февруари 2, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WRC: Безупречен Ожие гони девета победа в Монте Карло

Себастиен Ожие е на прага на рекордна девета победа в Рали Монте Карло, след като направи още едно безупречно каране във Френските Алпи днес.  Той натрупа значително предимство от над половин минута вчера, а днес насочи внимание и усилия да запази преднината си.

Днес маршрутът , докато базираният в Монако мач се насочи към Алп-дьо-От-Прованс за шест скоростни асфалтови отсечки с обща дължина 111,78 км. Три победи в тях спечели Кале Рованпера, две взе Тиери Нювил и една бе за лидера в класирането Себастиен Ожие.

С днешния ред по етапите, базиран на обратна класификация, Ожие трябваше да се бори с най-замърсените пътни условия. По трасето бяха нанесени чакъл, камъни и кал от онези, които карат преди него по етапите.

Ожие, който кара по определена програма за Toyota Gazoo Racing, възприе предпазлива стратегия. Той не поемаше риск и не искаше да повтори разочарованието от миналата година, когато остър камък причини спукана гума и уби шанса му за победа.

В резултат на предпазливостта си, 39-годишният пилот загуби повече от наполовина преднината си. Тя бе скъсена от съотборника му с GR Yaris Кале Рованпера. Така Ожие се отправя към утрешния ден – неделя с 16,0 секунди преднина.

Ожие е уверен, че разполага с достатъчно време, но с оставащите четири коварни етапа всичко може да се случи. Победата тук би го поставила начело на почетния списък на Рали Монте-Карло, биейки рекорда, който в момента споделя със стария си съперник и враг Себастиен Льоб.

Действащият шампион Рованпера стартира силно и спечели два от трите сутрешни етапа, за да дръпна пред звездата на Hyundai i20 N Тиери Нювил.

Нювил отговори, като самият той спечели две отсечки, но страхотно каране на фарове Убрайе – Ентрево остави Нювил на 16,0 секунди зад съперника си трети.

Елфин Евънс вкара три коли на Toyota в топ 4. Уелсецът прескочи Ойт Танак във втория етап за деня. Той не излезе извън първите три времена за всеки етап и завърши на 24,5 секунди от Нювил.

За завърналия се в M-Sport Ford Танак, имаше чувства и на радост, и на разочарование. Той остана без хидравлика на управлението. Техническа повреда остави неговата Puma с по-тежък волан.

Въпреки че го остави неспособен да се бори с Еванс, обратната страна на проблема на Танак беше, че сервото на волана не се повреди напълно. Той се страхуваше от това, че нямаше сервиз в средата на деня.

Такамото Кацута с Yaris, се изкачи до шесто място в генералното класиране. Той изпревари Дани Сордо в първия манш от Льо Фуреже до Торам-Хот. Сордо, който сега държи седмо място, продължава да чувства, липсва на конкурентоспособност.

Осмият – Есапека Лапи направи корекции на настройките за една нощ и се почувства много по-комфортно с новия си i20 N. Пробив в задната страна на отсечка 12 беше малък източник на разочарование.

Николай Грязин и Йохан Росел се изкачиха нагоре за сметка на Пиер-Луи Лубе, който се оттегли с повреда на задното окачване след удар в мост на етап 9. Водещите в WRC2 допълват топ 10 4 етапа преди края.