Дани Сордо с Hyundai i20 WRC спечели рали Сардиния – кръг от световния шампионат. Това е втора поредна победа на испанеца на италианския остров и трета в кариерата му.
Този сезон Дани Сордо има доста свита програма – само два старта. Първия бе в Мексико, но там отпадна с технически проблем. Сега обаче испанецът се развихри и отвори солидна преднина, която задържа до финала, като отблъскваше „вражеските“ атаки.
За успеха на Hyundai в Сардиния допринесе и Тиери Нювил, който финишира втори на 5,1 сек.
Белгиецът прескочи в последния етап Себастиан Ожие с Toyota, който остана 3-и на 6,1 сек. С първото и второто място Hyundai отправя сериозни претенции за конструкторската титла. Корейците водят със 7 т. на Toyota Gazoo Racing. Това е нов рекорд по най-малка разлика в топ 3. Рали Сардиния подобри рекорда на рали Аржентина.
В началото поведе Теему Сунинен (M-Sport) с Ford. След това обаче започна да изостава.
Сериозната битка бе между Ожие и Нювил се захапаха здраво. Две отсечки преди края Ожие бе втори и водеше само с една десета преднина. Тя стана 1,7 секунди преди финалния етап. Атаката на Нювил във финалния пауъстейдж обаче беше невероятна. Той бе с 2,7 сек. по-бърз от Ожие и зае втората позиция.
Лидерът в шампионата Елфин Еванс с Toyota излезе умен пилот. Той заложи на сигурно и стана 4-и. Освен това с второто си място Нювил му осигури още три актив, с който Евънс дръпна пред Ожие за титлата. Два кръга преди края на сезона Еванс е с 14 точки пред французина. Нювил изостава с нови 10.
Сегашният шампион От Танак с Hyundai i20 WRC има само теоретични шансове за титлата.
Само в първия ден той загуби две минути заради проблеми с окачването на колата си. Танак обаче спечели „пауъстейджа“ и взе 5 т. бонус. Младият Кале Рованпера с Toyota допусна грешка във втория етап, а после катастрофира в 8-ата.
Заради проблемите си с чистенето на трасето, Сунинен стана 5-и. Съотборникът му Есапека Лапи прегря двигателя си още в първия ден и отпадна. Третият от M-Sport Гюс Грийнсмит спря с повреда в алтернатора.
Пиер-Луи Лубе с Hyundai i20 WRC стана 7-и, следван от Яри Хутунен (Hyundai i20 R5), който спечели в RC2. Топ 10 допълниха трикратният европейски шампион Кайетан Кайетанович (Skoda Fabia R5) и победителят във WRC 2 Понтус Тидеманд (Skoda Fabia R5).
Следващият кръг във WRC по програма е рали „Ипр“ (20 – 22 ноември). Състезанието обаче може да отпадне заради нарастващата пандемия.
ДРУГИ
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Тойота: Очакваме Кале да се бори за титлата
МОТО СПОРТ
Хорхе Мартин ще защитава титлата си с №1
Обявиха участниците в Световния електрически шампионат
Традиционният Великденски мотокрос в село Мездрея
AIT Racing Team подписва договор с Ярослав Катринак
Успешен дебют за заводския отбор на Rockstar Energy GASGAS в Анахейм
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония