февруари 2, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

WRC: Ожие мачка конкуренцията на асфалта в Испания

Доминиращият Себастиен Ожие завърши и втория ден от рали RACC – Испания като лидер в класирането. Неговият отбор Toyota Gazoo Racing сложи една ръка върху короната на производителите днес.

Осемкратният шампион на WRC е на път да спечели първата си победа в хибридната ера на световния рали шампионат. Това е петият му старт на борда на GR Yaris със спецификация Rally1.

Ожие беше практически недосегаем и спечели четири от седемте скоростни отсечки на асфалт в хълмовете на Коста Дорада. Така французинът превърна тънката преднина от 4,8 секунди след първия ден в 20,7 секунди пред Тиери Ньовил. Всичко това ден преди края  на този предпоследен кръг от шампионата.

Без големи драми, отборът на Ожие – Toyota Gazoo Racing почти гарантирано ще подпечата шампионската титла на производителите в неделя.

Нювил се намърда на второ място в последния етап. Той изтръгна позицията от шампиона от 2022 г. Кале Рованпера, който загуби време, когато избра грешната карта на двигателя на старта на Ел Монтмел. В края на отсечката, само 1,4 секунди разделяха двамата пилоти.

Това обаче беше като цяло разочароващ ден за Ньовил. Той се бореше да оптимизира настройките на своя Hyundai i20 N. Въпреки непрекъснатите промени в колата, белгиецът не можа да намери перфектния баланс между недозавиване и освобождаването на задната част.

Неговият съотборник от Естония Ойт Танак завърши на 15,9 сек. Денят му беше сравнително добър, без драми. Той изпревари петия Дани Сордо – също каращ Hyundai i20 N с 36,6 сек.

Съботата на Сордо беше в едно от двете половини. Сутринта беше изпълнена с разочарование, тъй като той многократно губеше време от водещите екипажи. Корекциите в сервизния парк в средата на деня, окрилиха испанеца и той дори грабна етапна победа следобед.

Елфин Евънс остана шести в общото класиране, с 14,4 сек изоставане от Сордо. Неговата Toyota вървеше без проблеми, но подобно на Сордо, нещо липсваше на 33-годишния мъж и той не можеше да определи точно какво е то.

Проблемите с гумите беше основната тема на разговор за Крейг Брийн, който беше седми в генералното класиране с M-Sport Ford Puma. Ирландецът не успя да се справи с настройката на колата, което доведе до прегряване на предните гуми на няколко пъти. Той изостана на 1:39,7 мин. от лидера, но се измъкна от натиска Такамото Кацута с Yaris.

Дуото на Puma Адриен Фурмо и Пиер-Луи Лубе допълниха класацията. Последният проби в топ 10 за сметка на съотборника си Гъс Грийнсмит, който отпадна. Той се блъсна в мантинелата на десен завой в последния етап на сутрешната врътка на етапите.

Финалът утре включва две обиколки на Пратдип (12,15 км) и Риудеканиес (15,90 км). Трасето е удължено с 2 км спрямо миналата година. Риудеканиес е добре известен с кръговото кръстовище Кол де ла Тейшета, където пилотите завъртат 360° поничка пред огромни тълпи по склоновете.

Второто преминаване на Риудеканиес формира Wolf Power Stage, като се предлагат бонус точки за петте най-бързи екипажа. Четирите етапа покриват 56,10 км, като общата им дължина на ралито достига 293,77 км по маршрут от общо 1330,91 км.