
Тиери Ньовил направи мощно завръщане у дома, Hyundai Motorsport оглави класирането на първо и второ място в първия ден на рали Ипър в Белгия.
Само 2,5 секунди разделиха Нювил и съотборника му Ойт Танак в края на първия ден от коварни асфалтови пътища в региона на Фландрия в Северна Белгия. Той е лидер в класирането след блестящо представяне.
Денят на Ньовил започна колебливо, когато той загуби повече от 10 секунди с грешка в първия етап. Той се бореше с настройката на колата през цялата сутрин. Причината бе в настройките на диференциала на белгийския пилот на неговия i20 N, които караха спирачките да блокират при спиране. Той изостана от Елфин Еванс с 8,8 секунди на трето място в общото класиране.
След като направи няколко промени в настройката, Ньовил излезе от сервиза сякаш с нов автомобил. С новата си увереност в колата, той постигна най-бързи времена и на четирите следобедни скоростни отсечки, като изпревари Танак и Еванс.
С изключение на няколкото негови собствени грешки, денят на Танак премина без драми. Той никога не се отклоняваше от първите трима в етапите през целия ден и задържа второто място от втората отсечка нататък.
Същото не може да се каже за звездата на Toyota Елфин Еванс, който водеше през по-голямата част от деня. Той излезе начело, след като съотборникът му и лидер в шампионата Кале Рованпера отпадна на втория етап.
Еванс беше принуден да сложи една гума за мокро на своя Yaris, след като повреди един от сликовете си на 6-ия етап. Намаленото сцепление на сухите пътища позволи на Ньовил да поведе. Наказанието от 10 секунди за късно регистриране на гумите усложни нещата. Еванс казва: „Загубихме еден от нашите сликове и трябваше да използваме гума за мокро, която очевидно не беше идеална при тези условия. Наказанието не беше голям проблем – просто малка грешка. Но едно на четири години не е лошо.“
Изборът на гума беше ключова тема за второто минаване на етапите. Тъмни облаци заплашваха вещаеха проливни дъждове, но до него не се стигна. Докато водещото трио имаше пакети, по-подходящи за сухи условия, останалите загубиха време с комбинации, направени с надеждата за мокро.
Еспека Лапи се пошегува, че „води в класа заради грешните гуми“ и върна своя Yaris с 23,6 секунди назад от подиума. Той имаше 18,8 сек. пред пилота от M-Sport Ford Крейг Брийн, който остана пети в генералното класиране.
Колегата на Брийн с Puma Гъс Грийнсмит, завърши с повече от половин минута назад 6-и пред Оливър Солберг. Норвежецът се бореше с проблемите на скоростната кутия на своя Hyundai. Адриен Фурмо, също с Puma се бореше за челна четворка, но беше хванат от локален дъжд на 4-ата отсечка.
Бившият пилот от Формула 1 Макс Верстапен и баща на световния шампион за 2021 г. Макс Верстапен, се движи на 25-а позиция. Йос дебютира на рали със Citroen C3.
ДРУГИ
В юбилейното 35-то издание на рали крос “Ловеч” участваха 27 автомобилисти; Иван Живков от Криводол защити титлата си от миналата година
Два подиума за Никола Цолов в Еврокупа-3 на “Херес”
След 9-годишна пауза Добрич отново събира най-добрите пилоти в офроуд спортовете в “Рали Рейд Добруджа”
МОТО СПОРТ
Марко Бедзеки триумфира в Гран при на Индия в MotoGP, драматични обрати белязоха състезанието
Педро Акоста спечели Гран при на Индия и направи нова крачка към титлата в Мото 2
Хауме Масия спечели първото състезание на Мото 3 в Индия
Над 130 състезатели от 3 държави в стартовете за „Grand prix Севлиево“
Маркес пристигна в Индия ден преди началото на състезателния уикенд
АВТО СПОРТ
Статистика от Гран при на Япония във Формула 1
В юбилейното 35-то издание на рали крос “Ловеч” участваха 27 автомобилисти; Иван Живков от Криводол защити титлата си от миналата година
Макс Верстапен победи и в Япония, Ред Бул с титлата при конструкторите
Два подиума за Никола Цолов в Еврокупа-3 на “Херес”
Макс Верстапен ще стартира от полпозишън на “Сузука”