезон. Той се стреми да вземе още една поредна титла преди дебюта си в WorldSBK през 2023 г., където ще си партнира с Реми Гарднър.

Ново име ще се присъедини към решетката на WorldSBK през 2023 г. Това е Доминик Агертер, който прави крачка от WorldSSP към WorldSBK с екипа на GYTR GRT Yamaha. През следващия сезон той ще се състезава там заедно с австралиеца Реми Гарднър. Това ще бъде изцяло нов състав за сателитния отбор на Yamaha, който избра двойка новобранци за 2023 г. Тимът привлича от MotoGP Гарднър и световния шампион за 2021 г. в WorldSSP Агеретер. Те ще карат машините Yamaha YZF-R1.

Агертер ще бъде пилотът с опит от падока на WorldSBK в отбора, заедно с Гарднър. Швейцарецът кара два сезона в WorldSSP за Ten Kate Racing Yamaha. Той взе титлата миналата година като новобранец, следвайки стъпките на сегашния си колега в Yamaha Андреа Локатели (Pata Yamaha) през 2020 г. Италианецът отиде в WorldSBK след първата си титла.

Агертер остана в WorldSSP за сезон 2022 с Ten Kate Racing и в момента води в шампионата пред Лоренцо Балдасари (Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team) с 36 т., при четири оставащи кръга. Така той гони втората си поредна титла. Независимо от резултата от сезон 2022 в WorldSSP, швейцарският състезател ще бъде на стартовата решетка на WorldSBK, тъй като прави дебют с екипа на GRT Yamaha в шампионата.

Швейцарският пилот също се състезаваше в MotoE през 2020, 2021 и 2022 г., завършвайки трети, втори и първи в съответните години в електрическите състезателни серии. Освен това през 2022 г. той прави тест на Suzuki MotoGP в Мизано на мястото на контузения шампион за 2020 г. Жоан Мир.

Агертер има опит с машини Супербайк в кариерата си, след като участва в състезанието „8 часа на Сузука“ няколко пъти, като спечели два подиума. Агертер също има много опит от шампионатите в Moto2 и 125 куб. см. Той се стреми да стане звезда и WorldSBK, след като е прекарал десетилетие в Moto2.